unelmatalo rakenteilla-avioero tulossa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja se on siinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

se on siinä

Vieras
Ihan kauheaa. Rakennetaan unelmataloa ja minä olen ihan loppu ja mietin avioeroa. Meillä vauva ja 1v5kk ikäiset lapset. Mies on töissä ja sitten rakennuksilla. Hoidan yksin kaiken muun ja tiedän että joskus helpottaa, mutta ei auta tähän tilanteeseen. Rakentaminen oli kummankin unelma, mutta tämä on ihan liikaa. En vaan jaksa. Näen miestä ehkä tunnin päivässä ja tätä on jatkunut jo puoli vuotta. Vauva tuskin tunnistaa edes isäänsä ja isompi on alkanut uhmailla ihan hirveästi. Apua!

Tukiverkostoa ei ole , tai onhan sitä 700km päässä.

Voi itku :( Onko rakentamisen aikataulu vielä kovin pitkäkestoinen?

Ehkä kannattaa miehelle kertoa jämäkästi mutta silti kauniisti että voisi pitää yhden koti-illan/vko, saisitte edes hetken yhteistä aikaa.
Hyväähän se mies kuitenkin tarkoittaa kun jaksaa vielä työpäivänsä jälkeen rakentaa teille yhteistä kotia. (eikä varmaan ymmärrä miksi sinä et jaksa..)

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttösenäiti harmaana:

Ehkä kannattaa miehelle kertoa jämäkästi mutta silti kauniisti että voisi pitää yhden koti-illan/vko, saisitte edes hetken yhteistä aikaa.
Hyväähän se mies kuitenkin tarkoittaa kun jaksaa vielä työpäivänsä jälkeen rakentaa teille yhteistä kotia. (eikä varmaan ymmärrä miksi sinä et jaksa..)

Kestäähän tuo vielä ihan liian pitkään :(

Mies hehkuttaa vaan taloa eikä ymmärrä kun yhteistä haavetta tässä rakennetaan.

Mutta eikös se miehen hehkuttama talo juuri ole se teidän yhteinen haave? Pienet lapset ja talon rakennusprojekti ovat kieltämättä melkoinen yhdistelmä. Meillä ero tuli aika pian talon valmistumisen jälkeen :(

Alkuperäinen kirjoittaja se on siinä:
Ihan kauheaa. Rakennetaan unelmataloa ja minä olen ihan loppu ja mietin avioeroa. Meillä vauva ja 1v5kk ikäiset lapset. Mies on töissä ja sitten rakennuksilla. Hoidan yksin kaiken muun ja tiedän että joskus helpottaa, mutta ei auta tähän tilanteeseen. Rakentaminen oli kummankin unelma, mutta tämä on ihan liikaa. En vaan jaksa. Näen miestä ehkä tunnin päivässä ja tätä on jatkunut jo puoli vuotta. Vauva tuskin tunnistaa edes isäänsä ja isompi on alkanut uhmailla ihan hirveästi. Apua!

Ota uusi asenne!!!

Nytkin on kesä kauneimmillaan, eväskori mukaan ja lasten kanssa "auttamaan" iskää.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttösenäiti harmaana:

Kyllä varmasti ymmärtää jos vaihdetaan osia jonain päivänä. Mies hoitaa lapset ja tekee kaiken lasten kanssa, kuten rakennusaikana joutuu tehdä: käy kaupassa, laittaa ruoat ja siivoukset YKSIN lasten kanssa. Eipä saanut aikaiseksi kuin lastenhoidon kun itse maalailin rakennuksella.

Meillä mies sanoi sen jälkeen menevänsä lepäilemään raksalle, kun oli vaihdettu osia.

Eipä sitä voi ymmärtää mitä on rakentaa ilman tukiverkkoa, ennen kuin sen itse kokee. Kuten ei paljon mitään muutakaan. Ihminen ymmärtää yleensä vain kun sattuu omaan nilkkaan. Puoli vuotta jaksaa jonka jälkeen alkaa väsymys painaa, kun ei kertaakaan ilman lapsia ruokakaupassa, kotona alkaa olla jo pölyä 10 senttiä, ja liikkeet hidastuvat

Ja siinä vaiheessa usein MLL:n hoitaja ei riitä. Heistä kun on vain lisää työtä, pitää laittaa lapsille valmiiksi ruokaa ja jaksaa hoitaa varaaminen ja jonnekin lähteminen. KUn haluaisi vain nukkua.

Pyytäkää apua neuvolasta. Mutta älkää erotko. Vaikeaa ja raskasta voi olla muuton jälkeenkin vuosi tai kaksi.

koita kestää! kestin minäkin, muksut oli 1v, 4v ja 5v. ja rankkaa kyllä oli. miestä en nähny ikinä ja kun näin niin eihän se puhunu muusta kun talosta. monet itkut itkin kyllä.
mutta ei kannata sen takia erota. muistuta vaan itsellesi että tämä on nyt vaan tälläinen ohimenevä elämänvaihe, teidän eteenhän se kaikki kuitenkin tapahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja mekin rakensimme:

Ota uusi asenne!!!

Nytkin on kesä kauneimmillaan, eväskori mukaan ja lasten kanssa "auttamaan" iskää.

tätä minäkin ehdottaisin. Siellä rakennuksilla ainakin 1v5kk ikäinen jo touhuaa tosi näppärästi ja iltatouhut helpottuu kun väsyneen lapsen voi vaan laittaa sänkyyn. Vauva menee vaunuissa tai rintarepussa siinä mukana. Ota oikea asenne!

Alkuperäinen kirjoittaja on se kumma:
kannattaako rakentaa noin pienten lasten kanssa! ? On se kumma kun ei voi tyytyä vähempään ja asua esim vuokralla lasten ollessa pieniä. En ymmärrä

Pakko olla taas samaa mieltä1 Että täytyy elämä laittaa vaikeaksi!
Onko tää sitä, kaikki mulle heti?

en arvosta sanomaasi,uhkailet erolla vaikka ukkos rakentaa taloa,toki töissä päivät että saa rahaa,illat vapaa-ajat rakentaa että talo valmistuu,sulla kumma ajatusmaailma,et arvosta miestäsi,eikä kuules ansaitse sinua,mitäs rupeat tohon projektiin jos olet noin HEIKKO IHMINEN.sinun asenteessasi on pikkuisen vikaa huh hu.et ollut valmis taloprojektiin tuolla asenteella ja paukautat ero ajatuksella,ei sukukaan sua ymmärtäisi,mies ei sentään petä vaan rakkaudesta rakentaa unelma taloa jota et ansaitse.kumpa ukkos tietäis sun tyhmän järjenjuoksun.

Mä kuulin juorun (siis tämä voi olla valekin), että asuntomessu alueelle rakentaneista pareista olisi kuudelle tullut ero. Ettei tuo mitään harvinaista olisi. Mutta toivottavasti löydätte jonkun muun ratkasun, kun eron...

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Mä kuulin juorun (siis tämä voi olla valekin), että asuntomessu alueelle rakentaneista pareista olisi kuudelle tullut ero. Ettei tuo mitään harvinaista olisi. Mutta toivottavasti löydätte jonkun muun ratkasun, kun eron...

AINAKIN 5 paria erosi. Yksi mies hirtti itsensä ja toinen mies koitti samaa vaan kirvesmies kerkesi välin... Kyllä rakentaminen varmasti koettelee parisuhdetta.

Alkuperäinen kirjoittaja KYRSÄ:

AINAKIN 5 paria erosi. Yksi mies hirtti itsensä ja toinen mies koitti samaa vaan kirvesmies kerkesi välin... Kyllä rakentaminen varmasti koettelee parisuhdetta.

En voi mitään, mutta mua naurattaa tommonen!!!!!!
Vitsit mitä luusereita!!!

Mäkin ehdottelisin uutta asennetta, sillä eihän se ero mitään auta - sitten et näe miestä lainkaan. Ja se unelmatalokin jää haaveeksi vaan.

Me rakennettiin, kolmas lapsi syntyi kesken rakentamisen ja oli sitten 10 kk kun päästiin uuteen kotiin. Meillä oli miehen kanssa sopimus, että se ei mene raksalle silloin kun mä olen ihan katki - harvoin kuitenkaan pyysin miestä jäämään kotiin, kun eihän se rakentaminen mihkään edennyt kun ukko on kotona.

Mies myös otti vanhempaa lasta toisinaan (pienemmistä vanhempaa, siis) mukaan iltahommiin. Itse en juurikaan käynyt rakennuksella, sillä runkotöiden aikaan on raskaana ja kevyempiin sisähommiin siirryttäessä vauva valvotti, luovutin äidinmaitoa ja sitä rataa :) Viime kesänä kävin muutamana yönä maalaamassa, mutta ei siitä vastaavaa hyötyä ollut kun vauva valvotti miestä kotona.

Nyt on asuttu yli puoli vuotta tässä "uudessa" kodissa. Kesken se on vieläkin, mutta mitäpä siitä, tulee kun joudetaan :heart:

Me luovuttiin rakennusajatuksesta toistaseks just sen takia et on pieni lapsi. Tietäähän sen et jos meinaa säästää työkustannuksissa ja tehä ite niin sitä vapaa-aikaa ei todellakaan ole liikaa. Elä nyt ap ymmärrä väärin mut eikös sen melkein rakennushommiin lähtiessä tiedä et jonku on hoidetava ne raksahommat ja jonkun ne lapset. Tuskin miehesikään nauttii pitkistä ja varmasti rankoista päivistä, mutta uskoisin että jaksaa sen saadessaan toteuttaa teiän yhteistä haavetta ja tehdessään teille omaa kotia. Ja kun teiän lapsetkin on vielä noin pieniä nin varmaan isäkin kaipaa lapsiaan mut kun homma on alotettu niin ei kai sitä keskenkään viitti jättää?!

Niin en tiedä...Voi olla vain juoruja. Mutta eihän tuo viisi tai kuusi eronnutta ehkä paljon ole siihen nähtynä paljonko sielä on taloja. Ja yllättävän moni tappaa itsensä. Mutta eihän sitä sitten tiedä mikä näihin on syynä. Eihän ne syyt välttämättä liity edes rakentamiseen.

Niin en tiedä...Voi olla vain juoruja. Mutta eihän tuo viisi tai kuusi eronnutta ehkä paljon ole siihen nähtynä paljonko sielä on taloja. Ja yllättävän moni tappaa itsensä. Mutta eihän sitä sitten tiedä mikä näihin on syynä. Eihän ne syyt välttämättä liity edes rakentamiseen.

Siis siitä syystä tämä mies kuulemma tappoi itsensä kun tuli kauheat sanktiot ja sakot siitä kun ei talo näyttänytkään valmistuvan määräaikaan mennessä. Siinä vaiheessa kun miljoona euroa menee yhteen taloon niin tämä ukko päätti päättää päivänsä.
Ja asun myöskin hämeenlinnassa...

Siis siitä syystä tämä mies kuulemma tappoi itsensä kun tuli kauheat sanktiot ja sakot siitä kun ei talo näyttänytkään valmistuvan määräaikaan mennessä. Siinä vaiheessa kun miljoona euroa menee yhteen taloon niin tämä ukko päätti päättää päivänsä.
Ja asun myöskin hämeenlinnassa...

Saman jutun mäkin kuulin ja asun tässä naapurikunnassa...Aika kamalaa :(

Yhteistyössä