ukki loistaa poissaolollaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

surullinen

Jäsen
03.08.2004
199
0
16
Miten pitäisi suhtautua kun oma isä ei kiinnostu ainoasta lapsenlapsestaan piirun vertaa? Poikani on 2,5 vuotias ja isäni on nähnyt häntä noin 10 kertaa koko pojan elinaikana.Pienempänä ei heille voitu mennä kylään koska heillä on pelokas vanha kissa joka ei siedä lapsia.Meillä ukki käy noin kerran pari vuodessa vaikka asuu 4 km:n päässä. Harvoin tullessaan ei ota edes poikaan kontaktia vaan juttelee meidän vanhempien kanssa, pojalle saattaa antaa jonkin pienen lahjan (huonon omantunnon lieventämiseksikö)...Harmittaa tämä juttu kovasti ja olen isälleni järjettömän vihainen ja pettynyt häneen.Siis kommentteja ja ehdotuksia mitä tehdä......niin ja pikkukakkonenkin on tulossa!!

Ei kaikkia lapset kiinnosta. Ei miehiä varsinkaan.
Meillä ukki ja mummi kävi noin kerran vuodessa, aina ei sitäkään.
Matkaa oli 30 km ja heillä oli oma auto.
Eikä edes joulahjoja tuotu lapsille.

Meillä silleen että isäni käy naisystävänsä kanssa kylässä 4-5 kertaa vuodessa, asuvat 200 km päässä. Minun isäni on myös sellainen että ei jotenkin osaa olla luonteva lasten seurassa. Minulla on yksi lapsi ja sitten velipuolellani kaksi. Niitä kahta näkee useammin koska asuvat samassa kaupungissa. Mutta on niiden kanssa yhtä jäykkä. Meillä käydessään puhuu yleensä minulle ja miehelleni, aika vähän ottaa kontaktia tyttöön. En koskaan ole odottanutkaan enempää koska sama tilanne oli joskus kun itse olin pieni. Isä asui eri kaupungissa kuin minä, pikkuvelijeni ja äitini. Hän tuli yleensä meille joka viikonloppu ja joskus me mentiin hänen luokseen. Mutta ei hän koskaan ole meitä esim hoitanut, aina se oli äidin tehtävä. Joskus jopa oli tilanteita etten halunnut jäädä isän kanssa ollenkaan kahdestaan, tuntui jotenkin vieraalle.
Isäni ostaa paljon lahjoja ja antaa rahaa tytölleni, samoin kuin minun ollessa pieni. Ei jotenkin osaa olla lasten kanssa mutta on siitä huolimatta isäni ja lapseni pappa.

Yhteistyössä