Ulosotto ja asuntolaina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kmk_85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kmk_85

Vieras
Haluaisin kysellä tätä kautta muiden "kokemuksia". Haluan asiallisia vastauksia koska tiedän tehneeni tyhmästi.

Kaikki alkoi tuossa loppu vuodesta kun mieheni ei saanut mistään rahaa kahteen vai kolmeen kuukauteen, ei suostunut silloinen työnantaja maksamaan sairauspäivärahaa eikä loppujen lopuksi kelakaan kun vaativat että työnantajan pitäisi maksaa. Olin tuolloin vielä töissä mut palkkani ei todellakaan riittänyt elämiseen, joten tuli sitten tyhmänä otettua pikavippejä ja nyt niiden takia ihan täysin ongelmissa. Itse olen tällä hetkellä äitiyslomalla, plussaa kylläkin se että olen hieman alkanut tekemään keikkaa ja juuri viimeinen päivä sain ensimmäisen liksan josta huomasin ettei onneksi ihan surkea 10 pvän palkaksi. Ja miehellänikin nykyään vakipaikka :).

Haasteita tulee haasteiden perään, onneksi sain kyllä pankista viime viikolla maksuvapaata tammikuuhun asti jos saisimme hyvällä lykyllä joitain edes maksettua pois.

Mutta osa varmaankin menossa kohti ulosottoa, meneeköhän sitä takaajalle tieto jos minulla on ulosotossa jotain? sen tiedän että on niin pieni summa etteivät käy kyllä asuntoon käsiksi eivätkä vissiin ihan heti muutenkaan käy käsiksi asuntoon. kyllä sitä pankista kyselin mutta sain käsityksen virkailijan puheesta ettei menisi.

Pankkivirkailija ehdotti että voisimme kokeilla hakea minulle vielä lainaa jotta saataisiin kaikki nuo pikavipit pois ja jos sattuu menemään ulosottoon jotain, ei hän taannut että onnistuuko mutta sanoi että voihan sitä kokeilla. Mutta sitten tähän tulee yksi mutta vastaan, ainoa millä saisin lainan pankista on se, että äitini tulisi myös tähän takaajaksi. Pankkivirkailija sanoi että kertoisin äidilleni mutta tiedän jo valmiiksi että hän repii totaalisesti pelihousunsa enkä tiedä miten tämä kerrottaisiin hänelle. Antakaa minulle hieman rohkaisuja että miten saisin tästä kerrottua äidilleni, sen tiedän että mieheni äiti ei alkaisi raivoamaan tai mtn mutta meidän äitimme hieman eri maata kuin anoppi.

Mun ex-mies oli vähän samanlaisessa tilanteessa vuosia sitten. Hän otti silloin pankista "joustoluottoa" eikä siihen tarvittu silloin takaajaa. Yhdellä isolla luotolla kuittasi kaikki pikavipit ja siihen luottoon tehtiin reilu maksuohjelma ja mun ymmärtääkseni hän selvis siitä asiasta... tosin ex on, joten täysin varma en osaa olla.

minulla on jo maksuhäiriömerkintöjä muutama, vielä ei ole ulosotosta tullut mtn mutta säästöpankki ainekin vaatii että olisi takaaja. anoppi saattaisi muuten tulla mutta asuu ruotsissa asti :(((. äidilleni en kyllä millään haluaisi kertoa vaikka eihän se maailmaa kaada. mtn omaisuutta ei ole mitä pystyisi myymään, auto on mutta tarvitsen sitä työssäni koko ajan kun olen hieman alkanut tekemään keikkaa.

velkaneuvonnasta kyselin apua mutta sanoi asunnosta että minulla niin pieni summa ettei asuntoon ainekaan koske...

joskus ulosottoon menossa liki tonnin luokkaa ja meillä on asuntolainaa.Ulosottomies sanoi, että jos jatkossa tulee vielä velkaa sinne, niin on otettava pankista järjestelylaina( jos myöntävät ), koska katsovat että on omaisuutta eli voivat halutessaan koskea myös asuntoon; silloinkin vaikka kyseessä olisi pieni velka!Silloin asunto laitettava myyntiin tai sit puoliso maksais( ei tietenkään voi pakottaa, kun ei hänen veloistaan kyse.
Kyllä olen visusti yrittänyt nyt pitää raha-asiat paremmalla mallilla kuin aiemmin.

Yhteistyössä