unelmatalo rakenteilla-avioero tulossa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja se on siinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä en tajua mikä siinä on idea koko asuntomessuissa:ihmiset rkentaa talonsa tulevalle messu paikalle?sitten kun on messsut ihmiset menee kurkkimaan messujen ajaksi taloa?sitten messut loppuu ja rakentaneet menee asumaan messu taliohin jolloin syntyy upea ja kallis lähiö nyt hämeenlinnaan?

mitä nämä talonsa rakentaneet oikein hyötyvät sitten?

en vaan tiedä....

Alkuperäinen kirjoittaja minkki:
mä en tajua mikä siinä on idea koko asuntomessuissa:ihmiset rkentaa talonsa tulevalle messu paikalle?sitten kun on messsut ihmiset menee kurkkimaan messujen ajaksi taloa?sitten messut loppuu ja rakentaneet menee asumaan messu taliohin jolloin syntyy upea ja kallis lähiö nyt hämeenlinnaan?

en vaan tiedä....

Hyvä pointti. Miksi kannattaa rakentaa messualueelle? Ehkä siksi etä yleensä kiva alue veden äärellä. Varakkaillla vaan varaa ostaa tontti?

mä haluaisin tietää, että kuka maksaa niiden asuntojen viimeistelyt messujen jälkeen?? siis kauheeta kun ihmiset lääppivät paskasilla käsillään kaiteita ja valkoisia seiniä. Kaikkia portaita ei ollut edes suojattu ja osassa suojaus hajonnut... kyllä niissä kaikissa ainakin portaiden kohdalta seinät ja kaiteet täytyy uusia, ei niitä enää puhtaiks pesemällä saa....

Miehesi tekee raksatyöt ansiotyön lisäksi, arvostaisit häntä enemmän! Lastenhoito on rasittavaa mutta niin on mieheskin työt. Nyt teidän pitää molempien kaivaa sisu esille. Kun talo on valmis tilanne rauhoittuu, ja elämä seestyy.
Meillä on täällä okt-alue jota kutsutaan eroperäksi; ei ole ollut sisua ja halua jatkaa liittoa rakentamisen tuomassa myllerryksessä, ja talot ovat tulleet myyntiin heti valmistuttuaan.

Omille lapsiani olen neuvonut että pitää olla pesä ennen munaa, muuten homma voi käydä liian raskaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

en vaan tiedä....

Hyvä pointti. Miksi kannattaa rakentaa messualueelle? Ehkä siksi etä yleensä kiva alue veden äärellä. Varakkaillla vaan varaa ostaa tontti?

Mä olen olettanut, että se hyöty voisi olla siinä, että saa tavaraa halvemmalla esim. K-Raudasta, kun sopii, että ne esittelee omia tuotteitaan siinä sun talossasi - ja varmaan talofirmankin kanssa voidaan tehdä jokin edullisempi diili? Jos mun oletukseni ei pidä paikkaansa, niin sitten en mäkään tiedä, mitä siitä hyötyy (muuta kuin että pääsee esittelemään erinomaista makuaan ja sitä, että rahaa riittää ).

Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

en vaan tiedä....

Mä olen olettanut, että se hyöty voisi olla siinä, että saa tavaraa halvemmalla esim. K-Raudasta, kun sopii, että ne esittelee omia tuotteitaan siinä sun talossasi - ja varmaan talofirmankin kanssa voidaan tehdä jokin edullisempi diili? Jos mun oletukseni ei pidä paikkaansa, niin sitten en mäkään tiedä, mitä siitä hyötyy (muuta kuin että pääsee esittelemään erinomaista makuaan ja sitä, että rahaa riittää ).

Mutta joutuu ottaa kalliita materiaaleja ja kalliita suunnittelijoita. jos on sellaiseen varaa, kai sitten varaa maksaa normaalisti materiaalista.
Ja noita tontteja veden äärellä saa pikkukunnista halvalla. Joten ei oikeastaan mitän järkea rakentaa messualueelle.

Ystävälleni tuli samanlainen uupumus rakennusvaiheessa, otti eron ja nyt pari vuotta myöhemmin katuu katkerasti. Mies oli kuin puulla päähän lyöty, ei ymmärtänyt "järjen"juoksua lainkaan eikä anna anteeksi.
Neuvoisin siis miettimään toisenkin kerran vielä kun ehdit ja ennen kaikkea PUHU miehesi kanssa!

Hämeenlinnasta saisi halvemmallakin asunnon veden ääreltä...Tuo messualue on aika syrjässä (tosin voihan sinne nyt tulla enempi elämää). Lähin ruokakauppa on reilun kilsan päässä, mutta eipä juuri muuta. Tosin eihän kaikki missään keskustassa halua asua (en itsekään). Ala-aste siinä kyllä on vieressä. Kyllä mulle moni asunto niistä kelpais, mutta en olisi valmis maksamaan sellasia hintoja. Helsingin hintatasoa ja ei Hämeenlinnassa onneksi vielä muuten niin kallista ole.

Meillä on mies jo kaksi vuotta tehnyt mökkiremonttia ja työtä samaan aikaan. Lisäksi tulee aina miehen työmatkat jotka ovat millon minnekin päin maailmaa. Kun olin kotona lasten kanssa tuntui todella siltä etten kyllä jukra vie kestä tätä enää, mutta kun menin töihin on asetelmat muuttuneet, tilalle on tullut muutakin kuin perhettä.

Tiedän ettei auta tähän tilanteeseen kommentit kyllä se helpottaa, mutta niin se oikeasti tekee. Toinen on tietysti, jos saatte jonkun tekemään miehen puolesta sitä taloa, se maksaa sitten kuitenkin aika tavalla.

Ei kannata eroa kuitenkaan hakea vaikka sitä miettisikin, se on sitten kuitenkin niin lopullista. Päivä kerrallaan ja nauttikaa kesästä vielä kun on mahdollista. Jos ei muuta niin asuntovaunu raksalle ja voitte olla siellä yötäkin tarpeen mukaan ja lähellä iskää/miestä.

Alkuperäinen kirjoittaja on se kumma:
kannattaako rakentaa noin pienten lasten kanssa! ? On se kumma kun ei voi tyytyä vähempään ja asua esim vuokralla lasten ollessa pieniä. En ymmärrä

Mä kanssa siunailen moisia taliaivoja.
Kaikki mulle heti tänne nyt, ja velat niskaan, jihaa. Ja mukulat huutaa kintuissa. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Mitähän se avioero auttaisi? Vielä vähemmän kai miestäsi sen jälkeen näkisit??

Tässä sitä taas ollaan. Ei ole nämäkään menneet naimisiin RAKKAUDESTA vaan ihan muista syistä, näköjään. AIka pienestä on rouvan elämä kiinni jos se kaatuu puoleen tai vuoteen. Synnytyksen jälkeinen masis ja uupumus sulla on!! Hanki siihen apua, äläkä kaada syitä ukkos niskaan. Olet ollut itse varmaan suunnittelemassa taloanne ja olet ollut päättämässä sen rakentamisesta?? Ota vastuuta omastakin osuudestasi! Tuskin sua siihen on kukaan pakottanut?? Kyllä se mieskin varmasti on kovilla tällä hetkellä, mutta ehkä hänellä on pidemmälle siintävä ajatus, että kun talo valmistuu, alkaa helpottaa.

Se tiedän, että rankkaa vaihetta elämässä elät nyt, mut niinkuin sanottu, oman sopan olet keittänyt. Nauti siitä nyt.

pitää muistaa aina se että perhe on yhteinen projekti ja niin on rakentaminenkin. Molemmat voi tehdä jotakin siellä raksalla jopa lasten kanssa, vauva nukkuu vaunuissa ja taapero keräilee roskia äidin kaverina tms. tai ihan jo se että viekin miehelle sinne termarissa kahvit ja istahtaa nauttimaan sen kahvikupposen yhdessä.
toki kotonaolevalla kotityöt lankeaa ihan automaattisesti rakennusaikaan. Mies on taatusti illalla sen verran väsynyt että ei todellakaan jaksa mitään kotijuttuja alkaa ajattelemaan. Mies varmaan haluaa siitä rakennusjutusta mahdollisimman pian eroon ja uuteen kotiin asumaan. siksi minä en henk koht näe siinä "järkeä" että alkaisi vaatimaan miestä olemaan enemmän kotona.
itse olen rakentanut myös lasten kanssa, tosin nuorin oli jo parivuotias ja kulki mukana raksalla, keitti kuravelliä alkuvaiheessa ja joskus oli niin niin likainen että piti alushoususilleen riisua ja rakennusmuoveilla auton takaistuin vuorata. ei silloin pahimpaan rakennusaikaan jaksettu ajatella "parisuhteen hoitamista" romanttisin kynttiläilloin tai kuumin rakasteluhetkin, kun väsyneenä melkein suoraan sänkyyn kaatui sen jälkeen kun oli suihkussa käynyt (ja lapsetkin joskus iltapalan rakennuksella syöneet).
Se on sitä aikaa ja sitten onkin sen jälkeen kiva muuttaa uuteen ja omaan.

Nyt on tietysti myöhästä lykätä projektia, mutta eikö lapset riittäneet tämän hetken unelmaksi? Ei kai tilanne voinut tulla yllätyksenä!!! Onhan se ihan selvä, ettei kaikkea jaksa ja siksi unelmia kannattaa toteuttaa sopiva määrä kerrallaan. Nyt teidän perheessä tuntuu kärsivän kaikki. Jopa siis lapset, kun eivät näe isäänsä lainkaan :(. Sinne vaan raksalle mukaan jos ei ole mahdollisuus palkata ulkopuolisia sinne töihin. Miehesi on varmasti myös tosi kovilla ja miten hänellä voisikaan olla aikaa perheelle, kun on sekä työ että talon rakentaminen - siis kaksi työtä!! Meillä tehtiin ensin ensimmäinen lapsi, odotettiin vauvaiän yli jasitten rakennettiin. Käytettiin koko ajan ihan rakennusmiehiä, jotta oma elämä ei ollut pelkkää raatamista rakennuksella. Seuraavat lapset saivat alkunsa vasta valmiissa talossa. Ei ollut siis pakko saada toteuttaa kaikkia unelmia kerralla ja silti niitä unelmia on toteutettu paljon! Ja on sit paitsi nautittu kaikkien unelmien toteuttamisesta ja toteutumisesta ihan täysillä, kun ei olle pidetty liian kovaa tahtia päällä. Suosittelen siis hiukan hidastamaan tahtia. Tuota menoa teille tosiaan tulee ero. Perhepalaverin paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Mitähän se avioero auttaisi? Vielä vähemmän kai miestäsi sen jälkeen näkisit??

Sama tuli mulle mieleen. Ja jäisi vielä se unelmatalokin saamatta.
Koita nyt vaan jaksaa!
Puhu miehesi kanssa ja laittakaa rakennus jäihin joksikin aikaa, pitäkää lomaa rakentamisesta, niin jaksatte kohta taas paremmin. :hug:

ite oon kans sitä mieltä että jos et tosiaan jaksa miksi ette lykänneet talon hankintaa? ei sitä olisi tarvinnut lykätä kuin sen pari vuotta ei luulis olevan kovin pitkä aika? meillä on lapsi 2vuotta ja toinen tuloillaan ja sitten kun tämä toinen on sen 2vuotias niin rupeamme haaveilemaan talon rakentamisesta.jos olisin ihminen "pakko saada heti kaikki" niin olisin sitten siellä raksalla lasten kanssa mukana, mutta tässä ajattelemme mieheni kanssa ihan meidän omaa jaksamistamme.

Mies olisi halunnut alkaa rakentamaan, tontti kun olisi valmiina. mä sanoin ettei käy vielä vuosiin ja tyytyi siihen ja ostettiin tämä koti. Tällä hetkellä ajattelen, että rakennetaan kun esikoinen siirtyy yläasteelle, keskimmäinen ekalle ja kuopus eskariin... Tiedän nyt jo että musta ei olisi ollut siihen tässä elämänvaiheessa. Hyvä kun jaksoin sen pari-kolme kuukautta kun mies remppasi tätä taloamme kaikki vapaa-aikansa ja minä olin muksujen kanssa koko ajan yksin vanhassa kodissamme. Mutta se oli lyhyt aika se.

älä liikaa takerru tämänhetkisiin paineisiin.Talo valmistuu ja lapset kasvaa.Sitten on taas toisenlaista.
Jostain kerran kuulin että miehet ja naiset osoittaa rakkautta niin eritavoin ettei ne käsitä toisiaan ollenkaan.Miehat nimenomaan teoilla esim talonrakennus ja muu tällainen.Mikä naisista tuntuu ettei ne ehdi perhettä hoitaa sillon yhtään.

Miehet on sitten ihan ymmällään että höh, kun mielestään tekee kaikkensa perheen eteen.Joten yks tekee yhtä ja toinen toista.Se on sitä pakollista työnjakoa.

Ja on niin miesten tapaista tokaista että menee raksalle "lepäämän" vaikkei se nyt sitä tarkoitakaan.Ei onneks kuitenkaan mene vaikka kapakkaan lepäämään.

Meillä on sama elämäntilanne kun ketjun aloittajalla eli on 3-v.poika ja 3kk ikänen poika ja rakennetaan taloa.Mies on vie yrittäjä ja harrastuksena rakentaminen.Mies rakentaa nyt kolmatta taloa neljän vuoden sisällä ja vaikka olen yksin lasten kanssa ja rankkaakin välillä on niin en ole ikinä eroa harkinnut.Minähän teen vain oman osuuteni tähän perheeseen.Tiedän että sitten helpottaa kun pääsemme muuttamaan ja elämä rauhoittuu.Sanoisin sinulle että ymmärrä miksi rakennatte ja ymmärrä se asia että miehesi tekee rankkaa työtä siinä missä sinäkin.Arvosta miestäsi!

Mä en osaa kyllä olla sun kanssa samalla linjalla. Mä oon tottunu hoitamaan yksin tähänkin asti nää lapset, enkä sillee näkis ongelmana vaikka mies ois jossain rakennuksella (siis vielä kaiken lisäksi OMALLA) päivät. Ei se tähänkään saakka oo niin kauheesti kotona ollu :D Lähinnä ihmettelisin että miten se jaksaa... =)
Toivon mukaan saat puhtia lisää ja jaksat hoitaa ne lapsoset kunnialla kunnes talo valmistuu, ja muista kysästä mieheltä josko hän joskus pitäis sen päivän vaikka vapaata =)

Moni perhe on kriisissä rakentamisen aikana, Rakentaminen on rankkaa fyysisesti, henkisesti ja rahallisesti. Uskon että teillä molemmilla on yhtävaikeaa. Miehesi varmasti kärsii syyllisyyttä, että ei ole kotona enemmän ja lapset ei häntä tunnista. Hän haluaa talon nopeasti valmiiksi ja perheensä sinne asumaan ja viettämään yhteistä aikaa. Nyt muutat asennetta ja miehen seuraksi raksalle, puhut hänelle tunteistasi ja haet apua myös muualta. -Vaikka tukiverkosto kaukana, niin puhelin toimii. Onko väärin että pakkaat lapset mukaan ja menet viikoksi mummilaan nukkuun? Samalla miehesikin saisi lepoa. KEinoja kyllä on, toi ei ol esyy erota

Vaikeaa se on jaksaa, mutta koita sinnitellä :wave: . Meillä on sama tilanne, puolivuotias ja päälle 2-vuotias tuholainen. Vuosi tulee rakentamista täyteen ja sama aika on asuttu aivan liian pienessä asunnossa. Otin etukäteen asenteen että rankkaa tulee olemaan mutta ei tämä ikuisesti kuitenkaan kestä. Kesä on onneksi jelpannut hieman, nyt täytyy kyllä myöntää että ahdas asuminen alkaa vuoden jälkeen jo nyppimään, muutama kuukausi pitäisi vielä jaksaa :/

Rakentaminen pienten lasten kanssa ei ole mikään läpihuutojuttu, mutta lopussa se kiitos kuitenkin seisoo =) . Ja mitä noihin pakkoko sitä on aloittaa rakentamista pienten lasten kanssa -kommentteihin tulee, niin meidän silloinen asunto alkoi käydä pieneksi ja kun katselimme sopivan kokoisten asuntojen hintoja, tulimme tulokseen, että rakennamme edullisemmin ja saamme vielä uuden kodin.

Tää on harvinaisen yleistä, talon rakentaminen on todella rankka ja pitkä projekti! Te ootte varmaan miettineen kuitenkin tän yhdessä, että haluatte rakentaa ja säästää kuluja niin et mies raataa raksalla päivästä toiseen. Ymmärrän sinun tilanteesi ja sen et helppoo se ei ole, mutta mietipä myös miehen osalta, hänellä on rankkaa... erilailla. Jos eroa tämän suhteen vain mietit, kehoittaisin miettimään uudestaan. Sun täytyy puhua miehesi kanssa et sä et enää jaksa näin... Ja niinkuin tuolla tuli ideoita, ota eväskori mukaan ja menkää isi auttamaan! Tapaa ystäviäsi ja heidän lapsia kun sinulla on "nyt aikaa" ja mahdollisuus siihen.
Tsemppiä ja toivottavasti asiat järjestyy! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Mä en osaa kyllä olla sun kanssa samalla linjalla. Mä oon tottunu hoitamaan yksin tähänkin asti nää lapset, enkä sillee näkis ongelmana vaikka mies ois jossain rakennuksella (siis vielä kaiken lisäksi OMALLA) päivät. Ei se tähänkään saakka oo niin kauheesti kotona ollu :D Lähinnä ihmettelisin että miten se jaksaa... =)
Toivon mukaan saat puhtia lisää ja jaksat hoitaa ne lapsoset kunnialla kunnes talo valmistuu, ja muista kysästä mieheltä josko hän joskus pitäis sen päivän vaikka vapaata =)

siis eikö ap:n mies ole töissä päivät ja rakennuksella illat ja viikonloput?

Ja teetkö saapasjalkakissa kaikki kotityöt lasten kanssa yksin?

Yhteistyössä