Ultrassa vauva näkyi, nyt ei vkolla 12 kuulu sydänäänet neuvolassa....?

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Esikoisesta mulla kuunneltiin sydän ääniä vasta viikolla 15 ja tästä toisesta viikolla 11...Nyt maanantaina oli neuvola ja meni varmaan 20min et saatiin sydänäänet kuulumaan:) On vielä
tilaa liikkua niin pääs pakoilemaan:)Sekin voi olla nyt kyseessä??Nyt menossa rv 22
 
Mulla oli toisesta istukka edessä. Ultrassa 14vk näkyi vauva ja sydänäänet kuului. nlassa ei oltu 12rv saatu niitä kuulumaan. Istukka haittasi vielä myöhemminkin nlassa noita sydänäänten kuulumisia.

Joten älä huoli, eiköhän ne ensi nlassa kuulu :)
 
Mullakaan ei viikolla 12 meinanneet sydänäänet kuulua. Silloin oli lääkärineuvola ja sisätutkimusta tehdessä lääkäri nosti kohtua ylöspäin ja samalla painoi doppleria vatsaan ja ainoastaan sillä tavalla sydänäänet kuului. Kohtu oli vielä siis niin alhaalla ettei ne sydänäänet yllänneet vatsan pintaan asti...
 
vieras
Kuule kyllä ne siellä neuvolassa ois sanonu jos ois jotain syytä huoleen. Usein sydänääniö ei saada kuuluviin vielä noilla viikoillakaan jos on taaksepäinkallistunut kohtu, paljon vatsanpeitteitä tai ultraaja ei vain ole löytänyt vauvaa kun on vielä niin pieni.
 
äitee
Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, ja kuuluu tosi myöhään vasta ne äänet, n. RV 12 ku oon käynnyt ni ei oo kuulunut, seuraavan kerran käynyt neuvolassa RV16+5 ja 17 ja silloin kuului jo. Eli voipi johtua ihan kohdun asennosta. Näin mulle on kerrottu.

Mutta varmasti pelästytti, kun ei kuulunut, ymmärrän suo.
 
miuh
Mulla neuvolalääkäri ei saanut sykettä kuuluviin, kun olin rv 13+2. Laittoi sitten äitipolille ultraan ja siellähän se pikkuinen polskutteli:)

Toivottavasti syke löytyy!
 
Äiti
Neuvolassa kävin ja vauvan syke löytyi 10 minuutin etsimisen jälkeen. On niin jemmassa pikkuinen, että sen takia oli niin hankalaa. Kokenut neuvolan täti monen vuoden takaa, niin osasin luottaa hänen ammattitaitoon...onneksi! =) Huh!
 

Yhteistyössä