ulkonäkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Tarvitsisin neuvoa erään asian suhteen.. Tulen varmasti saamaan paljon haukkuja, mutta ehkä joku osaisi minua auttaakin..?
Kun tapasin nykyisen seurustelukumppanini, tiesin jo silloin, ettei hänen ulkoinen olemuksensa oikein viehättänyt minua. Mutta harvoimpa sitä varmaan tapaa ihmistä, joka näyttää juuri siltä, mitä oma maku on. Ja en ole ennenkään ""valinnut"" kumppaneitani ulkonäön perusteella. Joten siis lähdin suhteeseen miehen kanssa.
Nyt kun olemme olleet yhdessä muutamia vuosia, tästä ulkonäkö kysymyksestä on yhtäkkiä tullut minulle ongelma. Hän on suorastaan alkanut ällöttää minua. Niin ulkonäkö kuin olemus ja koko ulosanti tuntuu epämiellyttävältä. Enkä pysty enää edes ajattelemaan seksiä hänen kanssaan. En tiedä onko tämän kaiken takana suhteemme sisällä olevat ratkaisemattomat ongelmat vai mikä.. Mutta tuntuu etten edes pysty katsomaan häneen päin. Ja tunnen kauheaa häpeää tämän takia! En väitä itse olevani mikään täydellinen, päinvastoin.. Myös minussa on omat puutteeni. Enkä tarkoita sitä, että miehen tulisi olla joku mr. Finland. Mutta varmasti jokaisella meistä on oma mielikuva siitä, mikä omaa silmää miellyttää.
Nyt tunnen olevani todella pulassa. En tiedä mitä tekisin. Eihän sitä nyt suhdetta voi lopettaa ulkonäön takia! Eihän hän omalle ulkonäölleen mitään voi! Monen muun mielestä hän varmasti on upea ilmestys, mutta minulle ei. Ja vaikka tiettyjä asioitahan voi muuttaa, niin enhän minä kuitenkaan voi vaatia/pyytää miestä muuttamaan ulkoista olemustaan vain sen takia ettei se minua miellytä!
Mitä tällaisessa tilanteessa voisi oikein tehdä? Odottaa, että tämä menee ohi vai mitä?

Faktahan on että se miehen ulkonäkö ei muutu vaikka aika kuluisikin eteenpäin. Olen aika lailla samoilla linjoilla ap:n kanssa eli kyllähän se luonne/arvot ja asenteet ovat niitä joilla loppupelissä on merkitystä. Mutta ulkonäön arvoa ei voi vähätellä.

Itse olen naisena varsin tyytyväinen itseeni mutta en silti nosta sitä mitenkään 'jalustalle'. Miehiä on ollut laidasta laitaan enkä ainakaan itse ole koskaan pystynyt määrittelemään mitään erityisiä tai tiettyjä ulkonäöllisiä kriteerejä jotka miehessä miellyttää. Se vaan on kolahtanut tai ei.

Jos noinkin alussa asia häiritsee niin kuten alussa totesin ei se siitä ajan kanssa muuksi muutu. Aina kannattaisi olla rehellinen etenkin itselleen. Jos asia on se kynnyskysymys ja vaikuttaa suhteessanne noinkin paljon niin ehkä kannattaisi miettiä olisiko se teidän juttu sitten siinä.

Itse olen kerran laittanut välit poikki samaisen syyn perusteella. Arvostan rehellisyyttä mutta asiat voi toki ilmaista niin ettei tahalteen pahoita toisen mieltä. Itse hoidin asian sanomalla että ei vaan tunnu siltä kuin pitäis eli tunteet ovat enemmänkin kaverillisia.

Tsemppiä!

en usko että inhosi johtuu ulkonäöstä. projisoit häntä kohtaan tuntemaa vihaa tai kiukkua (tai jotakin muuta?) ulkonäön kautta. ulkonäöllä voi olla vain symbolinen merkitys, joten tutki mikä pohjimmiltaan mättää. voit keskustella suoraan hänen kanssaan, se voi helpottaa ratkaisemaan ne ongelmat jotka ovat tiedostamatta jääneet kalvamaan alitajuntaan. puhu auki kaikki tunteesi hänen kanssaan, ja katso miltä tuntuu. ethän ole ennenkään juuttunut suhteissasi ulkonäköön, jos muuten pidät hänestä. tsemppiä, äläkä luovuta liian helposti :)

Itselläni on käynyt niin, että kun minun ja miehen katseet kohtasivat, molemmat tiesivät heti, että se on siinä, ilman, että oltiin vaihdettu sanaakaan. Ja sitten kun oltiin vaihdettu, asia ei muuksi muuttunut.

Ulkonäöllä on merkitystä. Ulkonäöstä voi hyvin pitkälle päätellä toisen luonteenpiirteitä. Lisäksi tietynlainen ihminen ulkoisesti viehättää ja sitä myötä myös seksi on upeampaa.

On ihan totta, että loppupelissä on merkitystä korvien välillä, mutta en allekirjoita sitä, että se olisi kuitenkaan ainoa asia.

Olen taas sitä mieltä että ulkonäön merkitys vähenee ajan myötä. Omassa tapauksessa se hävisi kokonaan. Tapasin ns. ruman miehen ja nyt vuosien päästä hän on mielestäni varsin seksikäs olemukseltaan. Niin ne mielipiteet voi muuttua...

Sama ilmiöhän on varsin yleistä myös toisinpäin: Se oma ihana kulta ei muutaman vuoden kuluttua olekaan kuin se tuttu ja turvallinen, eikä sitä enää osaa nähdä (helposti) kaikkea sitä kauneutta ja ihanuutta mitä ensisilmäyksellä jo totesi ko. henkilöstä löytyvän. Tähän auttaa määrittelemätön aika erossa, vaikka työmatkalla, jos siihen on mahdollisuus. Sen jälkeen osaa taas arvostaa.

Mitä tulee alkuperäiseen viestiin, en itse kovinkaan tietoisesti kiinnitä huomiota ulkonäköön. Uskon kyllä, että olen jossain määrin pinnallinen, koska asiat eivät koskaan ole minulla lähteneet tiettyihin suuntiin sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät suoranaisesti vastaa odotuksiani joltain piirteeltä, oli se sitten ulkoinen tai sisäinen.

Ts. moraalini asian suhteen on täysin alitajuista. Suojelen itseäni ihmisiltä jotka eivät minua miellytä. Toki on tapauksia joiden kohdalla upea persoona auttaa, mutta joskus ei vaan kolahda.

Jos olet aina pitänyt miestäsi rumana, ja se on aina ollut negatiivinen asia, ehkä olet tehnyt väärän valinnan, ja sinun on selvitettävä se. Mutta jos edes joskus olet tuntenut, että hän on ihanin ihminen maan päällä, ja unohtanut ulkoiset seikat, teillä on varmasti vielä toivoa, ja tilanne nyt on seurausta jostakin muusta. Kenties olet saanut liikaa huomiota mielestäsi ""upeammalta ilmestykseltä"", tai kenties miehesi on toiminut jollain tapaa väärin sinua kohtaan.... Vain sinä itse voit asian tietää.

Miksi ihmeessä olet alkanut seurustella miehen kanssa jonka ulkonäöstä et pidä? ""Lähdin suhteeseen"", kuulostaa kamalalta, ihastuitko lainkaan?

Tiedän että et varmasti etsi mr Finlandia, mutta kyllä ulkonäön pitää olla miellyttävä että toisen kanssa voi olla. Toista pitää arvostaa ja kunnioittaa kaikin puolin. Älä enää toista kertaa tee moista virhettä. Suhteeseen ""lähdetään"" kun toinen kolahtaa ja tuntuu sille että tuon kanssa haluan olla.

Mullakin kävi niin että exän ulkonäkö alkoi pahasti haitata, vaikka moni pitää häntä suht hyvännäköisenä. Samoin muutkin pikkuasiat alkoivat rassata, esim. hänen ominaishajunsa alkoi inhottaa. Ei se silloin enää ole ulkonäkökysymys vaan se että rakkaus on hävinnyt ja vastenmielisyys tullut tilalle.

Kyllä mun mielestä on tosi tärkeää, että kumppani miellyttää sun silmää! Tämä ei missään tapauksessa nyt tarkoita sitä, että sen pitäisi olla jotain mr./ms. finland -kaliiperia, mutta kyllä minusta oman seurustelukumppanin pitäisi olla _omasta mielestä_ viehättävä. Kun sanot että miesystäväsi on ollut sinusta ""epämiellyttävän näköinen"" jo alusta saakka, minusta suhteessa on jotain vialla. Kuten joku jo sanoikin, ehkä sua on alun perin ärsyttäneet jotkut muut seikat ja projisoit ne ulkonäköön.

Minäkin kyllä ihmettelen sitä, miksi alunperin aloit seurustella miehen kanssa jonka ulkonäöstä et pidä. Ei tartte olla pinnallinen, mutta hyvänen aika, kyllä kaikilla on käsityksensä siitä mikä viehättää silmää ja mikä ei! Ja kaikilla tämä käsitys on hieman erilainen. Mä en voi kiinnostua miehestä, joka ei millään tavalla viehätä mun silmää. Tietenkin se ""kauneus"" voi kehittyä myös vasta sitten kun toisen on oppinut tuntemaan. Mutta jos ei sittenkään....? Anteeksi vaan, mutta toivottomalta kuulostaa.

Jos sä et enää tykkää miehestäni siis paljoa kuin aikaisemmin ja nyt olet huomannut ulkonäön ym seikat, jotka aiheuttavat sen ettet enää välitä. Jos pitäisit miehestäsi, ei luulisi ulkonäön ym seikkojen vaikuttavan.

Ja vaikka tiettyjä asioitahan voi muuttaa, niin enhän minä kuitenkaan voi vaatia/pyytää miestä muuttamaan ulkoista olemustaan vain sen takia ettei se minua miellytä!""

Kyllä voit vvatia!niin miehetkin VAATII omalta naisilta kaikkea että esim. laitappas seksikkäät vaatteet ylles,laihduta,mene kampaajalle,anna laittaa vaikkapa teko tukkaa päähäs kiinni jotta oot jonkun näköinen,tekokynnet,teko tissit,teko perse,ja oho! kas mikä metarmofoosi!
No perkule miehille pätee sama hoito!

KYLLA SAAT VAATIA että se muuttuu seksikkäämmäksi ja alkaa käyttää stringejä! lähtee kampaajalle antaa leikkaa itselleen oikein seksikkään TRENDY kallon!
muuten etsit itsellesi komean kireäkroppasen pitkän adoniksen! vittu! en ikinä jaksaisi seurustella jonkun tyypin kaa joka mua jo ällöttää ! elämä on liian lyhyt nauttia jonkun ällön kanssa elämästä! ooxä hullu vai mikä sua vaivaa????

No, ei tuo nyt haukun asia ole.. Ei kai sille mitään voi, että kyllä se oma puoliso pitää viehättää vielä parinki vuoden päästä! Sinuna kokeilisin omassa päässä muuttaa asiaa ja miettiä, että onko joku muu syy oikea tähän ""ongelmaasi."" Saattaahan se olla vaikka pään sisällä.. :)
Oletko kokeillu ehdottaa hänelle piristävää muodon muutosta. Uusia vaatteita, kampaus ym. Se voisi piristää miestäsi. Sano, että kyllä miehetki parturissa ym saa käydä! Jospa hänki vaikka innostuisi. :)

En ymmärrä, miksi et keskustele kumppanisi kanssa ongelmasta! Ja mikä suhde se sellainen on, että et voi edes katsoa partneriasi? Parempi lopettaa (hänenkin kannaltaan), jos toinen inhottaa...
En ymmärrä alkuunkaan, miksi aloit koko seurustelua, jos hän ei viehättänyt Sinua ulkoisesti. Ja taas toisaalta, jos hän on muuten mukava ja pidät hänestä (tuskin rakastat, koska ulkoinen rassaa!), voisit todella keskustella asiasta suoraan kumppanisi kanssa!

Jos kyse on esimerkiksi vaatetyylistä, ryhdistä tai vaikka hampaista, niin toki voit keskustella miehesi kanssa siitä, että sinua vaivaa ne asiat ja olisiko miehenkin mielestä asialle tehtävissä jotain. Jos kuitenkin kyse on vaikkapa nenän mallista tai pituudesta, niin ne asiat on vain hyväksyttävä. Jos et niitä voi hyväksyä, niin sitten parempi erota ennenkuin on lapsia, asuntolainoja tms. isoja sitoutumisia.

Itselleni riittää miehessä tavallinen ulkonäkö, mutta haluan, että mies on itseäni pidempi ja kookkaampi. Myönnän, että miehen iso ulkonäkö luo kuvan turvallisuudesta, vaikkei tietysti se välttämättä mitään merkitse. Jollekullehan miehen iso koko voi olla jopa pelottavaa.

Toki AP olisi voinut alunperin jo seurustelua aloittaessa miettiä, riittääkö miehen ulkonäkö hänelle vai ei, mutta jälkikäteen viisastelu ei auta, kun ongelma on käsillä tässä ja nyt.

Kuten joku jo mainitsikin, luulen, että suhteessa on vialla varsinaisesti muut asiat kuin ulkonäkö, mutta nyt kun ongelmia (pinnan alla?) on tullut, ulkonäkökin on muiden juttujen lisäksi ruvennut ärsyttämään. Ainakin itselleni kävi edellisessä suhteessa juuri niin. Osittain myös kyllästymisestä oli kyse.

No enpä tiedä tuollaisesta neuvosta. Miltä kuulostaisi, kun kumppanisi sanoisi sinulle, että tiedätkös, kyllä mä muuten susta tykkään, mutta kun sä olet niin ällöttävän näköinen, etten voi katsoa sua. Että mitäs me nyt tehtäisiin, että sun ulkonäkösi olisi parempi. Heh heh.

Erotkoon, jos mies noin etoo.