Uiminen alle 1v.

Onkohan jollain parempaa tietoa sellaisesta asiasta, kun olen kuullut
että alle vuoden ikäinen ei saisi mennä uimaan (tavalliseen altaaseen).
Mites on sitten esim. järvi tai meri.
Jos näin on niin mikähän siinä syynä mahtaa olla? Heräsi vaan kysymys, kun
etelänmatkaa suunnitellessa mietin pitäisikö olla lastenallas vai ei.
 
Jaa no mites sitten esim. vauvauinti selitetään jos ei sais muka tavalliseen altaaseen mennä? Meidän lapsoset kaikki on uineet alle 1 veenä sekä altaissa että järvessä (kun on tarpeeksi lämmin vesi) ja eipä nuo ole siitä miksikään menneet.
 
me ei olla käyty vauvauinnissa, vaan ihan muuten vaan uimahallissa eikä meidän muuten niin herkkähipiäiselle vauvalle ole tullut kloorista mitään oireita, kunhan on vaan suihkuteltu uinnin jälkeen ja rasvattu hyvin. kysyin eilen neuvolassa asiaa ja ainakin täällä sanottiin, että uimahalliin voi viedä jo esim. 4 kk lähtien ja yli puolivuotiaan voi viedä hetkeksi järveen ja mereen, kunhan vesi suht puhdasta ja tarpeeksi lämmintä. (lämpötila on lapsikohtainen, toiset on tottuneet viileämpään kuin toiset). meri tai järviuinnin jälkeen olis hyvä suihkutella ihan kraanavedellä ja kans rasvata, jos tarvetta. näin siis ohjeet meidän neuvolasta.
 
Hei,
me olemme käyneet sekä vauva-uinnissa että tavallisissa altaissa. Meille kuitenkin vauvauinnin vetäjät sanoivat ettei missään nimessä saisi ainakaan ulkomailla viedä alle vuosikasta uima-altaaseen hygienian ja ihmisten ihosta lähtevien aineiden, nitriitin yms takia. Ilmeisestikin jos vauva hörppii paljon vettä... Mutta emme siis itse ole noudatteet ohjetta vaikkakin olen pyrkinyt katsomaan tarkkaan ettei tyttö joisi vettä altaasta. Kloori on myös syy mutta sillä eivät kieltoa niinkään perustelleet.

Meressä tyttö on "uinut" (polskutellut) puolivuotiaasta asti.
 
No minä kuulin kaverilta tällaisen mielestäni erikoisemman selityksen, ettei uimahalleihin kuulemma toivota alle 1-vuotiaita muulloin kuin vauvauintiin sen takia, että pissaavat herkästi veteen (ja muut joutuvat pissan seassa uimaan) ... Onhan niitä uimavaippojakin kyllä olemassa...

En osaa sanoa mitään noihin järvi- ja merivesijuttuihin...
 

Yhteistyössä