Ulvila/Pori/joku muu, mihin muuttaa lasten kanssa?

Miehelle olisi mahdollisesti työpaikka tiedossa Porista ja sen myötä meillä muutto sinnepäin. Meillä on viisihenkinen perhe, lapset kohta 6v., 3v. ja 1v.
Haluaisimme muuttaa johonkin rauhalliseen paikkaan missä lasten olisi hyvä kasvaa. Omakotitaloalueelle, päiväkodit ja koulut suht lähellä, mielellään myös ruokakauppa parin kilsan säteellä. Hyvät kulkuyhteydet myös julkisilla. Porissa ne vissiin kulkee ihan hyvin, mites esim. Ulvilasta? Tai onko vinkata muita paikkoja siitä läheltä? Muutamme isommasta kaupungista ja tarkoituksena nimenomaan päästä johonkin pienempään ja rauhallisempaan paikkaan, joten jos suosittelette jotain aluetta Porista, niin ei mistään ihan keskustasta tai sen liepeiltä.
Porissa varmaan on lapsille harrastusmahdollisuuksia, mutta mites pienemmissä paikoissa, löytyykö mitään?

Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista! :)
 
vierailija
Lounaissuomalainen keskiverto ihmistyyppi on kusipää. Anteeksi karuhko ilmaisu ja yleistys, mutta ellet itse ole juuriltasi kyseisiltä alueilta niin todennäköisesti ajattelet pian samalla tapaa sikäläisistä. Kusipäitä.
 
zxcv
Olen jo kauan sitten muuttanut Satakunnasta pois, mutta sen verran tiedän, että Ulvilan linja-autovuoroja on kyllä vähennetty mimimiin. Sunnuntaina ei kulje tietääkseni mikään vuoro. Autolliselle Ulvila on oikein hyvä paikka.

Toki tavallisimmat asiat kauppa-, lääkäri- ja uimahallikäynteineen onnistuu ilman autoakin, jos asustelee Friitalan alueella. Poriin tulee silti usein asiaa ja silloin suosittelen oman auton käyttöä.
 
Hyvä kuulla! Auto meiltä löytyy, mutta tällä hetkellä vain miehellä on kortti. Kaksi autoa ja kortti mulle ei ole poissuljettu vaihtoehto, mutta toki se helpottaisi nytkin ja myöhemmin kun lapset isompia, jos myös bussilla pääsisi kulkemaan.
 

Yhteistyössä