Ulkosuomalaisten elakkeista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
No joo, kuulostaa kyllä kolkolta.
:)
Minusta ei. On tullut itsekin tuota useaan otteeseen viime aikoina mietittyä. Siis että miten pitkään rahat riittää ja mitä sitten, kun ei enää riitä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Minusta ei. On tullut itsekin tuota useaan otteeseen viime aikoina mietittyä. Siis että miten pitkään rahat riittää ja mitä sitten, kun ei enää riitä :D

Sitten kun ei riitä, niin lasten luokse syytingille. Ja kyllähän Suomessa esimerkiksi toimeentulotuki takaa akikille kohtalaisen elintason.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Sitten kun ei riitä, niin lasten luokse syytingille. Ja kyllähän Suomessa esimerkiksi toimeentulotuki takaa akikille kohtalaisen elintason.
Niin, lapset on tietty yksi vaihtoehto. 2020-luvun toimeentulotukeen en luota yhtään sen enempää kuin 2020-luvun eläkkeisiinkään. Minkään yhteiskunnan taholta tulevan rahan varaan en uskalla vanhuuttani laskea.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Ja kyllähän Suomessa esimerkiksi toimeentulotuki takaa akikille kohtalaisen elintason.

Niin pitäisi eläkkeidenkin, mutta riittääkö rahat?

Silleen se ei ole yks hailee, et ulkosuomalainen kuluttaa sen eläkkeensä ulkomailla ja se raha ei siis jää kiertoon Suomessa.

Mulla on jo vanhuuden ajan säästöt kasassa, joten tämä kysymys ei ole minulle ajankohtainen millään tavalla. [/quote]

eli sua harmittaa myos ne suomalaisten palkkatulot mitka ihmiset lomallaan kuluttaa ulkomailla ? niinko ?

Alkuperäinen kirjoittaja mina:
Silleen se ei ole yks hailee, et ulkosuomalainen kuluttaa sen eläkkeensä ulkomailla ja se raha ei siis jää kiertoon Suomessa.

Mulla on jo vanhuuden ajan säästöt kasassa, joten tämä kysymys ei ole minulle ajankohtainen millään tavalla.

eli sua harmittaa myos ne suomalaisten palkkatulot mitka ihmiset lomallaan kuluttaa ulkomailla ? niinko ?[/quote]

Ei mua harmita se, mutta jos aiomme pitää suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kasassa, niin pitäisi suosia suomalaista kulutuskäyttäytymisessä.

Itse kukin sitten päättää mitä tekee.

Yhteistyössä