"Ulkoistin" lapsipuoleni ja nyt on mulla helppoa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja terve itsekkyys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Alkuperäinen kirjoittaja siirri:
Minun mielestä ihan oikein toimittu eikä yhtää liian itsekästä!

joo ei yhtään. Ei tipan tippaa :headwall:

Kävinkin muokkaamassa vähän omaa kommenttiani, jäi oleellinen asia pois: Minun mielestä ihan oikein toimittu eikä yhtää liian itsekästä! Siis jos lapset hoidossa aina vain kun heidän äidllään on jotain menoa.

En ymmärrä, miksi "äiti puoli" käy hoitajaksi vain, jos äidillä itsellään menoa. Ehkä eri asia, jos lapset säännöllisesti olisivat isällään ja "äiti puolensa" luona..

Nyt kiinnostus heräsi, mistä sua haukutaan lasten hoidosta vai mistä, kerrohan niin saadaan vähän selkeyttä asiaan. Minä sain vallan kokonaan 3lasta ton miehen mukana, mutta toki tiesin sen , ei ne lapset mistään puun takaa tullut.Ja onhan noitten kanssa riittäny touhua ja vaikka mitä , mut eikös se lapsiperheessä just sitä olekkin.

Minun mielestä ihan oikein toimittu eikä yhtää liian itsekästä!

joo ei yhtään. Ei tipan tippaa :headwall:

Kävinkin muokkaamassa vähän omaa kommenttiani, jäi oleellinen asia pois: Minun mielestä ihan oikein toimittu eikä yhtää liian itsekästä! Siis jos lapset hoidossa aina vain kun heidän äidllään on jotain menoa.

En ymmärrä, miksi "äiti puoli" käy hoitajaksi vain, jos äidillä itsellään menoa. Ehkä eri asia, jos lapset säännöllisesti olisivat isällään ja "äiti puolensa" luona..

sepä on juuri sitä aikuisten typeryyttä, ja lähiäidin "syytä". Mä en ymmärrä sitä miksi lasta siitä "rangaistaan" .

Ihan hyvä näpäytys isälle ja exälle, eivät pidä sinua itsestäänselvyytenä. Toki joustava kannattaa olla puolin ja toisin, mutta mielestäni miehen on ensin keskusteltava kanssasi, että onko sinulle ok ottaa lapset hoitoon vaikka hän ei ole kotona jne.

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Rajansa silläkin kuinka paljon jaksaa ottaa paskaa niskaansa,jos se raja tule vastaan niin jotain on tehtävä.Eiköhän ap:n mies ja exä ole kykeneväisiä hoitamaan yhteisten lastensa asiat keskenään,kyse nyt ei kuitenkaan ole mistään lasten sorsimisesta vaan aikuisten järjenkäytön köyhyydestä.

kyllä se siinä vaiheessa on lapsen sorsintaa, jos äitipuoli (tai siis isän puoliso) ei tarjoa lapselle edes samaa ruokaa kuin mitä muut syö...

Miksei isä voi tehdä kaikille ruokaa?Tuskin lapsia ruuatta sentään jätetään,jos nälkäisiä ovat.

no sehän on sit asia erikseen. Itse vaan olen äitipuoli, enkä ihan tolle linjalle pystyis lähtemään..
On minunkin miehelläni lapsi ja hän on oikein tervetullut meille vaikka isäntä ei olekkaan kotona.Jos kuitenkin olisin kaiken pahan alku ja juuri,niin tottakai se vaikuttaisi myös siihen fiilikseen ottaa lapsi vastuulleen.

Hyvä, ihan oikein tehty, kyllä lasten omien vanhempien pitää ottaa vastuu omista lapisista ja heidän hoidosta, ei se ole uuden puolison tehtävä. Miestenkin on vaan opeteltava tekemään ruokaa, pyykkäämään yms. kotitöitä, se ei voi langeta aina naiselle jos miestä ei "kiinnosta".

Olen ollut samassa tilanteessa joskus, eikä olisi tullut mieleenkään hoidella kuljetuksia yms. asioita KOKO AJAN, toki joustoakin löytyi, mutta automaattisesti se ei tosiaankaan kuulu uudelle puolisolle.

Rajansa silläkin kuinka paljon jaksaa ottaa paskaa niskaansa,jos se raja tule vastaan niin jotain on tehtävä.Eiköhän ap:n mies ja exä ole kykeneväisiä hoitamaan yhteisten lastensa asiat keskenään,kyse nyt ei kuitenkaan ole mistään lasten sorsimisesta vaan aikuisten järjenkäytön köyhyydestä.

kyllä se siinä vaiheessa on lapsen sorsintaa, jos äitipuoli (tai siis isän puoliso) ei tarjoa lapselle edes samaa ruokaa kuin mitä muut syö...

Miksei isä voi tehdä kaikille ruokaa?Tuskin lapsia ruuatta sentään jätetään,jos nälkäisiä ovat.

no sehän on sit asia erikseen. Itse vaan olen äitipuoli, enkä ihan tolle linjalle pystyis lähtemään..
On minunkin miehelläni lapsi ja hän on oikein tervetullut meille vaikka isäntä ei olekkaan kotona.Jos kuitenkin olisin kaiken pahan alku ja juuri,niin tottakai se vaikuttaisi myös siihen fiilikseen ottaa lapsi vastuulleen.

mut on morkattu ja mollattu maanrakoon, ja silti mun on ollut pakko kantaa sitä vastuuta..aikani asiasta ulisin ja mutisin, mutta ei siinä auta mikään. Mä olen itse mieheni valinnut, ja tiennyt että lapsi tulee paketissa mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt kiinnostus heräsi, mistä sua haukutaan lasten hoidosta vai mistä, kerrohan niin saadaan vähän selkeyttä asiaan. Minä sain vallan kokonaan 3lasta ton miehen mukana, mutta toki tiesin sen , ei ne lapset mistään puun takaa tullut.Ja onhan noitten kanssa riittäny touhua ja vaikka mitä , mut eikös se lapsiperheessä just sitä olekkin.

Mites tämän nyt sanoisin... olen syyllinen jos lapsi ei tee läksyjään äitinsä luona, olen kuulemma ollut täällä meillä liian lepsu vaikka läksyt kyllä mun luona on aina hoituneet. Koulun lappuja on mennyt vain äitin kotiin. Olen syyllinen kun äitin luona ei ruoka kelpaa, mä syötän vain herkkuja kuulemma, mut täällä lapset syö mielellään (pidän kokkaamisesta) Olen syyllinen kun kannustan kuulemma seksikokeiluihin teini-ikäistä, kun lapsi oli kertonut äidilleen että mun kanssa on puhuttu ehkäisystä, äiti ei kuulemma sitä puheenaihetta salli. Lista olisi loputon...

Jaa-a, mitä väärää siinä on jos ap on tehnyt parhaansa lasten suhteen ja heti kun tulee jotain ongelmia niin nämä todelliset biovanhemmat siirtävät vastuun muualle, sen sijaan että katsoisivat peiliin...niin onko se väärin, että ap eliminoi itsensä pois tuosta roolista jossa hänen apunsa kelpaa ja saa siinä sitten ohessa paskatkin niskaansa ? Kyllä se vaan menee niin, että vanhempien tulee miettiä omat työkuvionsa niin, että pystyvät hoitamaan lapsensa.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Jaa-a, mitä väärää siinä on jos ap on tehnyt parhaansa lasten suhteen ja heti kun tulee jotain ongelmia niin nämä todelliset biovanhemmat siirtävät vastuun muualle, sen sijaan että katsoisivat peiliin...niin onko se väärin, että ap eliminoi itsensä pois tuosta roolista jossa hänen apunsa kelpaa ja saa siinä sitten ohessa paskatkin niskaansa ? Kyllä se vaan menee niin, että vanhempien tulee miettiä omat työkuvionsa niin, että pystyvät hoitamaan lapsensa.

Aikuisten ihmisten pitäis osata sitten kolmestaan asiasta keskustella ja sopia pelisäännöt yhdessä..Ei pitäisi toimia niin, että lapsi miettii mitä pahaa hän on tehnyt ansaitaakseen sen, ettei isän uusi puoliso huoli ruokapöytään ja yhteisiin touhuihin enää mukaan.

Toimit ihan oikein. Päävastuu lapsesta kuuluu tämän vanhemmille, ei uudelle puolisolle. Raja on vedettävä johonkin, ja selkeesti sun raja meni tässä. Pidä vaan kiinni siitä, ei se ole lasten sorsimista, itsehän sä tiedät miten käytännössä asiat sitten menee. Eiköhän se ole lapsille vaan hyväksi, että näkee isänsäkin joskus kotitöitä tekemässä ja ruokaa laittamassa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mites tämän nyt sanoisin... olen syyllinen jos lapsi ei tee läksyjään äitinsä luona, olen kuulemma ollut täällä meillä liian lepsu vaikka läksyt kyllä mun luona on aina hoituneet. Koulun lappuja on mennyt vain äitin kotiin. Olen syyllinen kun äitin luona ei ruoka kelpaa, mä syötän vain herkkuja kuulemma, mut täällä lapset syö mielellään (pidän kokkaamisesta) Olen syyllinen kun kannustan kuulemma seksikokeiluihin teini-ikäistä, kun lapsi oli kertonut äidilleen että mun kanssa on puhuttu ehkäisystä, äiti ei kuulemma sitä puheenaihetta salli. Lista olisi loputon...

Onko nää oikeasti pahoja juttuja?
Mitä sun miehes näistä sanoo?

Aikuisten ihmisten pitäis osata sitten kolmestaan asiasta keskustella ja sopia pelisäännöt yhdessä..Ei pitäisi toimia niin, että lapsi miettii mitä pahaa hän on tehnyt ansaitaakseen sen, ettei isän uusi puoliso huoli ruokapöytään ja yhteisiin touhuihin enää mukaan.

Mä taisin missata jossain kohden jotain olennaista ap:n teksteistä...tosin en kyllä lukenut koko ketjua kunnolla vaan vastasin vaan ihan lonkalta.
Siis mä tarkoitin sitä, että miksi pitäisi ottaa hoitovastuu lapsista jos saat vain kuraa niskaan. Tuntematta ap:ta niin mun mielestä on ihan normaalia että silloin kun miehen lapset tulevat heille niin he toimivat yhdessä jne. Mutta se, että lapset tulevat heille ilman että isä on kotosalla niin ei varmaan tuossa kohden enää toimi.
Vai oliko jossain kohden niin että lasten tulo ap:n kotiin on nyt torpattu kokonaan ?

Sinä sepität nyt itse tilannettani.
Lapset saa kyllä mieluusti istua kanssani ruokapöytään. He saa myös lähteä edelleen mukaani kuten tähänkin asti.
Tästä edespäin se kuitenkin olen minä joka päättää milloin se sopii. Tokikin lapsia loukkaamatta, mutta että heidän vanhempansa huomaavat asian.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

Onko nää oikeasti pahoja juttuja?
Mitä sun miehes näistä sanoo?

Tässä luettuna noi on vaan ihan pikkujuttuja...mutta me ei voida tietää kuinka suuri haloo noista asioista on tehty...ja mitä muuta vielä lisää tuohon listaukseen.

Sinä sepität nyt itse tilannettani.
Lapset saa kyllä mieluusti istua kanssani ruokapöytään. He saa myös lähteä edelleen mukaani kuten tähänkin asti.
Tästä edespäin se kuitenkin olen minä joka päättää milloin se sopii. Tokikin lapsia loukkaamatta, mutta että heidän vanhempansa huomaavat asian.

No nyt selitit asian niin että tyhmempikin ymmärtää :) hyvä jos osaat tilanteen hoitaa ilman että lapset siitä mieltään pahoittavat. Kannattaa ehkä selittää lapsellekkin asiaa, ilmeisesti on kuitenkin jo isompi?

No , kyl mä nyt alan ymmärtää miksi sun hihat on palanu, vaikuttaa että ex-vaimo onkin kade sulle , älä kuitenkaan mene mukaan tuohon touhuun , puhu sille miehellesi eihän tuosta tuollasesta mitään tule , vaikuttaa että niillä lapsilla on ihan hyvä teidän luonalle (sinun) . Sun mies taitaa pelätä ex-vaimoonsa tai jotain , hänen pitäis todellakin sanoa ex-lleen että nyt nennään näin ja pitää sun puoliasi.Voisko aatella että puhuisitte kaikki aikuiset keskenänne peli säännöt selviksi, taitaa olla vaikea yhtälö.

mut on morkattu ja mollattu maanrakoon, ja silti mun on ollut pakko kantaa sitä vastuuta..aikani asiasta ulisin ja mutisin, mutta ei siinä auta mikään. Mä olen itse mieheni valinnut, ja tiennyt että lapsi tulee paketissa mukana.

Minä valitsin miehen jolla on lapsi,en pakettia.Sillä lapsella on ihan oma äiti,ei mun tarvitse olla kuin se isän puoliso ja pikkusisarusten äiti ja silti hän on mulle erittäin rakas.

Minun mielestä ap toimit oikein, ei ole aina sinun tehtävä hoitaa joka ikistä asiaa. Voisin kertoa oman näkökohtani ns. lapsen näkökulmasta eli olen itse ns. uusioperheestä ja minun vanhemmat eivät eron jälkeen pystyneet edes puhelimessa puhumaan saati sitten kasvotusten joten minä eron aikaan 8 v hoidin "järjestelyt". Äitipuoleni on aivan mahtava henkilö ja tällä hetkellä oman lapseni "täysi" mummo :) Mutta hän varmaan joutui kestämään aika paljon silloin aikanaan, teki meille ruuat ja siivosi jne. mutta me lapset autoimme aina! Ja minun isäni nyt on sellainen että ei hän paljon sivusta katsele vaan siivosi, laittoi ruokaa ja vielä leipoi.
Pointti tässä jutussa: äitipuoli ei ole se ainoa jonka tulee tehdä kaikki, toki joustaa saa mutta tietty raja siinäkin!

Minä valitsin miehen jolla on lapsi,en pakettia.Sillä lapsella on ihan oma äiti,ei mun tarvitse olla kuin se isän puoliso ja pikkusisarusten äiti ja silti hän on mulle erittäin rakas.

no mun tilanne onkin siinä eri että lapsi asuu meillä, ei äidillään. Mä kannan hoitovastuun lapsesta joka samperin päivä :) (tai siis aiemmin kannoin, nyt lapsi on mummolassaan viettänyt enemmän aikaa kuin kotona)

Hei! Olen äiti/lähiäiti/ex-vaimo/ äitipuoli itsekin siis kaikkia näitä. Kun luin otsikkosi, niin minussa heräsi inho ja halveksunta. Mutta kun luin jatkoa, aloin ymmärtää, että ilmeisesti oikeasti pidät miehesi lapsista, mutta sinua on ikäänkuin käytetty lastenhoitajana ja vielä moitittu. Hyvä on, että olet vetänyt rajaa tuohon lastenhoitoon ilman isää. Syy, miksi kiehahdin, oli se että oma tyttäreni oikeasti ulkoistettiin isänsä luota siksi, että äitipuoli ei sietänyt häntä, simputti, halvensi, mitätöi - isä ratkaisi ongelmat ulkoistamalla tyttärensä ;(. Toivon, että edelleen pidät lapsesta ja lapsista ja kohtelet heitä hyvin, mutta osoitat rajan tuossa lastenhoitopalveluna toimimisessa. Puhu huolella miehellesi siitä, että hän hoitaisi exänsä kanssa järjestelyt eikä sinua sotkettaisi käytännön järjestelyihin. Itse pidän omista tytärpuolistani ja heidän olonsa meillä on minullekin mieluisaa. Laitan kyllä ruokaa heille samalla kuin muutenkin ruokaa valmistan jne., mutta mies toki osallistuu kykyjensä mukaan. Tsemppiä kaikille osapuolille!

Kiitos kaikille tasapuolisesti puolesta sekä vastaan vastanneille =)

Nyt pienin heräsi ja tulee kohta se ennustamani mäkkärikuorma :D Joten käymme kaikki nyt ruokapöytään.
Palaan myöhemmin asiaan. Keskustelu jatkukoon jos jollain on tähän lausuttavaa :)

Yhteistyössä