Ultra ovulaation jälkeen?

Tämä on toinen letrozoli kierto. Tässä kierrossa ei tehty alkukierron folli ultraa koska vaste letroille todettiin hyväksi viime kierrossa kun johtofolli oli 19,5mm ja ovisplussa tuli tikkuun kp12.

Mutta nyt siis tässä kierrossa sain ovisplussan tikkuu kp11 sekä liuskatestillä että clearbluen digitaalitestillä hymynaama. Kävin eilen dpo 3 ultrassa ja gynekologi totesi mulla olevan vasemmalla 17mm follikkeli. Mietin hieman että miten tämä on mahdollista sillä ovulaatio jo oli ja meni. Kysyin gynekologilta että näkysyikö ultrassa jos olisin jo ovuloinut hän sanoi ettei sitä voi nähdä ultrassa onko ovuloinut. Olen jatkanut ovulaatiotestien tekemistä mutta ovat nyt negatiivisia.

Ilmeisesti tämä gynekologi ei tiennyt oikein mitään näistä asioista. Oli ihan perus gyne.. Oli sitä mieltä ettei ovulaatiotesti ole luotettavia. Eikä meinannyt löytää munasarjojakaan vaikka kaikki muut gynet jotka on ultrannu mua tässä 6kk sisällä on löytänyt ne heti...
 
Kehittyyhän sinne keltarauhanen. Vähän samanlainen pallero kun follikkeli :) Eli siitä näkee kyllä kun ovulaatio on tapahtunut. Ihmetyttää miten vähän perus gynet tietää näistä asioista, eikö noi nyt kuulu gynekologiaan. :eek:
 

Yhteistyössä