Ullan unelmakakku onko kukaan kattonut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27346242]kyllä nyt paistaa luciferista kateus. buahhahaa :) ehkäpä aloitit koko ketjun "vieraana" ja samantien jatkoit keskustelua luciferina, niin läpinäkyvää :)[/QUOTE]:laugh:

sitäpaitsi mulla on ihan pokkaa aloittaa ketjuja ihan mustanakin, en ole kirjoitellut harmaana mustumisen jälkeen. että siinä meni sun sekin salaliitto-teoria:hug:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Samaa mieltä muiden kirjoittajien kanssa. Ohjelma täydellinen pettymys kaikkinensa: teennäisyys, stailaus, lopputulos...Blogi jees ja kirjat, mut tv ei. Katsojaluvut puhukoon puolestaan.

Lucifer se sitten jaksaa! Huomaa kirjoitustyylistä, että useampi "vieras" kommentointi on samoista näppäimistä lähtöisin.
Ja kukaan ei kirjoittanutkaan että olisit ännä, vaan anna--> jos psykologisesti katsoo niin paljastit tuossa itsesi.

[QUOTE="vieras";27348525]Lucifer se sitten jaksaa! Huomaa kirjoitustyylistä, että useampi "vieras" kommentointi on samoista näppäimistä lähtöisin.
Ja kukaan ei kirjoittanutkaan että olisit ännä, vaan anna--> jos psykologisesti katsoo niin paljastit tuossa itsesi.[/QUOTE]:popcorn:

joo-o... ei kannata myöskään hylätä palkkatyötäsi ja alkaa salaapoliisiksi.:hug:

Ulla on mun lemppari,vihdoin on leivontaohjelma iänikuisten kokkiohjelmien sijaan! Ja ihanaa että löytyy rohkeutta lähteä tv-ohjelmaan, mitä monella ei ole vaikka taitoja löytyisikin. TSEMPPIÄ KOVASTI TULEVAISUUTEEN :)!!!
Jk.Suomalainen kateus on rumempaa katsottavaa, tv-ohjelmaa katson mielelläni :) :)

Miksei sen opettajan nimeä voisi sanoa, jos on mainittu kirjassakin? Ja tosiaan, en usko että musta tulisi hyvää kokkia vaikka Hans Välimäki pitäisi pari oppituntia...

Mä en myöskään tajua miksi opettajan nimeä ei voi sanoa. Jos on olevinaan "huippuopettaja" niin joku tunnettuhan sen täytyy olla ja eillä muutenkin. Onhan ne opettajien nimet muutenkin ihan yleisesti tiedossa olevia asioita. Kiinnostaisi tietää onko esim. joku näistä joilla on oma ohjelma ja jonka työskentelyä on seurannut.

Perustelkaa miksi opettajan nimeä ei muka voi sanoa? En ala tuon Ullan blogia selaamaan, tuo tekeminen ei vakuuta.

[QUOTE="Annamari";27349883]
Jk.Suomalainen kateus on rumempaa katsottavaa, tv-ohjelmaa katson mielelläni :) :)[/QUOTE]

en todellakaan ole kateellinen enkä lucifer. Ktasoin vaan sen yhden jakson jossa teki jonkun suklaa päällysteisen kakun tms. Itsekin olisin varmaan tehnyt samaa tasoa (ilman niitä koristeita). Tää on musta hieno kakku: Aatan aarreaitta: Barbiekakku

Minäkin hieman hämmentyneenä seurasin tuota 20-luvun kakku -jaksoa. Siis kun olen käsittänyt, että tämä nsinen todella osaa leipoa. Piti kyllä oikein lopputeksteistä tarkistaa että kyseessä todella oli sama henkilö. Lopputulos ei minunkaan mielestä ollut ihan sitä mitä olisin odottanut. Harmi sinänsä, enkä tiedä mistä johtuu, mutta mielestäni tuo ohjelma ei tähänastisen perusteella ole ollut ihan loistavaa mainosta sinänsä taidokkaalle leipurille.

Olin pettynyt. Ekan jaksan läskärikakku oli oikea rupellus. Siis jumankauta, kondiittori vääntää tuollaista sontsaa!!?? Suklaakermavaahtoa länttäsi kulhollisen kakun päälle ja vähän raapalla veti rantua ja tökki koristeita päälle.
Toinen kakku oli ihmeellinen myös koska keskimmäisessä kerroksessa vain kuorrute ja muuten kreemiä ja ne reunanauhat sinne saksi miten sattuu tökerösti ja korsettikoristeet oli rumia.

Ullan puhe on epäselvää... ekassa jaksossa kuulosti kuin ois sanonut suklaaMÖRSKÖteetä. ohjelman lavastus ja kuvaus surkeaa... se jatkuvasti edessä hilluva kamera ja mies ei anna ammattitaitoista kuvaa ryhmästäkään.

No, olihan remonttireiskakin ihan kökkö ekat vuodet, mut äijässä sentään on karismaa. Ullan ohjelmalle ei liene jatkoa luvassa.

Opettajan nimi oli muistaakseni Tapsa. En muista koko nimeä. Mä muistan siitä vaan sen, että se välillä kaivoi nuuskaa sormillaan huulesta. Hyi hitto. En kyllä ollut tietoinen, että se mikään HUIPPU olis ollut. En oo koskaan törmänny misään ammattijulkaisuissa sen nimeen, kai, kun en tosiaan koko nimeä ees muista :D

Minä tällaisena kotileipurina otan myös kantaa ohjelmaan/kakkuihin. Samaa mieltä joudun olemaan kuin moni aiempi kommentoija. Kakkujen ulkonäkö ei vastaa sitä, mitä kondiittorilta ja kakkubloggaajalta odottaa. Minä ymmärrän näitä edellisiä kommentoijia ja sen, että nämä kirjoittelut eivät siis ole kateellisten höpinää, vaan siistiin/upeaan lopputulokseen pyrkivien ihmisten ihmettelyä kakujen ulkonäköä kohtaan. Samaa mieltä olen myös muuten ohjelman toteutuksesta (joka varmaan ei ole Ullan vika). Lälly ja hidastempoinen. Puitteet ovat mielestäni ihan idylliset, mutta jotenkin ohjelmaa odottaneena se oli suuri pettymys. Mitä järkeä on esitellä kakkuja, joita jokainen kotonaräpeltäjkin osaa tehdä? Ammattitaito peliin!

Minä olen tämän ketjun aloittaja. En ole kukaan täällä mustana kirjoittava, koska bannia tulee helposti jos minella eri nikillä kirjottelee samassa keskustelussa.
Tarkoitus ei ollut haukkua ketään, ainakaan itse Ullaa, joka vaikuttaa ihan symmppikseltä. Tuolla blogissa kakut olivat hienoja.

Halusin sanoa ääneen nuo keisarin uudet vaatteet. Televisio-ohjelman taika on siinä, että kaikkea ei tarvitse näyttää. Hitauden ei tarvitse näkyä, eikä sen, että kuorruketta ei ollutkaan varattuna tarpeeksi. Ehkä tuossa halutaan esitellä helppoja tekniikoita, mutta itse aavistan, että kakuista kiinnostuneet haluavat nähdä ällistyttäviä kakkuja. Jos minä tilaisin kakun ihan liikkeestä, kakuntekijältä, en kelpuuttaisi kakkua, joka on päällystetty jollain vaahdolla johon on vedetty raapalla raitoja. Jos tilaisin ystävältä, niin silloin tietysti minkänäköinen vain kelpaisi.

Nyt on niin, että teen itse siistempiä kakkuja, vaikken saa edes pursotusta tasaiseksi ja vaikka minulla ei ole koristemuotteja tai muita kakkualan ihmisten välineitä. Minä olen niin amatööri, että teen kakkuja vain lasten synttäreille. Kiinnostaisi kuitenkin katsoa sitä, että joku on parempi. Ohjelman pitäisi ihastuttaa ja ällistyttää. Se kuka urpo on vastuussa ohjelman pilaamisesta, sitä en tiedä, mutta arvostelun kohteena on se henkilö tai ne henkilöt.

[QUOTE="vieras";27350144]Mä en myöskään tajua miksi opettajan nimeä ei voi sanoa. Jos on olevinaan "huippuopettaja" niin joku tunnettuhan sen täytyy olla ja eillä muutenkin. Onhan ne opettajien nimet muutenkin ihan yleisesti tiedossa olevia asioita. Kiinnostaisi tietää onko esim. joku näistä joilla on oma ohjelma ja jonka työskentelyä on seurannut.

Perustelkaa miksi opettajan nimeä ei muka voi sanoa? En ala tuon Ullan blogia selaamaan, tuo tekeminen ei vakuuta.[/QUOTE]

Siis Ullan opettaja ei ole mikään "julkkis", mutta osaa asiansa. Olen päässyt näkemään (ja maistamaan) esim. hänen kakkujaan ja ne on todella hienoja.

Pitää yhtyä monen muun leivontaamatöörin kommentteihin, että kyllä NIIIIIN suuri pettymys on ohjelma ollut johtuen lähinnä kakkujen tasosta, esiintyjän epävarmuudesta sekä ohjelman toteutuksesta ylipäänsä.
Miettikää nyt näitä ohjelmaan osallistuneita asiakkaitakin, jotka kuvittelevat saavansa upean, mieleenpainuvan ja kaikille juhlavierailleen WAU- efektin aiheuttavan kakun. Ovat varmasti mainostaneet koko suvulle jo hyvissä ajoin, että nyt saadaan sellainen kakku että oksat pois. Etenkin se 20-luvun kakku - omg.... Sen lisäksi että se oli aika kammottava väriyhdistelmä (ja sanoiko se siinä lopussa että koristeet ovat syötäviä vaikka ne on kuivuneita?), mutta toteutuksessa käytetyt korsetti-koristeet ei millään tavalla kuulu 20-lukuun. Päinvastoin silloin juhlittiin lyhentyneitä hameen helmoja ja korsetit oli jo heitetty nurkkaan aikaisemmin. Eli ihan käsittämätöntä asiantuntemattomuutta, pitäisi ottaa perusasiat selville.

Todella suuri harmi, sillä Ulla tiedetään taitavana kondiittorina, mutta kyllä nyt taisi tehdän huonon valinnan jos lopetti liikkeensä Porissa, Tampereella ja missä muualla keskittyessään tähän tv-leipojan hommaan.
Onneksi Tampereelle avattu loistava leivonta-ja juhlakauppa, Kakkuateljee, ja niille on tulossa myös kakkukurssit, ehkä lähden sieltä hakemaan oppia mielummin kuin katselen enää yhtään jaksoa tätä tv-sarjaa!

Minä tällaisena kotileipurina otan myös kantaa ohjelmaan/kakkuihin. Samaa mieltä joudun olemaan kuin moni aiempi kommentoija. Kakkujen ulkonäkö ei vastaa sitä, mitä kondiittorilta ja kakkubloggaajalta odottaa. Minä ymmärrän näitä edellisiä kommentoijia ja sen, että nämä kirjoittelut eivät siis ole kateellisten höpinää, vaan siistiin/upeaan lopputulokseen pyrkivien ihmisten ihmettelyä kakujen ulkonäköä kohtaan. Samaa mieltä olen myös muuten ohjelman toteutuksesta (joka varmaan ei ole Ullan vika). Lälly ja hidastempoinen. Puitteet ovat mielestäni ihan idylliset, mutta jotenkin ohjelmaa odottaneena se oli suuri pettymys. Mitä järkeä on esitellä kakkuja, joita jokainen kotonaräpeltäjkin osaa tehdä? Ammattitaito peliin!

Valitettavasti yhdyn yleiseen mielipiteeseen sekä ohjelmasta että Ullan tekemistä kakuista ohjelmassa. Minä, ja varmaan moni muukin, odottivat ohjelmalta ilmeisesti liikoja. Monien telkkarissa pyörineiden kokkiohjelmien rinnalla kun on tullut katseltua niitä harvoja kakkuohjelmia Jenkeistä, niin täytyy sanoa että tästä "unelmakakuista" ei voi edes samana päivänä nauramatta puhua... Ihan ensimmäisenä esiintyjästä ei tullut sana AMMATTILAINEN mieleen, ei esiintyjänä eikä kakkujen tekijänä. Entisaikaan ei olisi noilla taidoilla tullut "mestarin taulua seinälle"... Surullista mutta totta. Joku ketjussa aikaisemmin kirjoitteli, että kuvat Ullan kirjoissa olivat kuitenkin hienoja, miksi sitten totuus näyttää telkkarissa aivan toiselta? Totuushan on, että kaikki kuvat kirjoissa eivät ole "oikeasta" kakusta vaikka joku täällä taisi silti puolustellakkin... Ainakin edellä linkitetty kuva on "leikkikakusta" joka oli joskus Ullan edesmenneessä blogissa mainittu kun se oli tehty johonkin avajaisiin tai jotain... Siinäkin kakun pintaan oli tietokoneella ruusut tulostettu syötävälle paperille, mutta hyvä idea sinänsä! Ja minusta Juhlaleivonnaiset-kirjan kannessa kuvattu kakku komeili monta kuukautta entisen liikkeen ikkunassa, että ei kait sekään nyt oikea ollut...

Minä ilahduin netistä löytyneistä Hellapoliisi-videoista. Hellapoliisi-Katilla on kiva ääni ja rennon oloisena siinä jutusteli ja leipoi. Eikä mitään tökeröitä kuvausratkaisuja ollu tehty.

Kati kokkaamaan ja leipomaan telkkariin kiitos!

Tämän illan jaksossa oli saman tyylinen kakku, kuin tuttavani syntymäpäivillä vuosi sitten ja sen kakun tekijä oli käsittääkseni ihan vain amatööri kotileipuri, tuttavani kaveri. Ja ainakin minun silmään tuo harrastelijan kakku on paljon siistimpi kuin tämän unelma-kondiittorin.
elina3 | Flickr - Photo Sharing!
Samoin on minun mielestä tuo aiemmassa linkissä oleva barbi kakku aivan huikea verrattuna tämän ohjelman kakkuihin. Pitäisikö seuraavan ohjelmaan valita ammattilaisen sijaan joku harrastaja :)

Alkuperäinen kirjoittaja amatööri;27408938:
Valitettavasti yhdyn yleiseen mielipiteeseen sekä ohjelmasta että Ullan tekemistä kakuista ohjelmassa. Minä, ja varmaan moni muukin, odottivat ohjelmalta ilmeisesti liikoja. Monien telkkarissa pyörineiden kokkiohjelmien rinnalla kun on tullut katseltua niitä harvoja kakkuohjelmia Jenkeistä, niin täytyy sanoa että tästä "unelmakakuista" ei voi edes samana päivänä nauramatta puhua... Ihan ensimmäisenä esiintyjästä ei tullut sana AMMATTILAINEN mieleen, ei esiintyjänä eikä kakkujen tekijänä. Entisaikaan ei olisi noilla taidoilla tullut "mestarin taulua seinälle"... Surullista mutta totta. Joku ketjussa aikaisemmin kirjoitteli, että kuvat Ullan kirjoissa olivat kuitenkin hienoja, miksi sitten totuus näyttää telkkarissa aivan toiselta? Totuushan on, että kaikki kuvat kirjoissa eivät ole "oikeasta" kakusta vaikka joku täällä taisi silti puolustellakkin... Ainakin edellä linkitetty kuva on "leikkikakusta" joka oli joskus Ullan edesmenneessä blogissa mainittu kun se oli tehty johonkin avajaisiin tai jotain... Siinäkin kakun pintaan oli tietokoneella ruusut tulostettu syötävälle paperille, mutta hyvä idea sinänsä! Ja minusta Juhlaleivonnaiset-kirjan kannessa kuvattu kakku komeili monta kuukautta entisen liikkeen ikkunassa, että ei kait sekään nyt oikea ollut...

olin Ullalla muutama vuosi sitten töissä ja hän halusi silloin tehdä liikkeen ikkunaan samanlaisen kakun kuin kirjan kannessa oleva, näin markkinoi uutta kirjaansa paremmin, jotain pientä eroavuutta muistaakseni oli yksityiskohdissa. Ihan uskomatonta soopaa mitä täällä taas jauhetaan, hohhoijaa!

Tämän ohjelman puolustelijoilta kysyisin, että ovatko teidän mielestänne ohjelmassa nähdyt kakut oikeasti hienoja? Taidokkaasti tehtyjä? Kun ottaa huomioon, että ne on tehnyt vuosia kakkuja askarrellut ammattilainen? Tykkään seurata leivontaohjelmia ja varsinkin kakkuohjelmia, minusta on kiehtova seurata miten ohjelmissa tehdään huikeita kakkuja ja saada niistä ideoita omiin harjoitteluihin. Ullan ohjelmassaan tekemät kakut eivät ole minkään näköisiä, hutaistuja, epäsiistejä ja vailla mitään originaalia. Tosi ikävää, että näin on, olisi ollut ihana saada Suomeen oma kakkuohjelma. Ullalla kuitenkin selvästikin on taitoja, hänen blogejaan vuosia seuranneena ja kirjojakin läpikäyneenä teidän sen. Hän on menestynyt bisnesnainen ja monella tapaa uranuurtaja kakkuleipurina Suomessa. Onko sitten vaan niin, että hän ei osaa toimia kiireessä, vai jännittääkö ohjelman tekoa niin, että se vaikuttaa suoritukseen ohjelmassa. En tiedä mistä on kyse, mutta jokin ei vain toimi, kameran edessä hän ei tunnu saavan hienoa jälkeä aikaseksi :( Surullista, odotin ohjelman alku innolla, mutta petyin pahasti.

[QUOTE="Vieras";27335492]Jotenkin ei mulle iske. Tosi hitaan oloinen se nainen siinä ja jotenkin epävarma ja kotikokkimainen. Tuloskaan ei usein oo mikään nätti.

Miten ihmeessä se on saanut ton ohjelman... Vois kuvitella, et on parempiakin kakkuihmisiä suomessa.[/QUOTE]

onneksi suomi on vapaa maa, siitä vaan tekemään parempaa ohjelmaa! Kenellä riittää rahkeet onkin toinen juttu :)

[QUOTE="vierailija";27410937]Tämän illan jaksossa oli saman tyylinen kakku, kuin tuttavani syntymäpäivillä vuosi sitten ja sen kakun tekijä oli käsittääkseni ihan vain amatööri kotileipuri, tuttavani kaveri. Ja ainakin minun silmään tuo harrastelijan kakku on paljon siistimpi kuin tämän unelma-kondiittorin.
elina3 | Flickr - Photo Sharing!
Samoin on minun mielestä tuo aiemmassa linkissä oleva barbi kakku aivan huikea verrattuna tämän ohjelman kakkuihin. Pitäisikö seuraavan ohjelmaan valita ammattilaisen sijaan joku harrastaja :)[/QUOTE]

Olipas aika paljonkin hienompi! Ja tuo Ullan kakku muistutti kyllä niin paljon tuota kakkua, että onkohan ottanut vaikutteita, jos tuo kakku on ollut jossain blogissa tms. näytillä...?

Yhteistyössä