Uimahallissa nähtyä ja koettua, jälleen.

• Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
kyllä mä ite ajan posliiniksi ja käyn mun 1v tytön kans uimahallissa,se on siistempää ku kauhee rehu joka harottaa jokasuunnasta ulos...ja juu käytän myöskin bikineitä,eikö se ole jokaisen oma asia et mitä päällään pitää...voishan bikinien käyttäjiäkin ärsyttää ku sä käytät kokouimapukua,eiköst se oo ihan sama minkälainen uimapuku on kunhan on uikkarit päällä???? kummallista pilkun viilaamista...
Uikkarien suhteen, jos uimahalliin on tullut uimaan uikkarit pysyvät päällä, ne narubikinit ei. Minä menen uimahalliin nimenomaan uimaan, matkaa taittuu vähintää kilsa joka kerta. Mulle on ihan sama mitä muut siellä päällään pitävät, kunhan uima-asu pysyy päällä.

Ja karvoituksen suhteen mulle on ihan sama mitä siellä jalkojen välissä on, en ole tullut tuijottamaan toisten karvoitusta. Mutta se mikä ärsyttää on joidenkin tapa ajaa ne karvat siellä uimahallilla, sen vuoksi, että lattiat ovat sitten äärettömän epäsiistit ja inhottavat kävellä.

poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli ajamattomasta alapäästä saa sanoa kyselevälle lapselle että jotkut häpeää näyttää pimppiään eivätkä välitä siitä että karvoitus on epähygieeninen ja ruma? :whistle:
Ja tuohan on taas tasan sinun mielipiteesi.

samaa mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
kyllä mä ite ajan posliiniksi ja käyn mun 1v tytön kans uimahallissa,se on siistempää ku kauhee rehu joka harottaa jokasuunnasta ulos...ja juu käytän myöskin bikineitä,eikö se ole jokaisen oma asia et mitä päällään pitää...voishan bikinien käyttäjiäkin ärsyttää ku sä käytät kokouimapukua,eiköst se oo ihan sama minkälainen uimapuku on kunhan on uikkarit päällä???? kummallista pilkun viilaamista...
Uikkarien suhteen, jos uimahalliin on tullut uimaan uikkarit pysyvät päällä, ne narubikinit ei. Minä menen uimahalliin nimenomaan uimaan, matkaa taittuu vähintää kilsa joka kerta. Mulle on ihan sama mitä muut siellä päällään pitävät, kunhan uima-asu pysyy päällä.

Ja karvoituksen suhteen mulle on ihan sama mitä siellä jalkojen välissä on, en ole tullut tuijottamaan toisten karvoitusta. Mutta se mikä ärsyttää on joidenkin tapa ajaa ne karvat siellä uimahallilla, sen vuoksi, että lattiat ovat sitten äärettömän epäsiistit ja inhottavat kävellä.

Olen samaa mieltä , että uimahalli ei ole karvojen poisto paikka. Tehkää se kotona.

äiti30+
Alkuperäinen kirjoittaja kj:
etkö ole lapsellesi vielä selittänyt, että kaikki ihmiset on erilaisia? Toisella on tuhero alapäässä, toisella ei, jollain kasvaa tuuheat kainalokarvat, jotkut ajavat säärikarvansa toiset taas eivät. Jollain on pidempi tukka kun toisilla, toiset ovat hoikkia, toiset ei, toiset ovat nuoria, toiset vanhempia.. herranjestas jos tuollaisia asioita ei osaa lapsillensa selittää luontevasti!
Lapset ei ihmettele tälläisiä jos et suurentele ja ota asiaa erikseen esille.
Onhan miehilläkin tuuheaa partaa-viiksiä. Ja toisilla siisti siloleuka. Ei lapset niitäkään kummeksu.
Käymme muksujen (6 ja 4v) kanssa säännöllisesti 2 kertaa viikossa uimahallissa. Kaupungissamme on 3 hallia ja käydään niissä kaikissa. Olen yleensä aina ajeltu kokonaan joten muksut ovat tottuneet näkemään minutkin ilman karvojani.

hih
hih. olipas hassu vuodatus. meidän lapset eivät ole ainakaan vielä kyselleet kenenkään pyllynkarvoista enkä itse ole kiinnittänht huomiota toisten bikineihin.

tuosta että toiset viipyivät pitkään altaassa, harmillista. toiset eivät osaa ajtella muita kuin itseään.

joskus voi möläyttää
Ei meidänkään lapset uimahallissa karvoja kysele, mutta sitä päivää odotan kun kysyvät suureen ääneen jonkun rinnoista tai läskeistä.. itse olen pieni a-kuppinen ja huomaan kun välillä tuijottavat suu auki tosi isorintaisia naisia :) Olisi kuitenkin noloa jos lapset alkais ääneen jonkun tissejä ihmettelemään esim saunan lauteilla. Bikinit musta ihan ok, vaikka käytänkin ite uikkareita.

kyl
Mun 4v tyttö ainakin tottunut näkemään posliineja ja useasti näkee kun sheivailen karvoja ja pitää sitä aivan normaalina. Ei ole edes tullut mieleen, että olisi nykyaikana jotenkin omituista.

vieras
No meidän uimahallissa on ainakin lappu, missä erikseen kielletään karvojen ajelu. Kun ei ihmisillä sen vertaa käytöstapoja ole, että hoitaisivat sen kotona.

Mä en ajele, enkä ole vielä uimahallissa yhtään posliiniakaan nähnyt, vaikka olen jo monta vuotta kerta viikkoon käynyt. Taitaa olla urbaanilegendaa koko juttu.

Jos lapseni moista ilmestystä ihmettelisi, sanoisin hänelle, että jotkut naiset ajavat tarkoituksella karvansa pois. Välittämättä siitä, kuuleeko ko. ihminen tai mitä siitä tykkää.

amb
eiköhän jokaisen alapääkarvat ole jokaisen oma asia? toisilla kasvaa sitäpaitsi runsaampana, ja toisella harvempana, yksilöllistä;)

Totta että saunassa tulisia huomioida kyllä muut ja samoiten altaassa mikäli sinne ei mahdu kuin tämä kuteva pariskunta

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Ei lapsi ihmettele, jos jollain ei ole karvoja, eihän lapsella itselläänkään ole.
Niimpä!! Ja jos nainen ne itseltään ajaa ja mies siitä tykkää niin se mieshän tykkää silloin LAPSEN pimpistä!! Hyi helvetti!!
Mikäs katkera karvatuhero siellä huutelee?

kotona ollaan
Jos noin pahaolo on uimahallissa jaijilla niin ei todellakaan ole mun paikka,voipi vaikka toisella olla nekkari punanen kun tirvasen,ja se joka sanoi "Että ei ole mun syy" kun laskee toisen päälle liukumäessä JUURI nämä samat nuoret yh äitien kaikkitietävät akat ajelevat liikenteessäkin toisten päälle "ei ollu mun syy "muuten vaan seisoi auto keskellä risteyttä sekin on kiellettyä,MUT HEI järjenkäyttökin ON sallittua

No kait sitä nyt saa ajaa turrensa minkälaiseksi haluaa :D
Ja miksi ihmeessä nuoren naisen pitäisi laittaa uimapuku päälle jos kokee että bikinit on kivemman näköset? Onko nää taas näitä jotka pelkää miehensä näkevän kun tarhatätisijaisella on shortsit jalassa ja toppi! Mikä h*** ja ulkona 32 astetta lämmintä :D

entinen uimari
Mulle on aivan sama, minkälaisia uima-asuja muut käyttävät, alapäitä en katsele ollenkaan. Sitä paitsi mulla on niin huono näkökin, kun ilman silmälaseja uimaan menen, että enpä edes näkisi mitään kunnolla. Mutta sepä ottaa päähän, kun olen juuri vähän aikaa sitten aloittanut vesijuoksemisen. Olen ylipainoinen, ja lääkäri tuota vesijuoksua juuri ehdottikin, mm. selkävaivojen takia, puhumattakaan painon pudotuksesta. Olen kuitenkin joka ikisellä uimahallikäynnillä törmännyt ilkeisiin kommentteihin ja vihjailuihin ulkomuodostani. Ihan aikuiset naiset harrastavat suoraan sanottuna vittuilua, mm. saunaan kun menen, aletaan heti puhua kauheasti laihduttamisesta, miten "mun pitäis kyl kans laihduttaa, on se vaan kamalan näköistä kun ihminen on tosi lihava" jne. "A kauhee, eiks oiski hirveetä jos ois semmonen tosi iso maha!" Ja tottakai hihitystä perään. Paskat, olkoon koko vesijuoksu. Eikö se helvetti ole vain hyvä, että läski yrittää edes vähän laihtua. Mutta ei sitten. Tuijottakaa saatana jotakuta muuta, minä en sinne enää mene!

ei ku menet vaan rohkeesti takasin. ens kerralla kun kusipäät tommosta kommenttia heittää, alat itte puheleen tyyliin "ois se vaan kauheeta kun olisin sellanen vittumainen kana joka ei uskalla päin naamaa sanoa jos on asiaa" tms. hyökkäys on paras puolustus :p et anna tommosten kanojen estää sua tervehtymästä! tsemppiä sulle ja toivottavasti jaksat jatkaa siellä juoksussa.

"vieras"
Jännä juttu, mäkin käyn usein uimassa, mutta mitään ongelmia ei ole ollut. Ilmeisesti täälläpäin ihmiset osaavat käyttäytyä?

Eikä mua häiritse muiden karvat/karvattomuus, eikä ole lapset vielä tähän päivään mennessä kysyneet jos jollain ovat posliinin nähneet.

Mutta miksi ihmeessä pitää alkaa vittuilemaan karvatuheroksi ajelemattomia? En mä ainakaan voi ajella alapäätäni, mieletön kutina ja karvatupentulehdus on heti jos sen teen. Jotenkin musta karvallinen malli on parempi ja nätimmän näköinen kuin sänkinen ja haavoilla+näppylöillä oleva, joka mulle tulee. Ja saan kyllä mieheltä suuseksiäkin, vaikken posliini olekaan..

Ei uskoisi näitä välillä aikuisten naisten jutuiksi.

nyt harrastelija
Harrastin uintia ja olin valmennuksessa ja joukkueessakin monta vuotta. Tietysti en minäkään oikein ymmärrä bikineitä uimahallissa. Olen kyllä nähnyt esim. äideillä lastenaltaassa tms.. kai sinne sopii paremmin.
Karvoja minulla ei ole ollut enää moneen vuoteen. On poistettu lopullisesti kainaloista sekä alapäästä. Käyn kaksostyttöjen kanssa edelleen säännöllisesti uimassa ainakin kahdesti viikossa. Tytöt 6v. joskus nuorempana kysyivät miksi joillakin on "tukkaa sielläkin". Selitin karvojenpoiston olevan jokaisen oma asia, ja liittyy naisten kauneudenhoitoon. Itseäni ei kiinnosta toisten , vaikka uimahallissa, vartalonkarvat, läskit yms.

No voi jestas
Hah, olen raskaana, luultavasti viimeistä kertaa. Ekassa raskaudessa en uinut julkisesti, joten saatoin käyttää mummulta perittyä liian isoa uikkaria silloin harvoin kun jossain yksin kävin. Tällä kertaa olen jatkanut lapsen syntymän jälkeen alkanutta uintiharrastustani, enkä yksinkertaisesti viitsi laittaa rahaa ja aikaa äitiysuikkarin hankkimiseen, vaan käytän bikinejä, joissa maha ei ole tiellä. En todellakaan ole tullut ajatelleeksi, että jotakuta kiinnostaisi, millaiset uikkarit muilla on, kunhan siis on jotkut. Tai karvat! Ihanko pitää selittää lapselle, voi hellanlettas sentään? Voihan lapsella herätä kysymyksiä siitäkin, miksi jollain on iso maha, miksi joku on laiha, lihava, miksi jollain on vain yksi tissi, tai iso arpi vatsassa! Eiköhän jokaiselle tule aika oppia, että ihmisiä on kovin eri näköisiä, ja että vieraiden ulkonäköä ei ole asiallista kommentoida ainakaan päin naamaa.

Noin muuten on asiallista ottaa uimahallissa muut huomioon siinä missä muuallakin, noudattaa annettuja sääntöjä ja jättää esim. kiihkeämmät hellyydenosoitukset kahdenkeskisiin tilanteisiin, niin kiva kuin porealtaassa olisikin kutea ;).

"Vieras"
Mutta ei sekään ole järkevää, että lapsille opettaa että on OK ronkkia pimppiä terillä ja poistaa siitä suojaava karvoitus. Ettekö te opeta lapsillenne, että pilluun kasvaa karvat jotka suojaa aikuisen paikkoja?

Kannattaisi opettaa lapselleen, että alapäitä on erilaisia: vaikka äidillä on karvatuhero, niin kaikilla välttämättä ei ole :xmas:

ei liian vaikeaa
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;19246169:
Lapsille voi sanoa: "Jotkut sedät ajavat parran naamasta, mutta jotkut eivät! Jotkut tädit ajavat pimpin sileäksi, mutta jotkut eivät."
Lapsille pitää kertoa helposti, totuudenmukaisesti ja ymmärrettävästi asiat. Itsekin ajelen kaikki pois melko usein ja eivät lapset ole kyselleet tuosta..

Yhteistyössä