Umpikujassa... kiitos jos joku jaksaa lukea!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myymä

Vieras
Lyhyesti taustaa.
Minä ja mies oltu yhdessä 7 vuotta (naimisissa 1,5 v) josta asumuserossa jo kerran. Palasimme yhteen koska ajattelimme että voimme selvittää asiat.
Mitään suurempaa tai tiettyä syytä ei eropohdinnoille ole, kuin se, että tappelemme todella usein (päivittäin) ja sitä on tullut tehtyä jo niin monta vuotta, että yksinkertaisesti yrittämisen halu on kadonnut kokonaan.
Riitojen päätteeksi mies kertoo rakastavansa, pyytelee anteeksi ja toivoo, että voisimme pistää kaiken peliin ja yrittää parhaamme. Sopua kestää yleensä maksimissaan päivän verran, kunnes taas on uusi riita pystyssä.

Suhteessa ei ole pettämisiä eikä muita mutta kyllästymistä sitäkin enemmän.
Mies ei myönnä itse, että olisi kyllästynyt, mutta itse huomaan sen hänessä kyllä, niin kuin itsessänikin. Mies saattaa olla puhelimessa todella ystävällinen, mutta tilanne muuttuu kun hän _näkee_ minut. Häntä alkaa kiukuttamaan kaikki mitä teen.

Olen varannut kerran ajan terapiaan, johon mies ei suostunut lähtemään, joten peruutin ajan. Nyt otin eilen puheeksi sen taas, että jos lähtisimme tekemään asialle jotain ulkopuoliselle. Mies suuttui. Kukaan muu ei kuulemma pysty meidän suhdettamme parantamaan.
Tuntuu, että mies on minun kanssani tasan tarkkaan siitä syystä, että olemme naimisissa, meillä on lapsi ja koska hän on omasta mielestään niin "vanha" (30v) ettei enää jaksa lähteä tutustumaan kehenkään uuteen...

Auttakaa nyt ihmiset! Miten te olette selvinneet tämmösistä?

Mies murtuisi täysin jos jättäisin hänet...

No meillä ei nyt aivan tuollaista ole,mutta jos neuvot kelpaa....
Omaan käytökseesi pystyt vaikuttaan eniten.Aloitat itsestäsi:et mene riitaan mukaan,kohtelet hellyydellä miestäsi ja annat positiivista palautetta päivittäin.
Teette kahden jotain mitä esim alkuaikoina tykkäsitte tehdä.
Pyydät mieheltäsi ratkaisua teidän ongelmaan.Pyydät kertomaan omat näkemyksensä asiaan.sinäkin sit vuorostaan kerrot omasi.
otat selville onko velvollisuudesta vai rakkaudesta sinun kanssa.Mielestäni sinulla on se oikeus tietää.
Puhukaa,puhukaa ja kuunnelkaa toisianne.
Niin ja voit kertoa suoraan miehelles,että jos mikään ei muutu on vaihtoehtona ero.Olkaa avoimia ja rehellisiä toisillenne.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
No meillä ei nyt aivan tuollaista ole,mutta jos neuvot kelpaa....
Omaan käytökseesi pystyt vaikuttaan eniten.Aloitat itsestäsi:et mene riitaan mukaan,kohtelet hellyydellä miestäsi ja annat positiivista palautetta päivittäin.
Teette kahden jotain mitä esim alkuaikoina tykkäsitte tehdä.
Pyydät mieheltäsi ratkaisua teidän ongelmaan.Pyydät kertomaan omat näkemyksensä asiaan.sinäkin sit vuorostaan kerrot omasi.
otat selville onko velvollisuudesta vai rakkaudesta sinun kanssa.Mielestäni sinulla on se oikeus tietää.
Puhukaa,puhukaa ja kuunnelkaa toisianne.
Niin ja voit kertoa suoraan miehelles,että jos mikään ei muutu on vaihtoehtona ero.Olkaa avoimia ja rehellisiä toisillenne.

Kiitos viestistäsi..
Jos kysyn mieheltäni ihan vakavasti tuota asiaa, että onko kyseessä velvollisuus vai rakkaus, hän vastaa jokatapauksessa rakkaus. Joko hän ei itse tajua rakkauden merkitystä tai sitten hän vain valehtelee... Olen niin varma. Ei hän muuten käyttäytyisi niin.

Ja tuosta positiivisesta asenteesta. En tiedä onko se hyvä, että tekopyhästi yritän olla positiivinen kun ajatukset on ihan muualla.
En vain enää jaksa yrittää.. JA tiedän, eihän tämä voi johtaa mihinkään jos ei yritä mutta... voi näitä ajatuksia :(

No sun kannattaa miettiä ensiks mitä haluat itse.Jos haluat jatkaa miehes kanssa,niin teet asioita positiivisesti siihen asti,kunnes tunne tulee mukaan.Olettaen,ettei tunne ole jo kuollut.
tai sitten.....
Molemmat,jos haluavat yrittää,niin varmasti tulostakin tulee!

Tilanne nyt se, että mies eilen tilasi minun nimelläni meille yhden kanavapaketin. Kysyin mieheltä että miksi minun nimelläni (yleensä kaikki tilataan hänen nimellään) Johon mies totesi surkeana "No pitää varautua, josko sinä olet heittämässä mua täältä pois"... Se jotenkin herätti mut.
siinä sitten juteltiin pitkät tovit siitä, ettei kukaan ole heittämässä ketään ulos,vaan jos tilanne ei muutu yhdessä niin yhdessä se päätöskin on tehtävä! Yksin en lähde ketään heittämään ulos...
Nyt on hyvä mieli ja toivottavasti tästä tulee jotain :)

Yhteistyössä