Ultrasta

Olisi aika varattuna ekaan ultraan, joka tehdään vkolla 12+3.. Eli parin viikon päästä...

Moni ainakin tämän palstan mukaan käynyt jo aikaisemmilla viikoilla, missä? Meillä päin ei ainakaan kunnalliseen pääse ennen tuon raskausviikon 12 täyttymistä. Ainakaan ilma erityistä syytä.

Itse en jaksaisi enää odottaa edes tuota kahta viikkoa, kun edellinen raskaus jouduttiin keskeyttämään kun masuasukilla ei kaikki ollutkaan hyvin ja nyt pelkään että sama toistuu ja haluaisin tietää onko kaikki ok...

Yksityinenkö ainut vaihtoehto? Ei paljon houkuttele kun rahat muutenkin vähissä.. Voisko "pelon" perusteella päästä jo aiemmin kunnalliselle?

Muilla kokemuksia???

Hei ei ne yksityiset välttämättä niin kalliita oo,esim täällä Oulussa 40? =) Ja täällä pääsee ekaan kunnalliseen ultraan vasta kun 18viikkoa täynnä :/ Ja se onkin samalla ainoa mikä tarjotaan. Että arvaas vaan oonko käyny yksityisellä monesti :D

Diipeli 34+4

Kyllä se yksityinen taitaa olla ainoa vaihtoehto, tosin sinuna kyllä soittaisin neuvolaan ja kysyisin josko pääsisit aikaisemmin ultraan tuon aikaisemman ikävän tapauksen johdosta, luulisi sen olevan painava syy.

Ymmärrän kyllä tilanteesi, vaikka itsellä ei olekaan ollut taustalla tuollaista ikävää tapausta silti en kummassakaan raskaudessa olisi malttanut odottaa rv 12 asti, jotta voidaan todeta onko vatsassa masuasukkia. Meillä ei kunnassa tarjota rakenneutraa, eikä rv12 np-ultraa, ne olen käynyt yksityisellä, mutta joka kerralla neuvolassa ultrataan eli heti alussa tarkistettiin, että masuasukki on oikeassa paikassa jne.

Ystävälläni oli aikoinaan kaksi peräkkäistä tuulimunaa, jotka todettiin vasta rv 12-13 ja toisella ystävällä eka ultra olis ollut vasta rv 20, mutta onneksi hän meni yksityiselle rv 12, jossa ikävä kyllä todettiin sikiön kuolleen, kamalala tuntuu, jos hän olisi esikoista odottavana odottanut sitä rv 20 ultraa :( Turhan pitkää odottelua oli molemmilla.

Toivotaan, että kaikki on nyt kohdallanne hyvin ja pääset aikaisemmin ultraan, kyllähän kaksi peräkkäistä huonoa tapausta on todella harvinaisia.

Meillä eka ultra myös tuo np viikoilla 11-13 ja aikaisemmin, vain jos jotain häikkää.

Mulla oli eka neuvola viikolla 9+ ja sanoin th:lle huolesta, että jos kaikki ei olekaan hyvin ja pääsin siltä istumalta ultrattavaksi terkan kanssa. Tosin tämä edellyttää, että neuvolassa on ultra (tai kuten meillä tk vieressä) ja th osaa ultrata. Mulla siis takana raskaus, jonka huomattiin menneen kesken eka neuvolan ultrassa jo viikkoa aiemmin. Tämä riitti syyksi päästä ennen eka nlatarkastusta ultraan.

Mutta toihan taitaa toi aiempi ultra paljastaa lähinnä sen että vauvalla on syke ja että se on lähtenyt kasvamaan! Eiköhän tuo np-ultra ole nimenomaan noilla vkoilla sen takia että silloin pystytään varmentamaan nuo sairaudet ja kehityshäiriöt!!!! Vai olenko väärässä?

Mulla oli eka ultra vkolla 9+2, mutta se tehtiin silloin, koska menkkojen mukaan piti olla viikkoja jo 12. Vaavi olikin niin pieni, että la siirtyi 16:lla päivällä. Varsinainen np-ultra oli sitten vkolla 13 ja nyt kävin rakenneultrassa kun vkoja oli 19+2. Rakenneultrassa selvis, että istukka on edessä ja alhaalla, joten menen kunnalliseen ultraan vielä vkolla 28. Että näin mulla sattunut. Normaalisti täällä Hgi:ssä tarjotaan siis kunnallisella nuo kaksi ultraa, eli vkoilla 12-14 ja 18-20. Kannattaa toki kysyä, voiko pelon vuoksi päästä jo aiemmin kunnalliselle, mutta itse kyllä menisin varmaan vastaavassa tapauksessa yksityiselle, jos en kunnalliselle pääsisi. =)

Yhteistyössä