Umayya Abu-Hanna antoi presidentille kirjeen tyttäreltään!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu tilaisuudesta. Nyt juhlittiin Suomen itsenäisyyspäivää(!). Se on koko kansan juhla.

Koko kansan? Juuri äsken vierailin suomi24:llä pahoittamassa mieleni. Siellä moni oli sitä mieltä että itsenäisyysjuhla oli häpäisty kutsumalla paikalle homoseksuaaleja puolisoidensa kanssa.

Olen juhlinut kansallispäivää monessakin maassa, ja minun täytyy sanoa että Suomessa kyseessä on harvinaisen vähissä määrin koko kansan juhla. Jokainen örmöttää kotonaan. Päivällä katsotaan telkusta sotilasparaatia, illalla katsotaan telkusta eliitin juhlintaa ja bongataan etikettivirheitä. Ja koko ajan pyritään määrittelemään, ketkä kuuluvat oikeaan suomalaisuuteen ja ketkä sen ulkopuolelle.

Tarja on oikeesti tosi jalat maassa -tyyppi ja sillä on kyllä huumorintajua, vaikka onkin pressa. Uskon, että hän huvittuu kovasti kirjeestä. Niin ja ne kundit siinä pressan takana, ne on siinä sitä varten, että voivat pidellä mahdollisia tavaroita (niin tai ottavat kopin, jos pressaa alkaa heikottaa).

Ei se nyt niiiin vakavaa ole. Isot juhlat joo, mutta saa siellä hymyillä ja vähän pilaillakin.

Niin ja saapahan nimensä lööppeihin ja muihin otsikoihin, ja tekonsa puitavaksi keskustelupalstoilla, kun käyttäytyy typerästi ja rikkoo itsestään selviä etikettejä... Kukin taaplaa tyylillään, ja hakee huomionsa tavallaan. Linnanjuhlat ovat kuitenkin arvokkaat juhlat, joita ohjaavat tietyt käytössäännöt, ja jos niitä ei osaa, nolaa itsensä. Niin se vain on.

[QUOTE="Joo";22612296]Vakavissasko luulet että Halonen tiedottais julkisesti olevansa loukkaantunut asiasta, jos pitäisi vieraansa toimintaa ääliömäisenä?

Hyvin käyttäytyvä ja hienotunteinen juhlan emäntä ei osota mieltään vaikka vieras käyttäytyisikin pölösti, joten mehän emme koskaan saa tietää kuinka jurpona Halonen tuota tempausta piti.[/QUOTE]

Ystävä hyvä, ota lukutaito käyttöösi. Olen koko ajan yrittänyt sanoa, että Halosen huumorintaju varmasti kestää kirjeen, ja jos ei kestä, hän hallitsee käytöstavat ja hillitsee itsensä. Olen ihmetellyt vain sitä, miksi palstalaisten pitää polttaa kääminsä asiasta.

Tarja on oikeesti tosi jalat maassa -tyyppi ja sillä on kyllä huumorintajua, vaikka onkin pressa. Uskon, että hän huvittuu kovasti kirjeestä. Niin ja ne kundit siinä pressan takana, ne on siinä sitä varten, että voivat pidellä mahdollisia tavaroita (niin tai ottavat kopin, jos pressaa alkaa heikottaa).

Ei se nyt niiiin vakavaa ole. Isot juhlat joo, mutta saa siellä hymyillä ja vähän pilaillakin.

voi luoja mikä juntti säkin olet, ne ei todellakaan ole siinä sitä varten et voi ottaa kaikenmaailman roinan vastaan. idiootti.

Koko kansan? Juuri äsken vierailin suomi24:llä pahoittamassa mieleni. Siellä moni oli sitä mieltä että itsenäisyysjuhla oli häpäisty kutsumalla paikalle homoseksuaaleja puolisoidensa kanssa.

Olen juhlinut kansallispäivää monessakin maassa, ja minun täytyy sanoa että Suomessa kyseessä on harvinaisen vähissä määrin koko kansan juhla. Jokainen örmöttää kotonaan. Päivällä katsotaan telkusta sotilasparaatia, illalla katsotaan telkusta eliitin juhlintaa ja bongataan etikettivirheitä. Ja koko ajan pyritään määrittelemään, ketkä kuuluvat oikeaan suomalaisuuteen ja ketkä sen ulkopuolelle.

Mikä sitten on sun mielestä oikea tapa juhlia itsenäisyyspäivää?

Mikä sitten on sun mielestä oikea tapa juhlia itsenäisyyspäivää?

En ole puhunut mitään oikeasta tai väärästä. Juhlapäiviä on monenlaisia, ja varmaan tämä viheliäinen vuodenaikakin on vaikuttanut itsenäisyyspäivän muotoutumiseen. Totesin vain, että suomalainen itsenäisyyspäivä ei vastaa minun käsitystäni "koko kansan juhlasta". verrattuna vaikka Yhdysvaltain heinäkuun neljänteen. Ellei sitten television katsominen ole juhlimisen synonyymi...

[QUOTE="äää";22612497]Ahaa. Kummallisessa maailmassa sinäkin elät. Ei se ohjeistus ole mitään hyvän päivän tuttujen kahvittelutilaisuuteen tehty.[/QUOTE]

Saattaa olla kummallinen maailma, hyvinkin.
Mutta oikein mukava paikka. Tervetuloa joskus pistäytymään.
Rajalla joutuu tosin luopumaan mm. huumorintajuttomuudesta ja löysäämään pipoa - mutta palatessaan sitten niihin muihin maailmoihin voi toki poimia talteen ja takaisin käyttöön sen huumorintajuttomuuden ja kiristää piponsa uudelleen.

:laugh:

Viimeksi muokattu:
Saattaa olla kummallinen maailma, hyvinkin.
Mutta oikein mukava paikka. Tervetuloa joskus pistäytymään.
Rajalla joutuu tosin luopumaan mm. huumorintajuttomuudesta ja löysäämään pipoa - mutta palatessaan sitten niihin muihin maailmoihin voi toki poimia talteen ja takaisin käyttöön sen huumorintajuttomuuden ja kiristää piponsa uudelleen.

:laugh:

Mamun adoptiolapsen "vihakirjeitä" presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotolle. Huumoria?

Onhan muillakin Linnaan kutsutuilla lapsia, ja varmasti jokainen heistä on vanhemmilleen yhtä tärkeä kuin tämän Uman lapsi äidilleen. Silti kukaan muu ei tee numeroa lapsistaan, eikä varsinkaan tuo tuliaisia heiltä, koska Linnan juhlissa pääasiassa on muut asiat kuin lapset.

Samoin mietin sitä että miksi tämä etiketin rikkominen on söpöä ja suloista ja suvaittavaa? Olisiko tilanne ollut sama silloin kun joku olisi tuonut vaikka kalakukon ja ojentanut sen kättelyjonossa presidentille?

Ja te jotka sanotte että eihän Tarja ollut moksiskaan. Siitähän vasta haloo olisi noussut jos presidentti olisi kauheaan ääneen alkanut kummastella etikettirikkomusta. Eihän hän muitakaan etikettirikkomuksia ole kommentoinut vaikka selkeitä rikkomuksia on ollut. Parempi antaa rikkojien nolata itsensä ja käyttäytyä itse korrektisti.

En ole puhunut mitään oikeasta tai väärästä. Juhlapäiviä on monenlaisia, ja varmaan tämä viheliäinen vuodenaikakin on vaikuttanut itsenäisyyspäivän muotoutumiseen. Totesin vain, että suomalainen itsenäisyyspäivä ei vastaa minun käsitystäni "koko kansan juhlasta". verrattuna vaikka Yhdysvaltain heinäkuun neljänteen. Ellei sitten television katsominen ole juhlimisen synonyymi...

Nii-in, mä luulen että moni suomalainen ei halua ilotulitusta tai raflaavaa meininkiä itsenäisyyspäiväksi sillä järjestäen jokaisella meistä on isovanhempi joka on ollut sodissa mukana. Juhlinta on ehkä sen takia vakavahenkisempää ja yksityisempää perhepiirissä tapahtuvaa.

[QUOTE="sipuli";22610592]Opetelkaa etiketti. Ei kättelytilanteessa lahjoitella mitään. Tyhmät. Meidänkin lapset haluavat vaikka mitä, lapsille nyt vain joutuu tuottamaan pettymyksiä välillä. Kyllä kolmevuotiaskin halusi "kaikki lelut" lelukuvastosta. Kyllä nyt varmaan vaurioituu kun ei niitä saakaan. Mutta tässä kyse on siitä että aikusen pitäisi käytöstavat osata, ei siitä etteikö lapsi saa kirjettä kirjoittaa. Ja siitä että koulutettuja ulkomaalaisia syrjitään, huoh. Eipä ole monelle suomalaisellekaan maisterille töitä, ainakaan omalla alalla.[/QUOTE]

Etkettiä, tai paremminkin käytöstapoja voisi opetella myöskin niin, ettei nimittele toisia tyhmiksi, akoiksi yms. Nimittely ja silmitön haukkuminen ei vaikuta kovin sivistyneeltä.

no kyllä lapselle olisi voinut opettaa ettei tuonne voi viedä kirjeitä, olisi sen varmaan voinut ihan postissakin laittaa ja varmaan Tarja olisi siihen vastannutkin. Nyt tulee vaan tunne että kylläpä lapsrukka jo pienestä pitäen hemmotellaan pilalle

Mun mielestä on kyllä asiaankuuluvaa toimittaa kirje perille vaikka kirjoittaja sattuisikin olemaan lapsi. Lapset ovat ihmisiä.

Kättelytilanne sen sijaan ei mielestäni ole sopiva aika tai paikka sille. Kirjeen voi lähettää tässä maassa postitsekin.

Näinpä. Lapsen kirjeen voi toimittaa postissa, kättelytilanteessa pidän sellaisen ojentamista ongelmallisena paitsi etiketin vuoksi, myös siksi, että se olisi käytännössä hankalaa. Varmaan yhden vieraan kirje vielä menee, mutta jos vaikka kuusikymmentä vieraista päättäisi ojentaa presidentille jonkun kirjeen lapseltaan tai mitä vaan, tulisi ylimääräistä hässäkkää. Helposti noissa ajattelee, että eihän se nyt haittaa, jos minä ja minun lapsi, mutta olisi kuitenkin usein syytä miettiä, toimisiko homma, jos muutkin tekisivät niin kuin itse.