umpisuoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Samppaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ensin alkoi sattua muualle mahaan, vastakkaiselle puolelle ylös ja ylipäätään koko suolistoo särki jatkuvasti, ei loppunu missään vaiheessa. Oksennusta tai ripulia ei kuitenkaan tullut. Meni 18 tuntia oireen alkamisesta ja olin niin kipeä etten meinannu päästä sängystä ylös tai pystyny puhuun kunnolla kun piti vaan puuskuttaa kippurassa. Kuumettakin oli siinä vaiheessa jo 38. Nopeesti se menee tuskaseks jos umpilisäke on tulehtunu.

ei mee, nä en ollut tuskainen ku pari kertaa viikon sisällä, välillä kipu oli poissakin(jopa tunnin) tärinä pahensi. umppari se oli silti, vaikka en sänkyyn kaatunutkaan

Onkohan mulla umisuoli tulehtunut? Sattuu aika paljon oikelalle puolelle alavatsasta. Hyppiminen sattuu ja eri asennot ja jos yritän nousta vatsalihaksille ja alkaa jo vähän huolestuttaa ja sattuu PALJON jos nauran. Vastatkaa ((:!

Eli eilen illalla olin suihkussa ja yhtäkkiä alkoi sattumaan/pistelemään oikean puolen alavatsaan. Kävin tänään lääkärissä, ja multa otettiin verikoe ja pissänäyte, kummatkin näytteet olivat normaalit, eli tulehdus arvokin oli normaali. Tulin kotiin ja koutin hyppiä, hyppiminen sattuu mua ja jotkut tietyt liikkeet ja autossa kun olin niin sellaset töyssyt sattui!
Mutta lääkärissä todettiin, että kaikki on ok? Kannattaako mun mennä vaikka parin päivän päästä uudestaan lääkäriin tarkistamaan tulehdusarvot? Kiitos jo joku vastaa.
Mä heräsinkin yöllä kauheaan vatsakipuun..

Olen nyt lukenut monia palstoja umpisuolesta ja minulla alkoi ensin lievä vatsakipu. Se kesti n. päivän. Sitten alkoi sattumaan enemmän ja kipu kohdistuu oikealle puolelle kylkeä ja hieman keskivatsaan. Onko tämä mahdollisesti umpisuoli? Olen 14v. tyttö.

Yhteistyössä