ULTRAT TYÖTAISTELUJEN AIKAAN?

Hei,
luin jostakin ketjusta että naistenklinikka olisi perunut kaikki ultrat. Mitenkähän asia mahtaa olla kätilöopiston kohdalla? Tuleeko näistä peruuntumisista ilmoitus, vai pitääkö osata vain päätellä??? Nettisivuillakaan en löytänyt mitään infoa. Kiitos jos tiedät ja kerrot minullekin :)

Löysin HUS:n sivuilta.. toivottavasti ei kestä kauaa.. :(

Naistentaudit ja synnytykset

Varautumissuunnitelman mukaisesti Jorvin ja Lohjan synnytysosastot suljetaan. Synnyttää voi edelleen Kätilöopiston sairaalassa, Naistenklinikalla, sekä Hyvinkäällä, Tammisaaressa ja Porvoossa. Myös äitiyspoliklinikkatoimintaa supistetaan, jos irtisanoutumiset toteutuvat. Samoin ultraääniseulonta ei tehdä lainkaan työtaistelun aikana.

kriisi: peruttiinko sinulta aika vai menitkö paikalle eikä ollutkaan aikaa? Olisko ehditty koko viikon ajat perua.. joko sait uuden ajan?
Joo, surkea tilanne. Liian hyvin ennalta varauduttu lakkoon kun ihmiset sai kärsiä tilanteesta vaikkei koko lakkoa tullut. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
kriisi: peruttiinko sinulta aika vai menitkö paikalle eikä ollutkaan aikaa? Olisko ehditty koko viikon ajat perua.. joko sait uuden ajan?
Joo, surkea tilanne. Liian hyvin ennalta varauduttu lakkoon kun ihmiset sai kärsiä tilanteesta vaikkei koko lakkoa tullut. :whistle:
Mulle soitettiin viime viikolla, kerrottiin, että mikäli lakko alkaa, aika on peruttu. Eli hölmöyksissäni menin paikalle ajoissa aamulla ja mulle kerrottiin, että lakon vuoksi kaikki seulontaultrat on peruttu. Yritin kyllä soittaa ennen menoa (kun töistäkin piti 2h lintsata) vaan äippäpoli aukee klo 8 ja mun piti olla siellä 8:15 eli vaihtoehdot oli mennä turhaan tai jäädä jokatapauksessa ultraamatta. Ehkä niitä uusia aikoja huomenna pääsee sitten soittelemaan klo 14:15 eteenpäin. NP seulontaa ei voi tehdä enää 13+6, että toivotaan, siellä olevan paljon väljää. Nyt on 12+2. Neuvolakin pitää nyt saada siirrettyä, kun ei oo kerran tietoa ultrataanko vai ei.

kriisi Olisiko sinulla mahdollisuus mennä yksityiselle ultraan? Yksityiselle pääsee useimmiten samana päivänä, kun soittaa ja onhan tuo iso asia tuo np-ultra - tosi ikävää, jos jäisi jotakin huomaamatta vauvan kehityksessä lakon takia :/

Itse varasin varmuuden vuoksi yksityisen rakenneultra-ajan, jos työtaistelu jatkuu 12.12. jolloin aika siis varattuna Naistenklinikalle! Parempi katsoa kuin katua :/

HUS:n sivuilta.. ehkä kannattaa soitella jos ei ala soittoa kuulua jo huomenna.. :)

HUS:n toiminta normalisoitumassa
HUS:n sairaaloiden toiminta palaa ennalleen jo muutamassa päivässä. Peruuntuneita leikkauksia aletaan tehdä jo heti tiistaista 20.11. lähtien. Sairaalasta ilmoitetaan uudet hoitoajat kaikille niille potilaille, joiden poliklinikka- tai muu hoitoaika on työtaistelutilanteen takia peruuntunut. Potilaiden ei siis tarvitse erikseen olla yhteydessä sairaalaan.

Yhteistyössä