Ultrassa todettiin: kesken on menossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lumituuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lumituuli

Uusi jäsen
21.04.2005
9
0
1
Olin eilen alkuraskauden ultraäänessä, kun huoli vaivasi minua. Lääkäri laski kuukautisten perusteella viikkoja olevan 6+6, mutta ultran mukaan sikiön koko vastasi viikkoja 5+6. Todennäköisesti sikiön kasvu on pysähtynyt ja raskaus on keskeytymässä. Kahden viikon päästä on kontrollikäynti: jos tilanne ei ole muuttunut (=sikiö kasvanut), niin keskenmeno on väistämätön. Lääkäri myös kertoi vaihtoehtona olevan, että sikiö on oikeasti tuon viikon nuorempi, mutta tarkkojen merkintöjeni perusteella voin surukseni todeta, että se ei taida olla mahdollista.
Onko muilla kokemuksia keskenmenon "odottelusta"?

minulle sanottiin kun ekaa odottelin rv 31 että sikiön koko vastaa viikkoa 29...mutta sitten katseltiin ja kuulosteltiin ja siitä se tytön tylerö kasvoi normaalisti...Lääkäri sanoi vain että sellaisia kasvutaantumia esiintyy aika-ajoin...toivon kovasti että myös sinulla tästä kyse :flower:

heinäkuussa tein positiivisen raskaustestin. elokuussa menin ultraan. sikiö ei vastannut viikkoja, mutta siinä kohtaa vielä lääkäri antoi toivoa. sanoi että ehkä on hedelmöittynyt myöhemmin, mutta itse tiesin ettei niin voi olla. koska hedelmöitys olisi tapahtunut samoihin aikoihin kun tein plussa testin. varasin ajan uudelleen ultraan parin viikon päähän. sikiö oli silloin kyllä kasvanut, mutta samana päivänä minulla alkoi tiputteluvuoto ja siitä muutaman päivän kuluttua tuli kunnon vuoto. ja tyksissä todettiin kesken menneen. viikoja oli silloin kasassa 8+5.

Yhteistyössä