Ulkonäkö parisuhteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muuttunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muuttunut

Vieras
Täälläkin on usein puhuttu naisten ""rupsahtamisesta"" parisuhteessa. Lihotaan, pukeudutaan säkkeihin ja ei välitetä muutenkaan ulkonäöstä.

Itse sorruin samaan. Tosin en ikinä ole mikään missi ollut, mutta parisuhteen myötä tuli kiloja ja muutenkin ehkä itsestään huolehtiminen unohtui.

Noin vuosi sitten havahduin kun astuin vaakaan.
Aloin laihduttaa. Nyt 20 kiloa hoikempana ( 70kg-50kg ) on olo aivan upea.

Olen hankkinut kaapin täyteen uusia kauniita ja seksikkäitäkin vaatteita. Muutoksesta innostuneena vaalensin vielä hiuksenikin ja opettelin meikkaamaan.

Ongelmana on se, että olemukseni muuttumisen myötä, myös parisuhde on kuihtunut kasaan.
Mies ei ole kovinkaan innostunut muutoksesta.

Moni asia minussa myös sisäisesti on muuttunut. Ennen istuttiin miehen kanssa katsomassa elokuvia pizzan ja popcornin siivittämänä, nyt olen mielummin lenkkipoluilla.
Myös itsetuntoni on noussut uusiin ulottuvuuksiin.

Seksikään ei enää luista.

Olen itse onnellisempi hoikkana ja suht kauniina, mutta parisuhde vetelee viimeisiään.
Vilpittömästi luulin, että hoikkuus ja itsestään huolehtiminen olisi parisuhteelle vain ja ainoastaan hyvä asia.
Olin siis väärässä.

Onko teille muille käynyt samoin?

Olisin tyytyväinen jos vaimoni pystysi samaan, hän viihtyy sohvalla mutusteltavan ja telkkarin seurassa. Painoa on tullut ainakin parikymmentäkiloa lisää näiden vuosien aikana. Itse olen pysynyt samoissa kiloissa, mitä oli kaksikymmenta vuotta sitten.
Ole vaan ylpeä itsestäsi, ihmettelen kyllä miestäsi.

Kyllä on.Laihdutin minäkin,tosin lääkärin pyynnöstä.Itse olin tyytyväinen,mutta siippani muuttui myrtsiksi ja entistä mustasukkaisemmaksi.. Nyt sitten syön suruuni;(

Ei hyvä niin,eikä näin!

""Ennen istuttiin miehen kanssa katsomassa elokuvia pizzan ja popcornin siivittämänä, nyt olen mielummin lenkkipoluilla.""
Ennen miehen kanssa... nyt mieluummin lenkkipoluilla?

""Myös itsetuntoni on noussut uusiin ulottuvuuksiin"";""Olen itse onnellisempi"", alleviivaisin toistuvan sanan itse.

""Mies ei ole kovinkaan innostunut muutoksesta""

Onko teille muille käynyt samoin? Tarkoittaako se pohjimmiltaan, että onko teidän muiden miehille käynyt samoin ja miten heille oikeastaan kävikään?

Olet tainnut keskittyä vähän liikaa vain itseesi ja jättää miehen huomioimatta. Keskustelkaa, harrastakaa, tehkää jotain kivaa yhdessä. Todella ikävää, että nyt kun sun asiat on hyvin, suhteen asiat sitten ei ole. :/

Niin..
Totta se on, ettei miehen kanssa tule enää vietettyä niin paljon aikaa kuin ennen.
Toki laatuaikaakin löytyy ja yhä katsomme yhdessä elokuvia jne :)

Mutta jotenkin tuntuu siltä, että mieheni pitää kuntoilua ja laihdutusta ihan hömpötyksinä. Hän sanoo myös, että olisin kelvannut hänelle täysin entisessä olomuodossani.
""Kenen takia sitä nyt täytyy noin laittautua"" jne.

Ehkäpä mieheni kuitenkin haluaisi takaisin sen rennon ja rempseän naisen joka uskalsi syödä hampurilaisia ja pizzaa ;)

Ehkä persoonallisuuteni on muutoksen myötä muuttunut tiukkapipoisemmaksi.
Tulee mieleen mieheni lausahdus jostain vuosien takaa, kun hän näki televisiossa trimmatun naisvartalon;
""kivahan tuota on katsella, mutta varmaan tuollaisen kanssa olisi tylsää elää""

On sellaisia ihmisiä, joiden sanoissa ajatuksissa ja teoissa on keskeisinä seikkoina ""minä"", ""minulle"", ""minä haluan"", ""nyt minä"", ""minä itse"", ""minä laihdutan"", ""minä menen lenkille"", ""minun vartaloni"", ""minun ulkonäköni"".

Ja sitten on ihmisiä jotka elävät toiselle tyyliin ""enhän minä"", ""ei minulle"", ""sinä olet parempi"", ""tässä sinulle"", ""en osaa"", ""en pysty"" jne.

Molemmat tyypit olisivat rasittavia vaimona (olen mies). Kyllä jonkinlainen tasapaino itsekunnioituksen ja toisista huolehtimisen välillä on hyvä asia.

""- En varsinaisesti laihduttanut kuviin, mutta tietysti liikunta trimmasi kroppaa, Lola myöntää.

Aikoinaan Miss Universum -kisan kolmonen sanoo unohtaneensa jo malli- ja missimitat. Hän keskittyy syömään terveellisesti ja liikkumaan monipuolisesti.""

Samoin kuin Lola unohti malli- ja missimitat tavallinen suomalaisnainen unohtaa kohtuuden ja terveellisyyden suklaan ja ruun määrien kasvaessa reilusti. Joka kerta syödään mahda täyteen ja jälkiruuaksi jotain sokeripitoista makeaa. Joka kerta. Sitten syödään sipsejä ja muuta suolaista, josta tulee jano ja juodaan lipsaa 1.5litran pullosta. Sen jälkeen onkin taas nälkä ja otetaan vähän makkaraa ja juustoa leivän päälle. Miksi vanhat vaatteet eivät enää sovi päälle? No, shoppailu onkin kivaa ja uusia vaatteita kiva ostaa. Ompa tyhmää kun vaatevalmistajat aina pienentävät kokoja se viimevuoden 36 on taastusti sama kuin 38 tänä vuonna. Myyjä nyökyttelee vieressä. Pulleiden shoppailukassien kanssa mennää kahvilaan ja otetaan leivos ja puhutaan paskaa tyttöystävän kanssa. Niin pitääkin hakea valkkaria ja punkkua kun tänään on keskiviikko ja pihvi-ilta...

Sinkkumies parkaa, noin katkerana näin joulun alla, ettei edes tajua mistä koko viestiketjussa on kyse... Mitäpäs se sinkkumies siitä välittää, ettei ap:n ongelma ollutkaan se järjetön lihominen ja ruma ulkoinen olemus, vaan päinvastoin.
Kunhan vaan saa sinkkumies taas yhden tekosyyn haukkua naisia.

Säälin sinua sinkkuseni, jonkun on täytynyt kohdella sinua todella kaltoin, kun katkeruus on noin mielesi myrkyttänyt.

Ei parisuhde ole painosta kiinni, mutta on tietysti hyvä asia, että ihminen huolehtii kunnostaan ja ulkonäöstään., olipa sitten parisuhteessa tai ei. Kertomasi perusteella ei sinun tapauksessa voi syyttää sinun painon pudotusta parisuhdeongelmiisi. teillä vain yksinkertaisesti parisuhde on tullut siihen vaiheeseen, että pitää alkaa katsella vähän ympärille. Jotta tässä ei tulisi liikaa jaariteltua, niin jos teillä muuten menee hyvin, mutta ei ole sen kummempaa läheisyyttä, niin hanki itsellesi rakastaja, niin elämäsi on taas täydellistä.

En halua miestäni pettää. En todellakaan. Rakastan häntä yli kaiken :)

Keskusteltiin asiasta (taas kerran) ja vastaukseksi sain, että mieheni vaan piti minusta enemmän pyöreänä. Oli mistä ottaa kiinni ;)

Uskomatonta mutta totta, aloin heti kuvittelemaan että nyt mieheni lähtee uhkeamman naisen matkaan. Höpsöä.

""Keskusteltiin asiasta (taas kerran) ja vastaukseksi sain, että mieheni vaan piti minusta enemmän pyöreänä. Oli mistä ottaa kiinni ;)""

Mutta ethän sinä pyörä silloin ollut, kun aloitte yhdessä olemaan. Eikö?

Taitaa mies olla vaan mustasukkainen ja pelkää, että muutkin sinut huomaavat, kun olet niin hyvännäköinen... Yritä jollain lailla tehdä hänelle selväksi ette tosiaan ole muista kiinnostunut.

Sinkkumiehen jutut ovat vähän kai tarkoituksella liioiteltuja ja joskus ampuvat pahastikin yli, mutta tuossa äskeisessä kirjoituksessa oli kyllä totta toinen puoli. Valitettavan usein naiset antavat itselleen luvan rupsahtaa ja lihoa varsinkin, kun ollaan parisuhteessa. Yleensä ei tarvi sitten enää meikatakaan, kun on se mies jo saatu.... Normaalisti mies olisi tyytyväinen, kun nainen muuttuisi takaisin siksi hehkeäksi sulottareksi, jonka aikoinaan tapasi. Vaan ei ap:n mies....

Sä alat olla asian ytimessä. Nimittäin miesten toiveet ja todellisuus on kaksi ihan eri asiaa. Ihaillaan hoikkia vieraita naisia, mutta oman vaimon pitäisi olla mieluiten tavallinen pullukka. Siinä on katsos se riski, että naapurin mieskin saattaa kiinnostua hyvännäköisestä vaimosta vähän liikaa. Miehelle tulee ikään kuin levoton olo.

Sen lisäksi vielä mies voi moittia sen pullukkavaimon ulkonäköä ja samalla onnistuu riidan yhteydessä loukkaamaan pahasti. Mitenkäs sitä kaunista ja hoikkaa vaimoa pystyiskään ulkonäköasioista haukkumaan.

Kyse on vallasta. Mies ei pidä itsenäisestä ja vahvasta naisesta, kun ei ole sitten enää mitä pelastaa ja sääliä, ja joka on ylemmällä tasolla viisautta kuin he itse.
Sen sijaan mies alkaa pelätä että naisen standardit nousevat, ja ukko jää yksinään.
Tuohan on NIIIIIIIIIIIN kalssinen vetäisy mieheltä kuin olla voi.
Noo, jos se kymmenessä vuodessa viimeistään tottuisi elämään asian kanssa. Sinulla muutos on tapahtunut sisälläsi, ja olet jo sinut uuden elämäntapasi kanssa, mutta kestää kai aikansa ennenkuin mies sopeutuu siihen.
Sääliksi käy vain nekin naiset, jotka antavat periksi miehen ruikutuksen takia. Jokaisella on oma elämä, ja miehiä kun rupeaa mielistelemään niin se on asia jolle ei loppua näy. Ja suhde voi katketa muutenkin.
Sääliksi käy myös sellaiset ihmiset yleensökin, jotka ylentävät itsensä pitämällä seuran matalana.
Sellaisia on, myös naisissa.
Eräskin kertoi minulle viihtyvänsä ns. itseään rumempien naisten seurassa paremmin, koska silloin hän saa olla kerrankin se porukan ""kaunein"". No, ihan miten vain parhaiten tuntevat pärjäävänsä elämässä. Ei ole minulta pois.

Laihduttaminen ja liikunta on järkevää, jos se tapahtuu terveyden vuoksi. Peku koki asian negatiivisena. Sitä se varmaan onkin, jos se painottuu ainoastaan ulkonäköpuolelle. Mutta ei pidä unohtaa, että lenkkeilystä on terveyden kannalta suunnattomasti apua, kukapa meistä haluaa kuolla nuorena, jos voi itse siihen mitenkään vaikuttaa?

Joten ehkä alkuperäisen pitäisi osata tuoda tätä terveyspuolta esille miehelleen, ehkä naisellisin konstein, jos ei muuten mene läpi ja jos mies ei pidä trimmatuista naisista. Tyyliin ""Rakas, haluan elää pitkään ja viettää kanssasi lopun elämäni, haluthan vanheta kanssani yhdessä?""

Tämän päivän jossain lehdessä oli juuri juttua, että naiset arvostavat miehessä eniten huumorintajua ja hyvänä kakkosena tuli urheilullisuus.

tyttöystäväni on lihonut n.15 kg sen kahden vuoden aikana,mitä ollaan seurusteltu. nyt vaan syö karkkia ja katsoo telkkaria. urheiluharrastus on väistynyt. ei tuntisi samaksi,kun tutustuttiin. minua se masentaa. halut vähentyneet. en ymmärrä miestäsi. itse mietin,että miten kerron tyttöystävälle huoleni. onnittele itseäsi.

Tämä on sitten provo! Taas eräs pullukka hakee hyväksyntää itselleen näillä palstoilla....

Otan kuitenkin kantaa aiheeseen. Mielestäni niin naisen kuin miehenkin tulee parisuhteessa pitää huolta omasta ulkonäöstään. Yletön lihominen viestittää, ettei välitä paitsi itsestään ei myöskään kumppanistaan.

Jos parisuhteen alussa on ollut hoikka, se kertoo ainakin sen, että kumppani pitää hoikista ihmisistä. On väärin toista kohtaan repsahtaa ja lihoa. Olen pysynyt hoikkana koko suhteemme ajan (25v.) ja mieheni kovasti kehuu ulkonäköäni. Hän on usein sanonut, ettei pidä lihavista naisista. Hänen mielestään lihominen vaikuttaisi jo hänen seksuaaliseen halukkuuteensa. Ajattelen samoin.

Myös miehet muuttuvat. Itse asiassa jokainen muuttuu ajan mittaan, kukaan ei säily saman näköisenä.

""Rupsahtaminen"" on normaalia vanhenemista. Ja se tapahtuu meille kaikille, koko ajan. Ihminen ei yksinkertaisesti voi olla yhtä hyvän näköinen jatkuvasti. Katsokaa omia valokuvianne viiden vuoden välein.

Monia ihmisiä jopa pukee sopiva ""lihominen"" ajan kanssa. Nelikymppinen nainen, joka vielä kymmenen vuotta aikaisemmin oli ihanan hoikka, voi tällä hetkellä samoilla kilomäärillä näyttää ihan luukasalta kotkalta.

Liiallinen lihominen on tietysti eri asia. Mutta ei kenenkään pidä hysteerisenä alkaa tuijottaa vaa'an lukemia.

Sinkkumies, joka haukkuu naisia lihomisesta, ja antaa siihen mielestään osuvia syitä, voisi tarkkailla miesten syömisiä ja juomisia yhtä suurella innolla. Nimenomaan miesten lihominen on nykyajan asia. Olen lukenut jonkun armeijan kapiaisen jutun, jossa hän sanoi nykyisten armeijaan astuvien ikäluokkien olevan veltompia, lihavampia ja huonokuntoisempia kuin koskaan aiemmin.

On aivan totta, että miehet katselevat himoiten hyvännäköisiä, meikattuja, hoikahkoja, kauniisti pukeutuvia naisia, mutta oman puolison soisi olevan meikitön, pyylevä, tuulipuvussa kulkeva arkinen otus, jota eivät vahingossakaan vieraat silmäilisi.

Hyvin monet miehet aina hehkuttavat ""luonnollisen"" kauneuden puolesta, mutta ""laitettu"" nainen kadulla/kuvissa ne pisimmät katseet kuitenkin saa puoleensa.

Miehet, älkää pelleilkö. Antakaa omankin naisenne laittautua kauniiksi. Minun miesystäväni on keskimääräisestä poikkeava, sillä hän nauttii, kun vieraat miehet katsovat minua pitkään, kun olen meikannut ja pukeutunut tyylikkäästi. Hän on onnellinen ja ylpeä siitä, että hänellä on viehättävä nainen omanaan.

Yhteistyössä