uimataito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kuinka vanhana teidän lapset ovat oppineet uimaan kunnolla ja entäs itse?
mieheni lapsi 8wee oppi uimaan kun oli seitsämän ja minä opetin, koska on aika henkivakuutus. itse olen oppinut uimaan viisvuotiaana kohtuuhyvin, mutta kaikki kiitos kuuluu vanhemmille mun on annuttu oppia uimaan aikaisn niin myös sisareni ovat oppineet uimaan aikaisin...

käyty vauva uinti joten uimaan opittiin varmasti 5vuotiaana nyt 6v ja uimakoulussa harjoittelee "tekniikoita" tykkää hirveesti.
pikkusisko 3v "ui" veden alla eli osaa sukeltaa tosihyvin "matkoja" mutta pää vaan ei pysy pinnalla ei halua... tykkää kuulemma sukeltaa myös vauvauimakoululainen!

Minä en muista millon oon oppinu uimaan.Oon osannut uida aina.Kuulema joskus 3 v. oppinu siskon kertoman mukaan.
Poika oppi 7 vuotiaana ja tyttö osaa nyt 4vuotiaana sukeltaa ,mut ei ihan vielä pinnalla pysy.

Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
olen oppinut uimaan 7-8-vuotiaana.

Ja ihan pakko sanoa, että vauvauinnissakäynnillä ja uimataidolla ei suoranaisesti kyllä ole mitään merkitystä.

no on sillä sen verran että alotettu "uiminen" 3kk ja edelleen jatketaan uimakoulussa käymistä eli en ole "itse opettanut" lapsia uimaan ovat harjoitelleet jo vauvasta asti kerta viikossa!

Itseolen oppinut uimaan 5-vuotiaana ja poika myös. Sitä ennen hän kyllä sukelteli jo pitkiä matkoja, mutta eihän sit tietty voi uimiseksi sanoa. Kovasti poika tykkää uida, pitäis vaan usammin hänen kanssaan käydä :whistle:

En muista millon oon oppinu uimaan, inhoan uimista :|

Esikko oli 5 vuotias kun oppi, keskimmäinen 6 =)

Tuli mieleen vielä, esikon luokalla on tyttö joka täyttää kohta 11 v eikä osaa vieläkään uida kun ei ole siitä lainkaan kiinnostunut :)

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
olen oppinut uimaan 7-8-vuotiaana.

Ja ihan pakko sanoa, että vauvauinnissakäynnillä ja uimataidolla ei suoranaisesti kyllä ole mitään merkitystä.

no on sillä sen verran että alotettu "uiminen" 3kk ja edelleen jatketaan uimakoulussa käymistä eli en ole "itse opettanut" lapsia uimaan ovat harjoitelleet jo vauvasta asti kerta viikossa!

no silloin onkin... mutta ei voi sanoa että oppi uimaan koska kävi vauvauinnissa.. :) Mutta siitä se lähtee ja eihän lapsi voikkaan oppia ilman harjoitusta... :)

Vauvauinnissa käymisellä on vaikutusta siihen, että lapsi menee rohkeasti veteen, eikä pelkää kastella päätään. Ja toki juuri se, että jos sitä jatketaan säännöllisesti vauvauinnista asti, niin tokihan lapsi oppii nopeammin uimaan, mitä lapset, jotka käy kerran kuussa tai harvemmin uimassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Vauvauinnissa käymisellä on vaikutusta siihen, että lapsi menee rohkeasti veteen, eikä pelkää kastella päätään. Ja toki juuri se, että jos sitä jatketaan säännöllisesti vauvauinnista asti, niin tokihan lapsi oppii nopeammin uimaan, mitä lapset, jotka käy kerran kuussa tai harvemmin uimassa.

no kyllä. olen täysin samaa mieltä. MUTTA ei voi sanoa, että koska kävi vauvauinnin oppi uimaan.

Vauvauinti on hyvä pohja ja on hienoa jos jakaa siitä uintiharratsusta ohjatusti tai omaehtoisesti, eihän lapsi voikkaan ilman harjoitusta oppia! :)

Mina olen oppinut aikaisin, isan ja aidin mukaan n 4 v. Samaa rataa ovat lapsetkin oppineet. Tuplat oppivat juuri ennen 3 v synttareita uimaan ilman kellukkeita.Isommat olivat hiukan vanhempia. Meillahan lapset ovat paasseet paivittain uimaan ja ovatkin uineet. Vanhin likka innostui viela kilpauinnista kunnes pari vuotta sitten tuli taydellinen burn out kilpauimiseen. Omaksi ilokseen edelleen ui paivittain.

Mä opin uimaan vasta 11-vuotiaana.. ja ennen uimaan oppimista osasin sukeltaa pitkiä matkoja yli vuoden. Mun vanhemmat ei osaa uida ollenkaan.

Tytön kanssa ollaan käyty vauvauinissa nyt 3 kk.

Mä olen oppinut uimaan 7-8 vuotiaana, isosisko opetti. Omat vanhemmat ei osaa uida (tai no iskä vissiin on räpiköinyt armeijassa aikoinaan pakollisen altaanmitan, mutta sen jälkeen ei oo veteen menny).

Ja lapset ei vielä osaa uida.

Yhteistyössä