Ummehtuneen hajuiset vaunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mietteliäs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mietteliäs"

Vieras
Jos vaunuissa on ummehtunut haju, onkohan kyse aina homeesta? Ostin käytetyt vaunut, jotka ovat täysin moitteettoman näköiset. Sisäväri on luonnonvalkoinen ja tarkistin oikein taskulampulla ja mitään homepilkkuja ei näkynyt, siis todella tiirailin pitkään ja kunnolla, ei mitään näkyvää.
Haju on semmonen mikä varastosta tulee, ei kovin vahva mutta kuitenkin. Nyt sitten mietin, uskallanko tulevaa pikkuista niihin laittaa.
Olen nyt tuuletellut vaunuja tuolla ulkona pakkasessa pieniä pätkiä kerrallaan, haju tuntuu olevan todella piukassa.
Kuomun poimut ja kaikki on tarkistettu, mutta voiko haju olla silti homeesta vaikkei mitään näy?

Ei se pakosti oo hometta jos ei mitään näy. Varaston haju voinut vain tarttua.
Miksi olet vain pieniä pätkiä tuuletellut?
Pistä pakkasöiksi nyt pihalle, vielä kun pakkasia riittää. :) Pian ei enää oo kylmiä öitä.

Niin joo ja kangasosat voi pestä. Oon omista Emmaljungista pessyt kankaat kuomua myöten aina uudelle vauvalle puhtaaksi. Kun pihalla niihin kuitenkin leijailee ties mitä siite ja katupölyä, eikä kaikki lika imuroimalla lähde.

Mä olen tuuletellu pieniä pätkiä vaan sen takia, etteivät kostuisi. Pakkasta kuitenkin sen verran vähän ja kyllä petivaatteetkin tuntuu hiukan kosteille kun niitä tuulettelee, siksi en ole uskaltanu pitkiä aikoja antaa olla. Vaikka kyllähän sitä varmaan uskaltaa koko yöksi jättää.
Mä taidan koittaa vielä pestä noita kangasosia niin katselen sitten vielä tilannetta.
Jotenkin sitä kuvittelisi, että jos ei mitään pilkkuja näy niin ei ole hometta. Mutta näitä kun lueskelin niin kovasti paljon varoitellaan.

Meillä oli viime yönä -17 pakkasta, Pirkanmaalla. Toki voi kostua kun sisälle tuo, mutta kuivaahan se äkkiä. :)
Minkä merkkiset vaunut on?
Paremmissa vaunuissa kaikki kankaat saa irti ja kestää konepesun. Olen vielä kuomun pesun jälkeen suojannut kankaan suoja-aineella, jotta kestää sit pesun jälkeenkin vesitipat eikä uudet liat tartu kankaaseen heti kättelyssä. Kankaan suoja-aineena voit käyttää vaikka kenkäkaupan suoja-ainetta joka on tarkoitettu kaikille pinnoille, myös tekstiileille.

Yhteistyössä