ulos nukkumaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katiska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

katiska

Vieras
sellaista kyselisin että miten olette saaneet vauvanne nukkumaan ulkona. meidän kuusi viikkoinen tyttömme ei nääs suostu nukkumaan kunnolla ulkona. kun lähdemme lenkille niin kyllä nukahtaa jossain välisä, mutta kun vaunut pysähtyy herää noin viiden-kymmenen minuutin kuluttua. eilen nukkui reilu tunnin ulkona ensimmäistä kertaa lenkin päätteeksi, mutta tänään taas ei onnistunut:(
olisiko kellään mitään vinkkejä?
olisi niin kiva että saisi nukkumaan ulkona kun tuo meidän päivä nukkuminen on muutenkin vähän niin ja näin. olisi mukavaa että olisi edes yksi pitempi väli päivässä kun kerkiäisi tehdä jotain kotona.

Johtuu varmaan siitä missä vaiheessa vauvan unisykliä jätät vaunut paikoilleen. Jos vauva on just siinä unisyklien vaihteessa eli uni on herkimmillään niin todennäköisesti herää vaunujen pysähtyessä. Eli unisykli on todennäköisesti jotain 30 min-45 min, joten jätä vaunut heti paikoilleen, kun vauva on nukahtanut tai sitten tee reilusti pitempi lenkki eli n. 1h mittainen ja jätä sitten vaunut paikoilleen. Itse teen aina niin, että kävelen kotitietä edestakaisin just sen verran, että vauva nukahtaa ja palaan heti takaisin kotiin ja jätän vaunut ulos. Meillä ainakin toimii näin.

Jonkun sairaalan unisivuilta luin, että vauvan unisykli on 40-50 minuuttia ja pitää ainakin meidän neidin kohdalla paikkansa. Päiväunet ovat yleensä juuri tämän mittaisia. Kannattaa kokeilla edellisen vastaajan vinkkiä eli ajoittaa pysähtyminen syklien väliin.

Minä en ole saanut vauvaa nukkumaan edes ulkona pitempiä jaksoja kerrallaan. Olen sopeutunut vauvan lyhyisiin päiväuniin, mutta onneksi nukkuu sentäänn yöllä pitkään 10-12 h. Vaavi on nyt yli 4 kk ikäinen.

Yhteistyössä