Kävin eilen etsimässä umpisuolen oireita netistä, kun mut laitettiin ensiavusta takaisin kotiin "tarkkailemaan tilannetta". Mulla kipu alkoi ensin todella kovana ja äkillisenä, oksetti, mutta en oksentanut. Sitten makailtuani ensiavussa viisi tuntia ja gynekologien tutkittua, ettei kyse ole gynekologisesta vaivasta (kysta, munasarjat tms.) lähetettiin kotiin seuraavan päivän labravarauksen kanssa. Kipu oli illalla sellaista, että kun oli paikallaan, ei sattunut. Yritin hyppiä ja etsiä tärähdyskipua, kun netistä luin, että näitä täytyy olla. Aloin jo epäillä, että olen luulosairas. No sitten yöllä lähdin ensiapuun puoli viisi ja puoli seitsemältä pääsin vihdoin osastolle. Huom! Labrakokeissa mulla oli ekana päivänä vain valkosolut koholla, tulehdusarvot oli normaalit. Seuraavana aamuna tulehdusarvot oli nousussa mutta ei vieläkään pahat. Lääkärit totesivat, että "ei uskalleta jättää leikkaamatta" - tosi lohdullista, vaikkei oikein tiedetty mitä leikataan. Kivut pahenivat, mutta leikkauspäätöksen tultua sain taivaallisen piikin takapuoleen, joka vei kivun ja tajun - päässä pyöri ja nukahtelin vähän väliä, mutta ei sattunut! Leikkauksessa sitten todettiin, että umpisuoli oli tulehtunut ja nyt se on poistettu. Leikkaus tehtiin tähystyksellä, kolme pientä reikää vatsassa ja tänään olen ollut jo hyvässä kunnossa (huom. leikattu eilen illalla). Joka tapauksessa haluan kannustaa, että menkää lääkäriin, jos kipu on sellaista, ettette ennen ole tunteneet. Kipu oli mulla ihan aluksi sietämätöntä, sitten se "aaltoili" - välillä kohtuullista kipua sitten taas sietämätöntä. Ei kannata odotella, varsinkaan jos vatsa sattuu painaessa (jota mulla vatsa ei ole koskaan ennen tehnyt).