Umpikuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juopon tuleva vaimo?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huonolta näyttää. Elin 2,5v alkoholistin kanssa ja 2,5v sain kuunnella niitä jankkauksia ""Minä oon vielä nuori. Ja mä saan ryypätä niin paljon ku lystää...."" Alkoholismi on SAIRAUS! Ja alkoholisti on aina alkoholisti. Kyllä mäkin tuon seurustelun ajan toivoin, että se ihme tapahtuisi. Ja tiedän juomisesta itsekkin ihan tarpeeksi, koska itsekkin olen sen kanssa joskus meinannut vajota syvään kuoppaan, eikä sitä silloin ymmärtänyt että sellainen juominen on epänormaalia... Älä menetä elämääsi sille tyypille!

mikä teitä ihmisiä vaivaa? miks täällä valitatte? jättäkää millonmistäkinriippuvaiset suhteenne ja lähtekää litoon. onko järkee elää noin??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Asia ei ole aivan noin yksinkertainen. Kyse on nimenomaan riippuvuksista, joihin tarvitaan ""vieroitushoitoa"" ja monissa valtapeliin perustuvissa ihmissuhteissa vieroitushoitoja.

Alkoholistin kanssa eläminen on vahva esimerkki valtapelistä.
Usein ei-juovaa puolisoa pidetään yksin omaan uhrina. Ihan niin yksinkertaista sekään ei ole. Myös uhri suostuu valtapeliin ja tasan tarkkaan hänellä on omat valtakeinonsa hallita juovaa puolisoaan, vaikka ihan heti ei sitä hiffaisikaan. Ja niin kuin jouvalla on tarve juoda, ns. uhrilla on tarpeen olla uhrija marttyyri, jostakin kummasta syystä.

Ihmissuhde on yksinkertaisimmillaan sitä, että tarve kohtaa toisensa.

Ystäväni oli aikoinaan naimisissa alkoholistin kanssa.

Nuori lempi kukoisti, mies joi viikonloppuisin ja teki töitä ahkerasti. Ryyppääminen oli ensin hauskanpitoa ja rentoutusta raskaan työviikon jälkeen. Rankkuus alkoholinkäytössä vain lisääntyi pikkuhiljaa ja syitä, selityksiä kyllä riitti ja morkkikset päälle. Pidettiin vaimoa alku viikolla hyvin ja luvattiin maat ja mannut. Kaikki lupaukset unohdettiin viikoloppuna, ole sinä akka perkele hiljaa, ei kuulu sulle.

Sama helvetti jatkui vuosi vuodelta ja yksi lapsikin syntyi, vaikeudet ystäväni puolelta vain lisääntyivät. heillä ei mennyt hyvin. Mies ryyppäsi, syitä riitti.

Miehen puolelta juominen, oli jo sikailua. Sanat eivät riitä kertomaan mitä vaimo joutui kestämään.
Mies haisi viinalta tai oksennukselta.

Ystävä laittoi eron vireille ja aloitti rauhallisen elämän lapsensa kanssa.

Mies ryyppää edelleenkin ja on myöntänyt nyt, ettei pääse eroon viinasta.

Juomarin luonne muuttuu, kiukuttelua, toisten syyttelyä, ehkä väkivaltaakin ja uhmaa, ettei häntä kukaan määrää.
Syitä riittää työkavereista, tuttavista ja lista on pitkä.

Alussa alkoholisti on itsensä herra, kyllä minä pystyn hallitsemaan alkoholin käyttöä.
Alkoholistin on itse ymmärrettävä olevansa alkoholisti. Valitettavan monet ymmärtävät sitten, kun ystävät, läheiset, tai terveys on menetetty, jos silloinkaan.

Viimeiset surkeat sanat alkoholistilla ennen sammumista, kukaan ei välitä ja pidä minusta. Otetaan viimeinen ryyppy.

Alkoholi raunioittaa kaikkien läheisten kanssaeläjien elämän.
Rakkaus, sääli ja ymmärrys ei tee toista raittiiksi.

Yhteistyössä