Ulos rajattu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naisystävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Naisystävä

Vieras
On taas vkonloppu. Lapset ovat käymässä, joten minä vietän aikaani yksin. Tunnen itseni ulkopuoliseksi. Kun he ovat luonasi, minulle ei ole sijaa. Vkonloput ovat tärkeää vapaa-aikaa, arkikiireet, työt ja omat harrastukset heitetty nurkkaan. Tähän aikaan minä en mahdu. Ei minulla ole lapsiasi mitään vastaan. Pidän heistä ja viihdyn teidän kanssa. Kumpa vaan huomaisit, että olen olemassa! Etkä rajaisi t. rajoittaisi yhdessäoloa. Nytkin yhteinen vkonloppu kesti ruhtinaalliset 3 tuntia, vaikka mahdollisuuksia ja yhdessä tekemistä olisi ollut koko päiväksi. Vaikka kuinka ajattelen, että on nyt aikaa itselle, en voi omille tunteille mitään. Tunnen itseni syrjäytetyksi. Mitä tehdä? Olen puhunut omista tunteista, muttei tilanne muutu. Haluaisin viettää aikaa teidän kanssa, en yksin. Mikset kuule minua?

Hiljaa hyvää tulee. Mutta rajansa kaikella.

Suunnittele miehen kanssa viikonloppu niin, että menette yhdessä jonnekin kivaan paikkaan. Esim risteily on hyvä paikka tutustua. kannattaa aloittaa pienistä retkistä yhdessä. Sitten kun menet heille kylään, niin vie mukanasi joitakin herkkuja, joista teet esim. välipalan...jälkiruuan. Lapset kyllä vaistoavat mukavan ihmisen ja tulevat luokse.

Minulla taas vähän toisenlainen ongelma. Omat lapseni ovat jo aikuisia, mieskaverin lapsi tokaluokkalainen, kiva ja suloinen lapsi, ei siinä mitään. Seurani kelpaa usein silloin kun hänellä on lapsi. Olisi kaikenlaista tekemistä kanssani. Odotas kun hänellä on vapaa viikonloppu - siihen mahdutetaan kaveritapaamiset ja saunaillat sun muut. Usein käy niin että tavataan vain esim. perjantaina ja muina päivinä saan olla yksin. Ei se mitään, viihdyn kyllä yksinkin ja elän omaa elämääni, mutta vähän ärsyttää tuo ""järjestely"". Tässä iässä kun kaipaisi kahdenkeskistä aikaakin. Seuraan tilannetta ja avaudun kohta.

Miesystäväsi vain organisoi ajankäyttöä. Lapstaan hän ei voi viedä kaverisaunaporukoihin. Sinä voit olla matkassa myös lapsen kanssa oltaessa eikö se ole hieno homma että tulette toimeen? Vaikka lapsia ei olisikaan miehesi viettäsi ja haluaisi viettää aikaa myös miesporukalla. Tähän et voi vaatia muutosta tai vaatia voit mutta tuskinpa eronnut mies nyt alkaa ystävistään luopumaan uuden naisen vuoksi. Sinun on asia sellaisena hyväksyttävä tai vaihdettava miestä, jonka elämäntilanne on sopivampi. On toki lupa olla itsekkäämpikin kuin nyt näytät olevan, mutta toista et voi vaatia ystävistään luopumaan. Ei suhde siten ainakaan parane.

Yhteistyössä