Ulkoileeko 4-5 -vuotiaasi jo "ihan yksinään"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Esim. pihalla tai taloyhtiön leikkipihalla? Onko kavereita naapurustossa? Meidän 5v. haluaisi aina vain äidin mukaan hiekkalaatikolle eikä reppana uskalla jäädä vielä hetkeksikään yksin leikkimään ilman äitiä :/ Meillä on turvallinen sisäpiha ja suora näköyhteys leikkipuistoon.

Syksyllä tulee 5 vuotta ikää ja ulkoilee kyllä pitkiäkin aikoja yksinään pihassa. Asutaan maalla, pihapiirissä ei siis autoja eikä naapureitakaan ole. Käyn vähän väliä katsomassa ikkunasta ja poikakin käy ovenraosta jotain selvittämässä vähän väliä. Viihtyy kyllä, on varmaan reppana huomannut ettei koskaan pääse ulos jos joutuu äitiä odottamaan... Pikkuveli vähän hankalassa iässä kokopäiväiseen ulkoiluun...

Meidän 5-vuotiaamme on jo kuukausia kinunnut lupaa olla yksin taloyhtiön pihalla. En vaan millään uskaltaisi antaa. Mieheni oli kerran antanut hänen olla pihalla isompien poikien kanssa (ystäväperheen lapsia) ja minä sain siitä aikamoiset pultit :-/....

Minulla on kai liian hyvä mielikuvitus, sitä se kai on.

Ei vielä pitkiä aikoja, hetken saavat lapset (5,5v ja kohta 4v) olla keskenään ulkona (okt:n pihassa), esim. kun jään pukemaan pienintä tai menen ulkoilun loppupuolella laittamaan ruokaa.

Kyllä meidän reilu 5-v. leikkii tossa pihalla ihan yksikseen silloin kun viihtyy yksin siellä(omakotitalossa maalla asutaan) . Ihan naapurissa ei asu kavereita, vaan joskus naapuriin tulee kavereita tai sukulaislapsia kylään joiden kanssa silloin leikkii

4,5v ei todellakaan ulkoile ilman aikuista. Ei ole lähellekään sillä tasolla, hurja vilperttipoika. Jos nyt ei ehkä pihasta poistuisikaan (kerrostaloyhtiö ) niin repisi lehtiä puista, tuhoaisi istutuksia... Eskari-iässä sitten harjoitellaan - jos siltä vaikuttaa.

Ei ole mun lapsi ulkoillu vielä 4-5 v yksin. Nyt kun täyttää tänä vuonna 6v on alkanu ulkoilla omalla kerrostalon pihalla samassa talossa asuvan ikätoverin kanssa :) aiemmin ei edes uskaltanu jäädä itsekseen.

Yhteistyössä