""ulkomaan elätti""

  • Viestiketjun aloittaja Sanna
  • Ensimmäinen viesti
Sanna
Miksi miehet haluaa itselleen ""ulkomaan elätin""?

Ärsyttää kun yksi miespuolinen ystäväni ihastunut venäläiseen naiseen, joka mielestäni ja aivan selvästi etsii täältä suomesta itselleen vain elättäjää. Käyttää ihan selkeästi hyväksi ystävääni, että pääse pois sieltä kurjista oloista.

Vaikea sanoa ja puuttua toisten asioihin, itsepähän virheensä tekee. Mutta jotenkin en pysty uskomaan naisen vilpittömyyteen. Mies saa vain siipeensä. Miten puhuisin järkeä tälle miehelle? Saisi vaikka kenet suomalaisen kunnon rehellisen naisen, mutta valitsee hyväksikäyttäjän.

Mainitsen vielä itse olevani naimisissa, etten todellakaan itse halua tätä miestä, olemme olleet ystäviä lapsesta saakka.
 
mx2
lohtuna sanottakoon, että aika moni venakko on lähtenyt, kun on saanut, mitä tuli hakemaan. Joskus on mennyt jopa 10vuotta. Tai sitten suomalaista miestä ei vain jaksa mitenkään pidempään.
 
Sini
Jotkut tyytyy siihen, että saa kauniin vaimokkeen ja sulkee silmänsä siltä, että toinen on vain rahan ja elättäjän perässä. Saattaa sellaisessa liitossa mennä vuosiakin ja kumpikin on tavallaan onnellinen saatuaan mitä haluaa. Tiedän myös naispuolisen tuttavani, joka ei suhteesta saa kuin taloudellisen turvan, kivat lomamatkat, autot ym. Mies kulkee omia reissujaan joka viikonloppu ja monet tietää hänen muista naisreissuistaan. Uskoisin, että naisenkin täytyy tietää, ehkä tyytyy tilanteeseen.
Itse kun olen tasa-arvoisen kumppanuuden kannalla, vaikea ymmärtää.
 
Mies 50
Niin, tilanne nyt vaan on niin, että sekä miehet että naiset tekevät samoin, hakevat komeutta / kauneutta. Ja mikäs sen hienommalata tuntuu kuin eri kulttuurista oleva komistus.
Me suomalaiset ollaan jo vuoskymmeniä menty kuka mihinkin maanosaan, tuotu jopa kotimaahan sieltä paikallisia eläviä. Niitä sitten muut kummeksuu.
Toisen ihmisen puolesta ei kylläkään voi alkaa elämään, itse meidän on nämä hommat koettava, erehtymisetkin.
Toisen mielestä vielä toisen erehtyminen, väärään suuntaan meneminen on toisen mielestä juuri se ainut ja oikea suunta.
Mitä ilmeisemmin vielä tilanne kärjistyy, kun kumppani on toisesta kulttuurista, näin olen kokenut ainakin itse.
 
Reissu_John
Kuten jo edellä sanottu, niin ihmiset hakevat elämässään erilaisia asioita. Kaikki meistä eivät usko rakkauteen ja siihen että löytyisi joku täydellinen puoliso loppuelämäksi, eikä osa edes välttämättä sitä halua. Olen itse ollut naimisissa ulkomaalaisen naisen kanssa muutaman vuoden ja silloin teimme avioehdon eron varalta, joten hän ei käytännössä saanut kuin suomen kansalaisuuden oltuaan kanssani liitossa. Voi olla että se oli hänellä lopullinen päämäärä alunperinkin, mutta en ole surullinen. Päin vastoin sain elää kaksikymppisen kaunottaren kanssa upeat vuodet ja se on monelle nelikymppiselle miehelle kuin juhlaa - myös minulle. Vastaavanlaisen kaunottaren saaminen suomesta on hyvin työlästä ellei jopa mahdotonta. Tästä on turha syyttää minua surkeaksi keksi-ikäiseksi äijä, joka ei naista saa. Oman ikäistä ja vähän nuorempaa helposti, mutta parikymppistä en...
 
Mekämaija
Varoituksesi menisivät kuuroille korville, joten anna hänen tehdä virheensä - tai onnensa. Venäläinenkin nainen on ihminen siinä kuin suomalainen.

Avioehto ja testamentti on asiapapereita, joilla voi eliminoida mahdolliset taloudelliset hyväksikäyttäjät. Neuvojasi otetaan vastaan vasta sitten, jos tulee sellaisten asiapapereiden aika. Tunneasioissa neuvoja ei kannata tyrkyttää, sinut vain lempattaisiin ulos ystävyydestä.
 
Räkäukko
Minä en haluakaan naisesta muuta kuin se kehon ja sen, että aiheuttaa kateutta muissa ukoissa.JA naaraissa. Jo siitä kannattaa maksaa. En itse edes halua tätä venäläistä sitten vanhana. Riittää kun nyt ärsyttää. Kun riittää, annan itse potkun persuksille ja rahaa ei saa.
Jo 3 vuoden päästä se antoi merkkejä, että lähtee ja alkoi selvittää meitin talousasioita. Niissäpä sillä on setvimistä, mutta minä panen sitä ainakin pari vuotta vielä. Sitten saa mennä.
 
Erkki101
Harvinaisen hyvä puheenvuoro. Tänäpäivänä lainsäädäntö antaa hyvän mahdollisuuden suojata omaisuus jos sen kokee tarpeelliseksi.
Tunnepuolelle on turha mennä ronkkimaan se tulee kynsille ja lujaa.
 
Inhorealisti
Jospa avioliitto on joillekin jonkinmoista vaihdannaistaloutta. Raha ja palvelut vaihtavat omistajaa sovituilla säännöillä. Joku pitää lapsetonta kotirouvaa, jota joku elätiksi kutsuu. Vanhempi, varkaampi mies saa seksiä nuorelta ja kauniilta naiselta, joka tekee kotityöt ja pitää miehen tyytyväisenä.

Tai sitten kotoisampi vaihtoehto, rakkausavioliitto. Siinä suurempituloinen mies elättää tasa-arvoista vaimoaan, joka työn ja kotitöiden uuvuttavan jaksaa etupäässä nalkuttaa ja pihdata. Tästäkin joutuu ylensä antamaan tiliinsä täyden käyttöoikeuden, jonka avulla miehen menemisiä ja tulemisia on helppo kontrolloida.

Molemmissa tapauksissa on tyypillistä, että liitto purkautuu, jos mies jostain syystä vääntää rahahanat kiinni. Tähän on syytä varautua avioehdolla kansallisuudesta riippumatta.
 
Jep
Totta puhut, inhorealisti. Suomalaiset naiset halveksuvat miehiä, jotka ottavat ulkomaalaisen naisen elätettäväkseen. Kumma juttu, mutta kyllä nämä kotimaiset rouvatkin haluavat miehen palkan vapaaseen käyttöönsä. Erona ulkomaalaisiin on se, että suomalainen ei tee yhtä ahkerasti kotitöitä tai huolehdi ulkonäöstään, mutta tasan yhtä ahneita ovat kuin esim. venäläiset.
 
Siiri
Päinvastoin kuin ReissuJohn ja Räkäukko luulevat, ei venäläinen kaunotar kenenkään miehen arvoa nosta muiden silmissä. Jokainen näkee ostetun suhteen ja tunne on ennemminkin säälin sekainen; ei ole kelvannut omalla persoonallisuudellaan vaan on pitänyt ottaa lompakko avuksi.

Kaikki venäläisetkään eivät tietenkään ole ostettuja naisia, on niitä aidostikin rakkaudessa suomalaisten kanssa eläviä. Mutta suuri ikäero ja toive kansalaisuudesta on harvoin pyyteetöntä.

Ap:lle, älä sekaannu toisen tunne-elämään, tehköön omat virheensä. Avioehdosta yms. asioista voit antaa vinkkejä.

 
Huhheli
Kyllä mies mieluummin ottaa kauniin, nuoren ja iloisen naisen joka on hänen kanssaan rahan takia, kuin vanhan, lihavan ja kärttyisen naisen, joka on yhtä lailla hänen kanssaan rahan takia.

Kuten joku jo mainitsikin, ihan yhtä lailla avioliitto sen tuulipukutantan kanssa olisi vaakalaudalla jos mies pistäisi rahahanat kiinni, tilit erillisiksi ja naisen maksamaan tarkan fifty-fifty -osuuden talouden menoista.
 
suomi-jussi
Kuten jo edellä sanottu, niin ihmiset hakevat elämässään erilaisia asioita. Kaikki meistä eivät usko rakkauteen ja siihen että löytyisi joku täydellinen puoliso loppuelämäksi, eikä osa edes välttämättä sitä halua. Olen itse ollut naimisissa ulkomaalaisen naisen kanssa muutaman vuoden ja silloin teimme avioehdon eron varalta, joten hän ei käytännössä saanut kuin suomen kansalaisuuden oltuaan kanssani liitossa. Voi olla että se oli hänellä lopullinen päämäärä alunperinkin, mutta en ole surullinen. Päin vastoin sain elää kaksikymppisen kaunottaren kanssa upeat vuodet ja se on monelle nelikymppiselle miehelle kuin juhlaa - myös minulle. Vastaavanlaisen kaunottaren saaminen suomesta on hyvin työlästä ellei jopa mahdotonta. Tästä on turha syyttää minua surkeaksi keksi-ikäiseksi äijä, joka ei naista saa. Oman ikäistä ja vähän nuorempaa helposti, mutta parikymppistä en...
Minäkin olen ihmetellyt, miksi nuo venäläiset naiset niin kovasti haluavat pitää yhteyttä meikäläiseen. Olen kyllä yksin ja toisinaan kaipaan naisseuraa, sillä erosin kolme vuotta sitten ja sen jälkeen kerran heikkona hetkenä rekisteröidyin jollekkin deittisivulle, joka ei kyllä ollut venäläinen. Siitä on jo aikaa ja en ole ollut itse enää sen suhteen aktiivinen, joten sen tyylinen deittailu on unohtuntut. Nyt kuitenkin kesällä ja kesän jälkeen on muutama venäläinen nainen ottanut minuun yhteyttä ja haluaisivat pitää yhteyttä sähköpostin välityksellä ja myöhemmin haluaisvat tavata ja tulla myös käymään Suomessa. Eihän siinä mitään, mutta kun nämä naiset ovat siinä kolmenkympin hujakoilla ja minä itse olen viisikymppinen, mutta se ei tunnu heitä häiritsevän, kun he etsivät itselleen miestä. Lisäksi sekin tuntuu uskomattomalta, kun nämä naiset ovat minun kriteerini mukaan todella kauniita. Vastaaviin suomalaisiin en ikimaailmassa saisi kontaktia täällä kotimaassa. Vähän minua epäilyttää, voisiko tämä olla totta ja tapahtua minulle. Jos se olisi totta ja saisin sellaisen venäläisen kaunottaren tänne Suomeen, niin johan siinä naapurit ihmettelisivät ja jutut varmaan leviäisivät. Siksi tässä olen vähän kahden vaiheilla, kannattaisiko tosissaan yrittää vai jättäisikö venakot rauhaan?
 
Viimeksi muokattu:
on niitä
Minäkin olen ihmetellyt, miksi nuo venäläiset naiset niin kovasti haluavat pitää yhteyttä meikäläiseen. Olen kyllä yksin ja toisinaan kaipaan naisseuraa, sillä erosin kolme vuotta sitten ja sen jälkeen kerran heikkona hetkenä rekisteröidyin jollekkin deittisivulle, joka ei kyllä ollut venäläinen. Siitä on jo aikaa ja en ole ollut itse enää sen suhteen aktiivinen, joten sen tyylinen deittailu on unohtuntut. Nyt kuitenkin kesällä ja kesän jälkeen on muutama venäläinen nainen ottanut minuun yhteyttä ja haluaisivat pitää yhteyttä sähköpostin välityksellä ja myöhemmin haluaisvat tavata ja tulla myös käymään Suomessa. Eihän siinä mitään, mutta kun nämä naiset ovat siinä kolmenkympin hujakoilla ja minä itse olen viisikymppinen, mutta se ei tunnu heitä häiritsevän, kun he etsivät itselleen miestä. Lisäksi sekin tuntuu uskomattomalta, kun nämä naiset ovat minun kriteerini mukaan todella kauniita. Vastaaviin suomalaisiin en ikimaailmassa saisi kontaktia täällä kotimaassa. Vähän minua epäilyttää, voisiko tämä olla totta ja tapahtua minulle. Jos se olisi totta ja saisin sellaisen venäläisen kaunottaren tänne Suomeen, niin johan siinä naapurit ihmettelisivät ja jutut varmaan leviäisivät. Siksi tässä olen vähän kahden vaiheilla, kannattaisiko tosissaan yrittää vai jättäisikö venakot rauhaan?
Kuvat tuskin aitoja sen enempää kuin ihmisetkään. Joku karvainen Igor niitä lähettelee. Pidä hetki yhteyttä niin pyytävät vähän rahaa että pääsisivät käymään suomessa jne. Joskus vuosi sitten yrittivät deittipalstalla pyörivää sinkkukaveriani vetää vipuun.
 
Viimeksi muokattu:
¨Tarzan metsästä
Joo, niitä posteja pukkaa tulemaan yhdelle jos toisellekin miehelle. Kauniita nuoria naisia, mukamas.
Älkää hyvät miehet vastatko viesteihin, taustalla on rahankeräys. Lähettelevät kauniita kuvia ärsykkeeksi.
 
suominainen
Kyllä mies mieluummin ottaa kauniin, nuoren ja iloisen naisen joka on hänen kanssaan rahan takia, kuin vanhan, lihavan ja kärttyisen naisen, joka on yhtä lailla hänen kanssaan rahan takia.

Kuten joku jo mainitsikin, ihan yhtä lailla avioliitto sen tuulipukutantan kanssa olisi vaakalaudalla jos mies pistäisi rahahanat kiinni, tilit erillisiksi ja naisen maksamaan tarkan fifty-fifty -osuuden talouden menoista.

Heh, ihan totta muuten, kun tuttavapiiriänne katselette ympärillenne. Kohta alan ymmärtää miehiä?
 
Viimeksi muokattu:
suominainen -71
Kyllä mies mieluummin ottaa kauniin, nuoren ja iloisen naisen joka on hänen kanssaan rahan takia, kuin vanhan, lihavan ja kärttyisen naisen, joka on yhtä lailla hänen kanssaan rahan takia.

Kuten joku jo mainitsikin, ihan yhtä lailla avioliitto sen tuulipukutantan kanssa olisi vaakalaudalla jos mies pistäisi rahahanat kiinni, tilit erillisiksi ja naisen maksamaan tarkan fifty-fifty -osuuden talouden menoista.

Asia on juuri näin.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä