Ultra ja menkat/raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras
Tein raskaustestin kun menkat oli viikon myöhässä, näytti ehkä hyvin heikkoa viivaa. Varasin ajan gynelle, mutta sinä päivänä kun oli tutkimus alkoi vuoto. Gynelle en puhunut mitään r-testistä ja gyne totesi et löydös on kierronvaiheeseen sopiva.
Raskausoireet kuitenkin jatkuu ja menkatkin on jo loppunut. Oli muutenkin lyhyeet, niukat eikä ainuttakaan hyytymää vaikka niitä yleensä on. En käsitä tätä. Olisihan gynen pitänyt huomata jos olisin/olisin ollut raskaana? Eihän ultrassa vielä mitään sillon näy mutta eikö kohdun olisi pitänyt olla kasvanut va kuinka pian se alkaa kasvamaan niin et sen tuntee?
Uutta testiä en ole tehnyt enkä tee koska se tuntuisi vähän hölmöltä, mutta en käsitä näitä oireita.

Tee vaan se uus testi vaikka tuntus kuinka hölmölle. Ainakin saat jonkinmoisen mielenrauhan. Jos näyttää negaa niin oireet on jotain toiveajattelua. jos plussaa, niin sit ultrassa ei oo vaan näkyny vielä mitään.

Mun kierto on niin epäsäännöllinen et ainoa syy miksi edes tein sillon testin oli oireet :/ Sitten mulla on rintatulehdus, muuta vaihtoehtoa ei ole. Nää tissit on ihan järkyt! Tuntuu vaan niin typerältä kun oli ne menkatkin. Vaikka mä ihmettelin sitä et oli niin niukat ja tuli ihan vaan kirkasta, juoksevaa verta eikä sellaista kökköö mitä se yleensä on :x Eihän se ole vaarallista jos odotan vielä et pitäisi seuraavatkin menkat alkaa ja jos ne ei ala niin sittten teen testin? Mietin vaan et jos olikin joku keskenmeno tai jotain et onko siitä haittaa

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Olisko sulla jotain muuta hormonaalista häikkää...

En usko. Hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut pariin vuoteen ja vaikka kierrot muutamalla päivällä heittää, niin suhteellisen säännölliset on. En kyllä käsitä tätä. Kysyinkin jo täällä aikaisemmin et voiko tulla rintatulehdus vaikka ei imetä. Kai sitä on pian lääkäriin mentävä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Melkoisen pönttöä olla mainitsematta gynelle asiasta.

no joo, näin jälkikäteen ajateltuna. mutta sillon ajattelin et kyllä se mainitsee asiasta tai jotain. En oikein itsekään tiedä. Ajattelin et kohtu on varmaan jo kasvanut jos olenkin raskaana tai olen ollut mutta ei se mitään siitä sanonut. Enkä tisseistä mitään maininnut kun luulin et ne voisi johtua niistä menkoistakin mutta kun oireet vaan jatkuu vaikka menkkoja ei ole enää moneen päivään ollut.

eipä se kohtu heti vauhdilla kasva. En usko että sitä het alussa huomaa... siis muuttuis niin et vois sanoo kohdun koosta et on raskaana. Normi kohtuhan on jokaisella oman kokoinen.

Eikun uutta testiä tekemään... itsellä tuli kolmet "menkat" vaikka olin raskaana... tai olen nyt. "menkat" saman kk aikana. yhdet normaalit ja kahdet niukat

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
eipä se kohtu heti vauhdilla kasva. En usko että sitä het alussa huomaa... siis muuttuis niin et vois sanoo kohdun koosta et on raskaana. Normi kohtuhan on jokaisella oman kokoinen.

Eikun uutta testiä tekemään... itsellä tuli kolmet "menkat" vaikka olin raskaana... tai olen nyt. "menkat" saman kk aikana. yhdet normaalit ja kahdet niukat

Tiesitkö sä jo että olit raskaana kun tuli menkat? Vai testasit vasta myöhemmin? Kai se on oman mielenrauhan vuoksi testi tehtävä ja saattaahan se olla et jos lääkäriin menen niin kysyy sitä kuitenkin. Tosiaan, ei se gyne sanonut mitään kohdun koosta kun sitä kokeili, yleensä on sanonut et normaalin kokoinen. Nyt ihmetteli vaan sitä kun kohdunnapukka oli mulla niin arka. Onneksi ei tarvi apteekissa perustella miksi testin ostaa, koska kyllä tämä aika hassulta tuntuu sitä mennä ostamaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Tiesitkö sä jo että olit raskaana kun tuli menkat? Vai testasit vasta myöhemmin? Kai se on oman mielenrauhan vuoksi testi tehtävä ja saattaahan se olla et jos lääkäriin menen niin kysyy sitä kuitenkin. Tosiaan, ei se gyne sanonut mitään kohdun koosta kun sitä kokeili, yleensä on sanonut et normaalin kokoinen. Nyt ihmetteli vaan sitä kun kohdunnapukka oli mulla niin arka. Onneksi ei tarvi apteekissa perustella miksi testin ostaa, koska kyllä tämä aika hassulta tuntuu sitä mennä ostamaan ;)

Juu, en tiennyt että olin raskaana, koska menkat epäsäännölliset... edellinen lapsi syntyi marraskuussa 2007 =)
Testin tein, kun rinnat oli niiiin sika kipeet kun kuopus söi... Esikoisen kanssa tiesin samoin kun tulin raskaaksi... imettäminen sattui.

Yhteistyössä