ulkoilemisesta

Kuinka paljon olette ulkona lasten kanssa? Mitä teette lasten kanssa siellä? Me ollaan oltu talvella paljon pihalla kun poika tykkää laskea pulkalla ja leikkiä lumessa,mut nyt on piha jo melkein sula ja ihan kuraa koko piha et kuravaatteita täytyy alkaa kaivamaan esiin.
 
No nyt poika on innostunut lapioleikeistä eli lapiolla kaivaa lunta/vettä ämpäriin ja pois jne. Keinu ja liukumäki on myös mukavia. Poika kyllä keksii itse pihalla tekemistä...sen kun äiti seuraa perässä. Poika nyt 1v.3kk.
 
Sarde
Olen itse havainnut hyväksi keinon,ettei näillä keleillä laitakkaan "ykkösiä" päälle kun lähtee puistoilemaan.Tai sitten reilusti kurikset päälle.Saa taapero rauhassa tepastella kurakossa ja tehdä mutakakkuja,lappoa vettä ämpäriin lapiolla.Samaten itselle kannattaa varata päälle vähän kuraakestävää.Sillon nauttii ulkoilusta sekä vanhempi että lapsi.
 
Ulkoilemisesta vielä.
Aluksi ulkoilu oli rattaissa istumista kun vietiin ja haettiin isompia lapsia koulusta ja kerhosta. Siinä puolitoistavuotiaina alettiin tutustua puistoon jalkaisin ja nykyään meillä ulkoillaan kahdesti päivässä. Aamupäivällä 1-2 tuntia puistossa ja iltapäivällä päiväunien jälkeen omalla pihalla 1 tunti. Kaksoset tulevat 2v.
 
Meillä poika täyttää 1,5 vuotta ensi viikolla ja puistossa ollaan alettu käymään. =) Tykkää keinua, mutta kävellä vielä enemmän. Kyllä muksahtelee vielä, mutta onneksi osaa ottaa käsillä hyvin vastaan, eli ei iskeydy naama edellä asfalttiin. Ja äiti seuraa kiltisti perässä ja katsoo, ettei poika tee tuttavuutta ruusupensaan piikkien kanssa. :whistle: Täytyy ostaa kuravaatteet. Kumisaappaat ja kurahanskat löytyy, mutta niillä ei vielä oikein selviä. :D Pari tuntia ollaan ulkona päivittäin. Joskus enemmän, joskus vähemmän.
 
Meidän jätkä leikkii hiekka-lumi-vesi-leikkejä, eli mm. ui rapakoissa, hyppii rapakoissa jne. jne. Äiti ottaa vaan tyynesti aurinkoa viereassä ja katsoo tyytyväisenä silmät loistavaa taaperoaan, ja toteaa, pesukone pesee, jatka samaan malliin B)
 

Yhteistyössä