Unelmia olla pittää...Mitä tekisit jos saisit täysosuman lotossa?

• Viestiketjun aloittaja Laulava Lomittaja
  • Ensimmäinen viesti
Laulava Lomittaja
Tuossa laskuja pyöritellessä tulin kionneeksi,että voi vittu jos onni potkis ja sois sen seitsemän oikeen lotossa..

Mitäkö tekisin? Ensinkin vaientaisin pankin,siis maksaisin velkani kokonaan pois. Sitten lähtisin kattelemaan asuntoa,omaa. Tai vaihtoehdoista herkullisin ois jopa rakennuttaa oma talo..ja ihan avaimet käteen periaatteella..

Reissattakin vois lasten kanssa enempi sitten..

Pakkaisin kimpsut ja kampsut perheen kanssa ja lähtisimme täältä pk-seudulta mun lapsuuden maisemiin - meren, järvien ja luonnon rauhaan. Ostettaisiin vanha talo isolla tontilla, jonka remppaisimme mieleiseksemme (unelma oliis kunnostaa vanhasta tallista/navetasta ihana asuintalo).

vieras
maksaisin kaikki velkani. ja anoppini lainat.
ostaisin äidilleni talon, ja meille talon jota olen himoinnut jo kauan.
ostaisin yksiön tai kaksion keskustasta poikimaan.
loput säästöön ja odottelemaan uusia sijoituksia.

myö
Maksaisin talolainan pois, asentaisin maalämmityksen, remppaisin kellarin, rakentaisin autotallin, ostaisin 50 lammasta ja sit vaan pyörittelisin miehen kanssa peukaloita :).

sisu harmaana
Maksaisin talon pois, tehtäis rempat loppuun (vieras tekis!!! ), auttelisin lähipiiriä niin paljon, kun vaan pystyy ilman veroja, ja vaihtaisin volvon uudempaan. Sit säästöön, ja tyttöjen tileille.

kuula
Alkuperäinen kirjoittaja Laulava Lomittaja:
Tuossa laskuja pyöritellessä tulin kionneeksi,että voi vittu jos onni potkis ja sois sen seitsemän oikeen lotossa..

Mitäkö tekisin? Ensinkin vaientaisin pankin,siis maksaisin velkani kokonaan pois. Sitten lähtisin kattelemaan asuntoa,omaa. Tai vaihtoehdoista herkullisin ois jopa rakennuttaa oma talo..ja ihan avaimet käteen periaatteella..

Riippuu paljonko olisi jaossa.

Laulava Lomittaja
Alkuperäinen kirjoittaja kuula:

Sanotaan nyt että se miljoona..

kuula
Alkuperäinen kirjoittaja kuula:

Sanotaan nyt että se miljoona..
No sillä ei vielä hirveesti juhlittais... sijoittelisin osan, matkustelisin, ja ostaisin talon.

Yhden lapsen yh-äiti
No, riippuu tietenkin paljonko tulisi. Mutta lainat menis maksuun ja asunto vaihtuis ainakin isompaan ellei sitten uuteen oma-kotitaloon (tuo avaimet käteen olis hyvä ratkaisu). Töistä ottaisin pitkän virkavapaan ja oltais lapsen kanssa kotona, voitais vähän reissatakin. Auto menis varmaan vaihtoon kans. Säästöön menis sitten tietty jotain tulevia isoa asioita odottelemaan ja hmmm.... voisi sitä lähisukulaiset ja hyväntekeväisyyskin saada osansa.

näin
Varmaan auttais, jos lottois...
Mutta jos mä saisin tuon millin niin: remppa loppuun ammattimiehillä, uusi talo merenrannalla, maksaisin sisarusteni velkoja..ei muuhun riittäiskään.

Maksaisin pois opintolainan ja ilmoittaisin Kelaan, ettei tarvita enempää.
Ottaisin opintojen kanssa vähän rennommin, kun valmistumisella ei olisi enää niin kiire.
Laittaisin pojan englanninkieliseen leikkikouluun.
Remontoisin asuntoa, mutta todennäköisesti en vaihtaisi.
Ostaisin uuden auton.
Matkustaisin.
Sijoittaisin.

Joo, laskut ja lainat pois...sit ison osan laittaisin eteenpäin - kavereille, perheelle, hyväntekeväisyyteen..ja kyllä mä haluaisin sen tyttökoulun perustaa sinne intiaan, edelleen.

Sit jonkin verran tulis laitettua kuntoremonttiin, hierojalle yms. Ja osa sitten siihen maalliseen mammonaan ja matkailuun.

Ostaisin joko talon kaupungin laidalta tai sitten kerrostalo-osakkeen Helsingin keskustan tuntumasta, tai molemmat. Muita suunnitelmiani tai elämääni tuskin mitenkään muuttaisin. Matkustelu esimerkiksi kuuluu suunnitelmiini jo nyt.. :whistle:

En mä edes taida tietää miten lottoaminen tapahtuu. Mun lähes ainoa kokemukseni lotosta ovat R-kioskilla lottokuponkiensa kanssa jonottelevat enimmäkseen tuulipukuihin pukeutuneet ikäihmiset, joilla piisaa juttua kioskin myyjän kanssa yleensä niin paljon, että matkakortin lataamiseen kioskilla saa varata (noin) puoli tuntia aikaa. :xmas:

Käskisin miehen vihdoin toteuttamaan suurimman unelmansa ja rakentamaan alusta loppuun meille unelmakodin upealta meidän perheelle sopivalta paikalta.
Ostaisin itselleni ison helmiäisvalkoisen maasturin ja miehelle hienon ja vikkelän urheiluauton. Veisin perheeni kiertämään yhdessä maailmaa.. Veisin parhaan ystäväni ostosmatkalle jonnekin maailman kolkkaan.
Siinä sitä olisi, tavallaan mä olen jo voittanut, en ehkä lotossa mutta elämässä kun sain kaksi ihanaa miestä elämääni, lapseni ja mieheni <3 Ehkä raha antaisi enemmän avuja elämään mutta ei se onnea tuo jos perusasiat ei ole reilassa..

Yhteistyössä