Ulostamisongelmat, vatsakipu ja kohdunulkoinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jeba"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jeba"

Vieras
Kohta neljä viikkoa sitten todettu kohdunulkoinen ja hoitona vain seuranta.

Nyt on torstaista asti ollut vatsa kipeä ja joutunut vessassakin juoksemaan monta kertaa päivässä. On vielä samaltas puolelta kipeä missä tämä todettu raskaus on/oli.

Onko muilla ollut vastaavaa?

Soittelin silloin heti päivystykseen ja seuraavana päivänä terveyskeskukseen ja käskivät vain katsella tilannetta.

Entä millaista on se hartiapistos mistä puhutaan?
Minulla juilinut nimittäin samalta puolelta missä se raskaus on niin hartiaa, mutta ei mitenkään kovaa.

no kai niitte tarttis jollain konkreettisella tavalla seurata että tilanne etenee toivottuun suuntaan? siis säännölliset verikokeet ainakin? kai ne on ultrannu? ootko sä saanut mitään lääkettä joka vauhdittas raskausmateriaalin häviämistä? Vai odottaaks ne vaan että repeekö munatorvi? sinuna kävisin päivystyksessä ja mielummin esittäisin kipeempää vielä mitä olisin.

Ettei sit käy hullusti

Mulla seurattiin viikon verran verikokeilla,että hcg laski kohdunulkopuolisessa raskaudessa. Sitten alko yhtäkkiä kova kipu hartiassa ja tuntui,että käsi puutui enkä pystynyt liikkumaan ollenkaan. Kipu oli todella voimakas myös sillä puolella missä kohdunulkopuolinen raskaus oli. Jouduin sairaalaan sisälle ja minut leikattiin,jossa munajohdin poistettiin. Munajohdin oli revennyt ja vuosin verta vatsaonteloon.

Kävin päivystyksessa, jossa ottivatkin minut heti sisään ja ottivat kokeita.

Selvisi että hcg oli tuosta maanantaista laskenut PALJON, se oli enää vain 50.

Kaikki muutkin verikokeet olivat kunnossa ja kun paineli vatsaa niin mihinkään ei sattunut.

Eli nyt ne vaan loputkin tulevat ulos ja rytinällä, siksi sattuu. Sain siis erittäin hyviä uutisia ja olen erittäin onnellinen :)

Yhteistyössä