Ummetus raskaana

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vanha konkari
kiivit auttaa!!!
Mulla ennen raskauttakin ummetusta, ruokavalio ei tehonnut ollenkaan. Raskauden aikana havaitsin, että pari kolme kiiviä päivässä hoitaa homman. :) Kannattaisi kokeilla, ei siitä ainakaan haittaa ole.
 
Day
Päivän aikana paljon vettä ja luumuja (itte vedän 3-4 luumua päivässä), aamupalaks kuitupitoista puuroa tjsp. Mulla on laktoosivamma niin oon suklaavanukasta käyttänyt sitten tosi tukalaan oloon.. :D Myös kahvi tyhjään mahaan pistää kaman liikkeelle. Ja suosittelen välttelemään juustoisia ruokia! tai mulla ainakin juusto tuntu pistävän mahan ihan kiveks..
 
3 kertaa raskaana
Olen itse kolmessa raskaudessa kärsinyt alussa samasta vaivasta. Itselläni myös sellainen maha että suolisto tyhjenee n. 2 kerää viikossa. Max. Alkuraskaudessa mulla saattanut mennä ettei op toiminut yli viikkoon. Ainoa toimiva keinot on rasva millä saat sen toimiin ja oikeat kuidut. Eli kokeile kaurapuuroa ja sekoita siihen kookosöljyä. Muutenkin tuo kookosöljy saa vatsan tosi pehmeäksi. Toinen on liikunta. Eli käy kävelyllä ja juo vettä mutta tosiaan esim ruisleipä ei oo paras kuitulähde vaan jotain puhtaita kuituja esim kasviksia ja sitte sitä puuroa, marjoja..ja muista todella ne hyvät rasvat!
 
"Viivi"
Siis suositteliko joku tuolla oikeasti pellavansiemeniä raskaana olevalle? HALOO! "Pellavansiemeniä ja pellavarouhetta ei suositella niiden sisältämän kadmiumin ja syaanivedyn vuoksi. Pellavansiemenöljyä voi käyttää." - mutta ölskystä tuskin on apua ummetuskeen...

Luumut otin itekin juuri käyttöön, H11 vasta menossa ja nyt jo niin pirun hankala olo ko turvottaa ja ummettaa että saapa nähä miten tästä selvitään. Metalax supot toimii, Vi-Sibliniä voisin harkita...
 
TMRK
Parin päivän ajan olen kokeillut seuraavaa: aamulla tyhjään mahaan Marlin luumunektaria lasillinen, purkillinen luumusosetta ja kuppi kahvia päälle. Ja apua on todella ollut. Tuo Marlin luumunektari on kallista ja kamalan näköistä.. Mutta maku on aivan ok, verrattua esimerkiksi kuivattuihin luumuihin.
 
ummessa
Mulla oli alkuraskaudessa ummetusta ja oli tosi tukalaa, kärsin kovista mahakivuista tuon takia. Nyt olen 33+ ja vaiva palannut, ehkä myös syynsä raudalla, jota joudun syömään. Vi-siblin toi alussa helpotusta, toivon, että nytkin.
 
Khaleesi
Mulla on auttanut se että oon nyt syönyt vähintään yhen avocadon /päivä! Aiemmin oli kipuja ja paikat jopa hiukan rikki sen väkisin punnaamisen takia mut nyt toimii kaikki ihan normaalisti. Avocadossa on samassa setissä hyvä rasva ja kuidut ja nam miten hyvää salaatissa tai leivän päällä!
 
vierailija
Juu, tiedän kyllä nämä vettä, kuituja ja liikuntaa -neuvot. Ajattelin kysäistä, jos jollain olisi joku kikkakolmonen ja hyväksi havaittu tapa, jota en vielä itse ole kokeillut. Mulla on aina ollut laiska suoli ja välillä mikään muu ei auta kuin Laxoberon, jota taas raskaana ei saa käyttää. Mistään Duphalacista yms. ei ole ollut mulle koskaan apua. Laku auttaa, mutta vain suurissa määrin, joten taas tulee ongelmia, kun on raskaana. Noh, lusikka käyttöön sitten ;)

Syö suklaata
 

Yhteistyössä