Ummetusta ja vinkkejä sen helpottamiseen??

Minulla on aina ollut hidas suoli, mutta nyt raskauden aikana on aivan tuskaa, kun ummetus vaivaa koko ajan. :snotty:

Olen yrittänyt kotikonsteja, kaikkia mitä tiedän. Ja hyvin vaihtelevalla menestyksellä. :p Juon vettä useamman litran päivässä, syön kuituja (ruisleipää, puuroja, täysjyvä tuoteet), syön kasviksia ja hedelmiä sekä liikun joka päivä. Luumusoseita ja kuivattuja luumuja menee aivan älyttömiä määriä. Kuintenkin tuntuu ettei mikään auta ja olo muuttuu aina vain tukalammaksi... Apteekin tuotteisiin en heti ole halunut mennä, mutta nyt alkaa tuntumaan siltä, että jostain on saatava helpotusta.
Ja raskaus on vasta alussa 14+6 eli näillä näkymin helpotusta ei kovin äkkiä ole tiedossa..

Olisiko jollakin hyviä kotivinkkejä tämän asian "korjaamiseen" :whistle:
 
apteekista saatava kuitulisä Vi-Siblin on auttanut mulla, eikä oo "lääke".

Mulla apua on myös ollut rusinoista, sekä mäkkäriruuasta (sitä kun ei nyt kuitenkaan voi jatkuvasti syödä niin tarttuisin noihin muihin ennemmin :D ).
 
Minulla helpottanut apteekin Agiocur - tämä ei ole myöskään varsinainen ummetuslääke. Olen syönyt tuota ärtyneen suolen takia ja siitä on apua ummetukseen sekä löysään vatsaan. Toivottavasti apu löytyy, sillä kokemuksesta tiedän miten tukala vaiva ummetus on :|

*muoks* Kannattaa tarkistaa apteekista käykö tuo Agiocur raskausaikana, mielestäni käy, mutta en ole aivan varma. Itse en ole ( vielä ) tuota tarvinnut raskausaikana, joten en ole ottanut asiasta selvää :)

uneksija85 ja papu 15+2
 
Ei minullakaan enään kotikonstit auttanut raskaus aikana.
Mulle neuvottiin neuvolassa hakee apteekista Laxoberon tippoja ja duphalac jauhetta. Toimivat tosi hyvin ja oli hyötyä myös synnytyksen jälkeen kun oli kiva että tuli melko sujuvasti ei tarvinnut kauaa pöntöllä vääntää. Helppoja käyttää eikä edes pahan makuisia. Itse käyntin enemmän noita tippoja, otin joka ilta muutaman tipan niin aamulla toimi vatsa.
 
Mulla olis vinkki, nimittäin Kelasin magnesium. Se löystyttää vatsaa aika lailla, ei ole lääke eikä myrkky ja hoitaa samalla monia vaivaavat suonenvedot ja krampit. Kannattaa kokeilla. Muut magnesiumit ei toimi, eivät ole kelaattimuodossa.
 
Mulla auttoi Vi-Siblin ja Agiocur, jotka ei tosiaan ole lääkkeitä vaan kuituvalmisteita kuten tuossa jo joku kirjoittikin. En siis tietenkään käyttänyt molempia yhtä aikaa vaan ensin käytin Vi-Sibliniä ja kun ällötti sen makeus (miksi ihmeessä siinä pitää olla sokeria tai makeutusainetta??) niin vaihdoin Agiocuriin. Nämä molemmat ovat turvallisia käyttää raskausaikana, koska ovat kavikuitua, joka ei imeydy suolistosta mihinkään.
 
luumusoseen ja luumujen lisäksi olen todennut kiiwit todella hyviksi auttamaan vatsan toimintaa. Olen käyttänyt myös Activia luumu jugurttia joka aamu. Tietysti siihen lisäksi niitä kuituja mutta eipä niistä tunnu olevan mitään apua :( tarviikin varmaan kokeilla tuota magnesiumin isompaa annosta kun tällä hetkellä otan yhden tabletin niin pitänee kokeilla nostaa kahteen (purkissa kun lukee että 1-2 tablettia päivässä)
 

Yhteistyössä