Ummikkona ulkomaille, -uskallanko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
En ole koskaan käynyt ulkomailla. Minulla on säästöjä ja haluaisin tehdä elämäni ensimmäisen matkan 3 alakoululaisen lapseni kanssa jonnekin.
Ongelma on se että ihan kaikki on uutta, lentokenttä, miten kentältä hotelliin, ihan kaikki?
Minulla on peruskoulun englanti vain pohjana eli ei kovin vahva mutta niin että ihan perus sanastoa ymmärrän ja puhun.
Mihin uskaltaisin lähteä näiden kanssa ja mikä lomamuoto olisi se helpoin ettei itse tarvitsi huolehtia kuljetuksista kentältä hotelliin tms? Onko ”ummikoille” olemassa jotain helppoja lomapaketteja?

Ilman muuta uskallat! Hyvin pärjään peruskoulun englannilla, eipä ne monessa turistikohteessa paikalliset sen parempaa englantia puhu.

Jos menet yksin lasten kanssa, ottaisin ensimmäisen matkan jonkun ns. seuramatkana. Esim. Kreikka, missä ihmiset ovat tosi ystävällisiä, voisi olla hyvä kohde.

Pitäiskö matka ostaa niin että siihen kuuluisi joku opas joka näyttäisi vähän paikkoja vai..? Kun tuntuu vähän pelottavalta vain lentää vieraaseen maahan lasten kanssa niin että hotellilta lähdemme ilman päämäärää vain katselemaan ympärillemme..?
Kannattaako heti kerralla varata viikon loma vai ensimmäinen reissu tehdä ihan vain vaikka 3-4 päivää?
Lapset on reippaita koululaisia ja parasta seuraa matkalle mutta mitä tuo seuramatka tarkoittaa? Että lähtisi jonkun porukan mukana täältä Suomesta?

Pitäiskö matka ostaa niin että siihen kuuluisi joku opas joka näyttäisi vähän paikkoja vai..? Kun tuntuu vähän pelottavalta vain lentää vieraaseen maahan lasten kanssa niin että hotellilta lähdemme ilman päämäärää vain katselemaan ympärillemme..?
Kannattaako heti kerralla varata viikon loma vai ensimmäinen reissu tehdä ihan vain vaikka 3-4 päivää?
Lapset on reippaita koululaisia ja parasta seuraa matkalle mutta mitä tuo seuramatka tarkoittaa? Että lähtisi jonkun porukan mukana täältä Suomesta?
Seuramatkalla yleensä lennätetään koneellinen porukkaa matkakohteeseen, jotka hajaantuvat monesti useampaan eri hotelliin.

Ei sitä tarvitse päämäärättömästi vaellalla, vaikkei opasta olisi. Kannattaa netistä selvitellä matkakohteen nähtävyyksiä ja niihin voi tutustua ilman opastakin. Tai sitten voi mennä jollekin opaskierrokselle, joka maksaa extraa, jos sellaisen haluaa. Ne on yleensä retkiä jonnekin vähän kauemmaksi.

Ok. Kiitos vastauksista. Hinnoista vielä että onko edullisempaa varata matka jo vaikka puolivuotta etukäteen vai ottaa äkkilähtö jonnekin kun koulut jää lomille?
Löytyykö äkkilähtöjä edes näin isolle porukalle kun kaikki me 4 lähdetään?

Ei siiinä mitään tarvitse pelätä. Voitte shoppailla ja syödä ravintoloissa ja voitte osllistua esim. matkatoimiston järjetämille retkille, joissa on opas mukana. Kantsii lomailla vähintään viikko.

Lapset haluais lämpimään paikkaan missä voi uida, minä taas haluaisin nähdä muutakin kun rantaviivaa.. jotain erilaista, lähinnä erilaista luontoa, ei kulttuuria/museoita..

Ainakin Aurinkomatkoilla on ollut turvallista aloitella ulkomaan reissuja.
Helsinki-Vantaalla ja lentokoneessa joudutte pärjäämään omin avuin, mutta turistikohteen lentokentällä on Aurinkomatkojen opas plakaatin kanssa.
Meette bussilla siihen matkakohteeseen ja matkalla opas jaarittelee kaikki valuutat, säätiedot, uimarannat ja Aurinkomatkojen omat retket. Sit teidät ripotellaan omiin hotelleihinne.

Yleensä Aurinkomatkojen opas on majottunut itse johonkin tiettyyn hotelliin mistä sen hätätilassa tavoittaa. Soittamismahiksista en tiedä, mut kai niille voi soittaakin.

Sit vaan korvat höröllä kun opas selostaa tulevista retkistä (varmaan on kirjallisenakin tietoa jollain lapulla jos ootte jo kotimaassa ne varannu), eli minä päivänä ja moneltako bussi hakee miltäkin hotellilta ja lähdette opastettuun reissuun. Kannattaa retkillä kuunnella paluuajat bussille, ettei jää hortoilemaan basaariin kun muut on lähdössä takas bussille (nimim."Matkaseurueesta eksynyt" :oops:).

Ootte ehdottomasti viikon. :) Pikalähdöistä en osaa sanoa, mut kannattaa vertailla hintoja, esim.syyslomaviikoilla on kalliimpaa.

Kiitos! Nyt Mä rohkenen jo mennä matkatoimistojen sivuille tutkimaan tarkemmin mahdollisuuksia. Vähän jännittää miten Mä pärjään mut kyllä Mä pärjään kun päätän niin. Kokemus koko perheelle!

Yhteistyössä