Ulkoiletteko ihan oikeesti näin kovilla pakkasilla?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
vieraita
Meillä oli talvella kylässä uusavuton äiti, joka supatteli lapselleen että "ei me täällä voida olla ulkona, kun täällä on niin älyttömän kylmä, ei tällaisella kelillä voi mennä ollenkaan pihalle." Pakkasta oli mittarin mukaan -1,2 astetta...
 
"lastenhoitaja"
[QUOTE="juupaseipäs";23182122]Minä en näe mitään järkeä olla tuntitolkulla pienen vauvan kanssa ulkona, jos pakkasia on -20. Ottaa jo itelläkin henkeen, saati sitten vaavilla.[/QUOTE]

ketäköhän on puhunut kovilla pakkasilla tuntien ulkoilusta pienen vauvan kanssa? hohhoijjaa
 
"vieras"
kaikki vastaukset täällä on juurikin sitä tyyliä että "mua ei huvita, mä en viitsi, mä en jaksa, mä en tykkää ja sen vuoksi pidän lapsia puoltoista viikkoo sisällä."
 
"Lissu"
[QUOTE="vieras";23183619]kaikki vastaukset täällä on juurikin sitä tyyliä että "mua ei huvita, mä en viitsi, mä en jaksa, mä en tykkää ja sen vuoksi pidän lapsia puoltoista viikkoo sisällä."[/QUOTE]

Juuh. Plus sitten muutama "lapseni ei saa henkeä ulkona kovalla pakkasella" mutta nehän voi sivuuttaa että pääsee kiillottamaan sädekehäänsä nopeammin.
 
"vieras"
[QUOTE="Lissu";23183757]Juuh. Plus sitten muutama "lapseni ei saa henkeä ulkona kovalla pakkasella" mutta nehän voi sivuuttaa että pääsee kiillottamaan sädekehäänsä nopeammin.[/QUOTE]

Kyllä täällä kuule on todettu että esim. astmaatikot on asia erikseen. Mutta on sekin kumma jos joku ikinen lapsi on niin keuhkosairas ettei se saa pakkasella henkeä..
 
[QUOTE="vieras";23183619]kaikki vastaukset täällä on juurikin sitä tyyliä että "mua ei huvita, mä en viitsi, mä en jaksa, mä en tykkää ja sen vuoksi pidän lapsia puoltoista viikkoo sisällä."[/QUOTE]

Meinaatko, että kaikki niitä lapsia ihan varmasti huvittaa ja ne tykkää ulkoilla kovilla pakkasilla? Ja pitääkö se touhu väkisin saada huvittamaan ja onko siitä pakko tykätä, kaikkien lasten ja aikuisten?
Ei meidän kersat ainakaan hingu tonne pihalle jos on tyyliin -25. Ja jos joskus hinkuvat, niin viihtyvät siellä sitten sen 2,7 minuuttia, enkä ihan tosissaan ala pukea niitä täysvarustukseen sen pätkän takia joka päivä. Koska ei huvita enkä viitsi, jaksa enkä tykkää.
 
"shihtzu"
Me ei varsinaisesti ulkoilla näillä pakkasilla, mä en voi sietää ulkona olemista näille keleillä, olen umpijäässä hetkessä, minä olen työni puolesta ikuisesti syväjäädytetty ja vaikka laittaisin kuinka vaatetta päälle, niin mua paleltaa, jos hetkenkin joutuu olemaan paikalla. Liikkeessä vielä kestää, mutta tuollaisen 2,5-vuotiaan kanssa ei voi mennä kauhean kovaa. Toisaalta mulla on 3kk vauva, joka sekin estää kunnon ulkoilut.

Lähes joka päivä kuitenkin käväistään ulkona, kun mennään kauppaan tai mun siskon luo, jonne tullaan lähes päivittäin, joten happihyppelyitä kyllä tehdään.

Omalla pihalla on tällä hetkellä todella hankala olla, kun aurattua pihaa on vähän ja esikoinen jos lähtee umpihankeen pohrustamaan tai paremmin kävelemään kun hanki aika hyvin sitä kantaa ja sitä kautta se sitten karkaa pihasta, kun lunta on niin paljon, että aidat on lumen alla.
 
"vieras"
Meinaatko, että kaikki niitä lapsia ihan varmasti huvittaa ja ne tykkää ulkoilla kovilla pakkasilla? Ja pitääkö se touhu väkisin saada huvittamaan ja onko siitä pakko tykätä, kaikkien lasten ja aikuisten?
Ei meidän kersat ainakaan hingu tonne pihalle jos on tyyliin -25. Ja jos joskus hinkuvat, niin viihtyvät siellä sitten sen 2,7 minuuttia, enkä ihan tosissaan ala pukea niitä täysvarustukseen sen pätkän takia joka päivä. Koska ei huvita enkä viitsi, jaksa enkä tykkää.
Ei tietty kaikki, mutta meidän päiväkotiryhmässä on 22 kakaraa ja jokainen hinku ulos. Vaikee uskoa että joka toisen palstamamman mukula vihaa ulkoilua (eli lunta, pulkkailua jnejne.)
 
[QUOTE="vieras";23184105]Ei tietty kaikki, mutta meidän päiväkotiryhmässä on 22 kakaraa ja jokainen hinku ulos. Vaikee uskoa että joka toisen palstamamman mukula vihaa ulkoilua (eli lunta, pulkkailua jnejne.)[/QUOTE]

Kyllä meidänkin muksut tykkää pulkkailla, potkukelkkailla, hiihtää, luistella, rakentaa lumiukkoja.... Siinä +5 ja -15 välimaastossa. Sen kylmemmällä mä en keksi yhtään syytä hankkiutua älyttömän raittiiseen ulkoilmaan, kun ihan kokemuksesta tiedän että ne ei siellä übertopattuna kuitenkaan viihdy tai mitään ihmeitä jaksa ja halua tehdä, ja sitten pitää 5min. päästä mennä jo sisään. Ei järjen häivää, kyllä meillä on tänäkin talvena riittänyt ihan ulkoilukelejäkin, vaikka välillä ollaankin oltu esim. viikkokin käymättä varsinaisesti ulkoilemassa.
 
jaahs
Ne, joilla on niin vammaiset kakarat, että koti hajoaa, jos ei mene ulos, täällä sönköttävät jotain ulkoilusta. Jossain kiinassa tai edes keski-euroopassa ei kuulkaa olemitään ulkoilukulttuuria olemassakaan. lapset eivät ole nähneetkään hiekkalaatikkoa. ei ole edes ulkoiluvaatteita olemassa.
 

Yhteistyössä