Uimavaippa, onko sellaisia olemassa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummi

Vieras
Veisin mielelläni kummityttöä uimaan, mutta hän ei vielä ole vaippa vapaa. Onko olemassa sellaisia vaippoja jotka on tarkoitettu uimista varten? Mistä niitä saisi ja paljonko maksavat?
 
On ja ne on turhia. Uimahalliin laitetaan uikkari, oli vaippavapaa tahi ei. On äärimmäisen harvinaista, että vauva kakkaa veteen ja se pissahan ei haittaa. Teinien kusta siellä eniten on.
 
Turha sellaisia on ostaa. Huolehtii vaan, että lapsi syö 1-1,5 tuntia ennen altaaseen menoa, niin ei varmasti tule kakkavahinkoja. En tiedä minkä ikäisestä lapsesta on kyse, mutta kannattaa myös muistaa, että veden pitää olla tarpeeksi lämmintä.
 
keräävät vaan vettä ja sellanen vesivaippahan ei paljoa pissaa sitten pidä. lähinnä kait sellanen kuorivaippa ois paras, ei kakka leviä uimakankaan läpi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ärsytysmaximus:
keräävät vaan vettä ja sellanen vesivaippahan ei paljoa pissaa sitten pidä. lähinnä kait sellanen kuorivaippa ois paras, ei kakka leviä uimakankaan läpi...

Sama se on leviääkö kakka housuista veteen vai pysyykö housuissa, kun vesi menee kuitenkin vaihtoon.
 
Täh!!??? Eikö kukaan käytä lapsilla uimavaippaa uimahallissa??? Kyllä meidän poika käyttää ja luulin, että ilman sellaista ei ole uimahalliin asiaa. Ap:lle tiedoksi, että niitä myydään ainakin isommissa marketeissa. Löytyy vaippahyllystä. Liberolla on ainakin ja niitä mekin käytetään. Pakkaus on paljon pienempi kuin normaalit vaippapaketit ja siinä on jotain 5 vaippaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ooh la laa:
Täh!!??? Eikö kukaan käytä lapsilla uimavaippaa uimahallissa??? Kyllä meidän poika käyttää ja luulin, että ilman sellaista ei ole uimahalliin asiaa. Ap:lle tiedoksi, että niitä myydään ainakin isommissa marketeissa. Löytyy vaippahyllystä. Liberolla on ainakin ja niitä mekin käytetään. Pakkaus on paljon pienempi kuin normaalit vaippapaketit ja siinä on jotain 5 vaippaa.

Vauvauinnissa ainakin on uimavaipat kiellettyjä. Mitä ne oikeasti edes auttaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ooh la laa:
Täh!!??? Eikö kukaan käytä lapsilla uimavaippaa uimahallissa??? Kyllä meidän poika käyttää ja luulin, että ilman sellaista ei ole uimahalliin asiaa. Ap:lle tiedoksi, että niitä myydään ainakin isommissa marketeissa. Löytyy vaippahyllystä. Liberolla on ainakin ja niitä mekin käytetään. Pakkaus on paljon pienempi kuin normaalit vaippapaketit ja siinä on jotain 5 vaippaa.

Mulla on kolme lasta joiden kanssa on käyty 3kk ikäisestä vauvauinnissa. Vauvauintia harrastettu jokaisen kanssa 2v ikäiseksi eli kuuden vuoden kokemus pelkästään vauvauinnista ja siihen muut uinnit päälle. IKINÄ en ole uimavaippaa nähnyt kenelläkään ja noihin kuuten vuoteen mahtuu tasan yksi kerta, kun vauvauinti on lopetettu sen takia että jonkun vauva kakkasi altaaseen.

Ja tosiaan siläl uimavaipalla ei ole merkitystä, koska toimenpiteet on hallille ihan samat - oli uikkari tai vaippa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ooh la laa:
Täh!!??? Eikö kukaan käytä lapsilla uimavaippaa uimahallissa??? Kyllä meidän poika käyttää ja luulin, että ilman sellaista ei ole uimahalliin asiaa. Ap:lle tiedoksi, että niitä myydään ainakin isommissa marketeissa. Löytyy vaippahyllystä. Liberolla on ainakin ja niitä mekin käytetään. Pakkaus on paljon pienempi kuin normaalit vaippapaketit ja siinä on jotain 5 vaippaa.

Vauvauinnissa ainakin on uimavaipat kiellettyjä. Mitä ne oikeasti edes auttaa?

Meidän vauvauinnissa kyllä oli uimavaippa pakollinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ooh la laa:
Täh!!??? Eikö kukaan käytä lapsilla uimavaippaa uimahallissa??? Kyllä meidän poika käyttää ja luulin, että ilman sellaista ei ole uimahalliin asiaa. Ap:lle tiedoksi, että niitä myydään ainakin isommissa marketeissa. Löytyy vaippahyllystä. Liberolla on ainakin ja niitä mekin käytetään. Pakkaus on paljon pienempi kuin normaalit vaippapaketit ja siinä on jotain 5 vaippaa.

Vauvauinnissa ainakin on uimavaipat kiellettyjä. Mitä ne oikeasti edes auttaa?

Meidän vauvauinnissa kyllä oli uimavaippa pakollinen.

Mitä se vaippa oikeasti auttaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ooh la laa:
Täh!!??? Eikö kukaan käytä lapsilla uimavaippaa uimahallissa??? Kyllä meidän poika käyttää ja luulin, että ilman sellaista ei ole uimahalliin asiaa. Ap:lle tiedoksi, että niitä myydään ainakin isommissa marketeissa. Löytyy vaippahyllystä. Liberolla on ainakin ja niitä mekin käytetään. Pakkaus on paljon pienempi kuin normaalit vaippapaketit ja siinä on jotain 5 vaippaa.

Vauvauinnissa ainakin on uimavaipat kiellettyjä. Mitä ne oikeasti edes auttaa?

Meidän vauvauinnissa kyllä oli uimavaippa pakollinen.

Mitä se vaippa oikeasti auttaa?

Se auttaa sen, ettei mummot katso paheksuvasti. Tyhmää tai ei, meillä on aina uimavaippa tästä syystä. Saa paremman vastaanoton kanssauimareilta, kun käy vuoden ikäisen lapsen kanssa uimahallissa. lapsi ei koskaan kakkaisi veteen (Tai ei ole koskaan, edes vauvauinnissa 4kk ikäisenä niin tehnyt) ja pissaahan noi uimavaipat ei pidä sisällään, mutta onpahan ainakin muiden uimareiden silmänlumeena vaippa, ettei tarvitse katsoa pahalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ooh la laa:
Täh!!??? Eikö kukaan käytä lapsilla uimavaippaa uimahallissa??? Kyllä meidän poika käyttää ja luulin, että ilman sellaista ei ole uimahalliin asiaa. Ap:lle tiedoksi, että niitä myydään ainakin isommissa marketeissa. Löytyy vaippahyllystä. Liberolla on ainakin ja niitä mekin käytetään. Pakkaus on paljon pienempi kuin normaalit vaippapaketit ja siinä on jotain 5 vaippaa.

kiitos vastauksesta :-) Minulla ainakaan ei ole aikomustakaan lähteä tytön kanssa uimaan ilman uimavaippaa... kuulostaa aika kamalan välipitämättömiltä nuo muut vastaukset.

 
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ooh la laa:
Täh!!??? Eikö kukaan käytä lapsilla uimavaippaa uimahallissa??? Kyllä meidän poika käyttää ja luulin, että ilman sellaista ei ole uimahalliin asiaa. Ap:lle tiedoksi, että niitä myydään ainakin isommissa marketeissa. Löytyy vaippahyllystä. Liberolla on ainakin ja niitä mekin käytetään. Pakkaus on paljon pienempi kuin normaalit vaippapaketit ja siinä on jotain 5 vaippaa.

Vauvauinnissa ainakin on uimavaipat kiellettyjä. Mitä ne oikeasti edes auttaa?

Meidän vauvauinnissa kyllä oli uimavaippa pakollinen.

Mitä se vaippa oikeasti auttaa?

Se auttaa sen, ettei mummot katso paheksuvasti. Tyhmää tai ei, meillä on aina uimavaippa tästä syystä. Saa paremman vastaanoton kanssauimareilta, kun käy vuoden ikäisen lapsen kanssa uimahallissa. lapsi ei koskaan kakkaisi veteen (Tai ei ole koskaan, edes vauvauinnissa 4kk ikäisenä niin tehnyt) ja pissaahan noi uimavaipat ei pidä sisällään, mutta onpahan ainakin muiden uimareiden silmänlumeena vaippa, ettei tarvitse katsoa pahalla.

Eipä ole KOSKAAN katsonut kukaan pahalla. Ja tosiaan kokemusta kyllä löytyy ja paljon. AIna järjestään ihmisetn on vain ja ainoastaan ihastuneita, mitä pienempi uimari niin sitä ihastuneempia. Ja kaikkia kiinnostaa kauheasti se, että miten pienestä on käynyt uimassa ja mitä osaa ja sukeltamisesta erityisesti kyselevät. Kukaan eiole koskaan puhunutkaan mitään uimavaipoista tahi kakkaamisesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ooh la laa:
Täh!!??? Eikö kukaan käytä lapsilla uimavaippaa uimahallissa??? Kyllä meidän poika käyttää ja luulin, että ilman sellaista ei ole uimahalliin asiaa. Ap:lle tiedoksi, että niitä myydään ainakin isommissa marketeissa. Löytyy vaippahyllystä. Liberolla on ainakin ja niitä mekin käytetään. Pakkaus on paljon pienempi kuin normaalit vaippapaketit ja siinä on jotain 5 vaippaa.

kiitos vastauksesta :-) Minulla ainakaan ei ole aikomustakaan lähteä tytön kanssa uimaan ilman uimavaippaa... kuulostaa aika kamalan välipitämättömiltä nuo muut vastaukset.

Paskat ole mitään välinpitämättömyyttä. Puhut vastoin tietoasi. Ethän tiennyt uimavaipoistakaan yhtään mitään, kun kysyit että onko niitä. Meillä ihan koulutetut vauvauintiopettajat on antaneet juuri nämä samat ohjeet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ooh la laa:
Täh!!??? Eikö kukaan käytä lapsilla uimavaippaa uimahallissa??? Kyllä meidän poika käyttää ja luulin, että ilman sellaista ei ole uimahalliin asiaa. Ap:lle tiedoksi, että niitä myydään ainakin isommissa marketeissa. Löytyy vaippahyllystä. Liberolla on ainakin ja niitä mekin käytetään. Pakkaus on paljon pienempi kuin normaalit vaippapaketit ja siinä on jotain 5 vaippaa.

kiitos vastauksesta :-) Minulla ainakaan ei ole aikomustakaan lähteä tytön kanssa uimaan ilman uimavaippaa... kuulostaa aika kamalan välipitämättömiltä nuo muut vastaukset.

Siis ootko sä nyt tosissasi :o ? Miten ihmeessä on välinpitämätöntä olla käyttämättä uimavaippaa, etenkin, kun vauvauinnin ohjaajat sanoivat, ettei sellaisia käytetä?
 
Ei todellakaan uimavaippoja! Olen ohjannut vauvauintia 11 vuotta ja reilut 20 vuotta ollut uimahallissa töissä ja kyllähän vauvojen/lasten vaippoihin puututaan, jos niissä yritetään uimaan tulla. Pissa ei mitään haittaa ja urani aikana kakat on vauvaikäiseltä tullut 2 kertaa altaaseen. Vauvauinti on lopetettu ja vesi vaihdettu. Mutta ei sitä vettä vaihdeta isompiin altaisiin jos ja kun sinne kakat tai suorastaan paskat väännetään. Myrkyt altaassa on niin kovat, että kyllä siellä vielä uida voi. Esteettisestihän se ei kovin kaunista ole. Itse olen useamman kymmenen kertaa joko sukeltanut tai haavilla naarannu kakat pois altaasta. Tärkeintä on ettei vauva tai lapsi JUO sitä kakkaista vettä, jolloin sairastumisriski on erittäin suuri.

Mutta ei missään nimessä vaipoissa uimaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
no jos ei voi käyttää uimavaippoja, niin voiko tavallisia?
tai meneekö ihan ilman vaippoja?

tavallisia ei voi käyttää, kun imevät kaiken veden sisäänsä. Mä en kyllä tajua mikä ongelma on, ettei saisi noita uivaippoja käyttää. Ne eivät ime vettä sisäänsä eli ovat käytännössä kertakäyttöiset uikkarit. Luonto ei tykkää, mutta muuten ei kai haittaa? Uimavaipathan vaan pitävät kakan sisällä kuminauhojen ansiosta, eivät ime vettä siään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
no jos ei voi käyttää uimavaippoja, niin voiko tavallisia?
tai meneekö ihan ilman vaippoja?

tavallisia ei voi käyttää, kun imevät kaiken veden sisäänsä. Mä en kyllä tajua mikä ongelma on, ettei saisi noita uivaippoja käyttää. Ne eivät ime vettä sisäänsä eli ovat käytännössä kertakäyttöiset uikkarit. Luonto ei tykkää, mutta muuten ei kai haittaa? Uimavaipathan vaan pitävät kakan sisällä kuminauhojen ansiosta, eivät ime vettä siään.

Miksi ihmeessä uimavaippaa pitäisi käyttää? Kerro edes yksi hyvä syy! Se että kakka pysyy vaipassa ei ole mikään syy, sillä samat toimenpiteet pitää tehdä altaan vedelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
no jos ei voi käyttää uimavaippoja, niin voiko tavallisia?
tai meneekö ihan ilman vaippoja?

tavallisia ei voi käyttää, kun imevät kaiken veden sisäänsä. Mä en kyllä tajua mikä ongelma on, ettei saisi noita uivaippoja käyttää. Ne eivät ime vettä sisäänsä eli ovat käytännössä kertakäyttöiset uikkarit. Luonto ei tykkää, mutta muuten ei kai haittaa? Uimavaipathan vaan pitävät kakan sisällä kuminauhojen ansiosta, eivät ime vettä siään.

en minäkää ymmärrä mitää haittaa niistä on?
Ja miks ne on sitte keksitty jos niistä on niin hemmetistä vaivaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
no jos ei voi käyttää uimavaippoja, niin voiko tavallisia?
tai meneekö ihan ilman vaippoja?

tavallisia ei voi käyttää, kun imevät kaiken veden sisäänsä. Mä en kyllä tajua mikä ongelma on, ettei saisi noita uivaippoja käyttää. Ne eivät ime vettä sisäänsä eli ovat käytännössä kertakäyttöiset uikkarit. Luonto ei tykkää, mutta muuten ei kai haittaa? Uimavaipathan vaan pitävät kakan sisällä kuminauhojen ansiosta, eivät ime vettä siään.

No kerro miksi täytyisi pitää? Uikkarikin pitää sen kakan sisällä, jos ei ole mikään löysä päällä. Ja kun lopputulos on sama - vesi pitää vaihtaa ja uinti lopettaa.
 

Yhteistyössä