Uimahallin säännöt.

Muo vaan suututtaa tuo uimahallin säännöt, juu säännöt on sääntöjä mutta musta nipot. Vai olenko minä vaan hankala.

11 ja 12 vuotiaat kaverukset olisivat halunneet kokeilla juoksuvyötä. Laitettiin vyöt kiinni niin eiköhän siihen pamahtanut paikalle uimavalvoja jos kertoi vöiden olevan vain aikuisille. Jos lapset haluaa harrastaa vesijuoksua pitää heidän ostaa omat vyöt. Ei kai sitä halua heti investoida vaan pitäishän sitä saada kokeilla.... Niin ja radalla oli minun lisäksi 2 mummoa joten ei varmasti olisi ketään häiritty.

6 vuotias on oppinut uimaan, joten mentiin testaamaan isoon altaaseen taitoja. Isossa altaassa kun ei pysty heti jalkoja heittaa pohjaan on uiminen vähän erilaista ja tulee oikeasti uitua. No poika jaksoikin hienosti putkeen uida noin 10 m. No siihen sitten sama uimavalvoja kyltin kanssa että isoon altaaseen saa tulla vaan jos osaa uida 25 m. Miten sitä matkaa edes pääsee treenamaan jos pikkualtaassa pitää vaan kokeilla? Mummot siinä meitä uinnin aikana kannusti ja sanoi heidän lasten oppineen samalla lailla. Valvojan kommenttia eivät kuulleet.

Sanoin valvojalle ettei sitä opi uimaan ellei pääse harjottelemaan. Siihen hän totes, ettei ihmekkään kun suomessa hukkuu niin paljon ihmisiä! Vastasin että lähinnä johtuu varmaan harjottelun puutteesta eikä siitä, että aikuinen isossa altaassa lapsen vieressä ui ja valvoo.

 
Peuhu
Ihme touhua, kyllä meillä saa mennä isoon altaaseen jos aikuinen valvoo ja juoksuvöitä on niin paljon että riittää kaikkille ja myös lapsille muutama juoksuvyö.
 
no me oltiin kunnonpaikassa lomalla ja otettiin sieltä tarjolla olevista juoksuvöistä yksi, kun pojan, joka ei vielä täydellisesti osannut uida, oli helppo sen kanssa kulkea muiden kanssa isommissa altaissa. niin opettaja joka tuli vetämään vesivyöjuoksua eräälle ryhmälle, tuli sanomaan, että ei sais ottaa niitä, koska ryhmäläiset tarvii niitä. no ryhmä tuli ja otti vyönsä jota tarvitsi, ja jäljelle jäi vöitä vaikka jokainen joka sillo altailla oli olisi sellaiset itselle ottaneet.
 
no me oltiin kunnonpaikassa lomalla ja otettiin sieltä tarjolla olevista juoksuvöistä yksi, kun pojan, joka ei vielä täydellisesti osannut uida, oli helppo sen kanssa kulkea muiden kanssa isommissa altaissa. niin opettaja joka tuli vetämään vesivyöjuoksua eräälle ryhmälle, tuli sanomaan, että ei sais ottaa niitä, koska ryhmäläiset tarvii niitä. no ryhmä tuli ja otti vyönsä jota tarvitsi, ja jäljelle jäi vöitä vaikka jokainen joka sillo altailla oli olisi sellaiset itselle ottaneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
JUoksyvyöt on aikuisten kokoa, sääntö johtuu varmaan siitä.
Sai niitä kiristettyä niin että olisivat voineet kokeilla. Uimataistoisia ovat kuitenkin. Nyt lähinnä pettyneitä kun eivät päässeet kokeilemaan. Tuskin kyllä olisivat tykänneet.
 
vieras
No oikeesti ne vesijuoksuvyöt ei ole turvallisia jos lapsi käyttää aikuisen kokoa. Mut sitä en ymmärrä että olet sun 6v:n kanssa yhdessä altaassa ja sittenkään ei sais olla, siis jos lapsi meinaa upota niin sinä tietty otat kiinni :eek: vai yksinkö se siellä harjotteli?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No oikeesti ne vesijuoksuvyöt ei ole turvallisia jos lapsi käyttää aikuisen kokoa. Mut sitä en ymmärrä että olet sun 6v:n kanssa yhdessä altaassa ja sittenkään ei sais olla, siis jos lapsi meinaa upota niin sinä tietty otat kiinni :eek: vai yksinkö se siellä harjotteli?
Ei kun minä sen vieressä uin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
no on kyllä.. ihme nipottamista, jos on aikuinen valvomassa! Antaisin kyl palautetta..
Mietin kanssa että laittaisinko, mutta mietin vaan että nipotanko itse? Joten täälltä ajattelin mielipidettä kysellä.
jos olet ollut lapsen kanssa yhdessä altaassa, kysyisin ainakin, et miksi teitä kiellettiin harjoittelamasta!! sit olis eri asia, jos laps on ollut yksin, mut ymmärsin et olit lapsen kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
no on kyllä.. ihme nipottamista, jos on aikuinen valvomassa! Antaisin kyl palautetta..
Mietin kanssa että laittaisinko, mutta mietin vaan että nipotanko itse? Joten täälltä ajattelin mielipidettä kysellä.
jos olet ollut lapsen kanssa yhdessä altaassa, kysyisin ainakin, et miksi teitä kiellettiin harjoittelamasta!! sit olis eri asia, jos laps on ollut yksin, mut ymmärsin et olit lapsen kanssa.
Enne isoon altaaseen menemistä pitäisi kuulemma osata uida 25 metriä.

 
vieras
Aika tiukat säännöt on teidän hallissa :eek: meillä saa kyllä siis lapset lainata vesijuoksu vöitä, joita on erikokoisia tangolla roikkumassa. Ja isoon altaaseen saa mennä vaikka 2 vuotiaan kanssa kunhan sinne mennään aikuisen kanssa. Pointti on siinä että lapsia valvoo oma aikuinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika tiukat säännöt on teidän hallissa :eek: meillä saa kyllä siis lapset lainata vesijuoksu vöitä, joita on erikokoisia tangolla roikkumassa. Ja isoon altaaseen saa mennä vaikka 2 vuotiaan kanssa kunhan sinne mennään aikuisen kanssa. Pointti on siinä että lapsia valvoo oma aikuinen.
Fiksulta kuulostaa. Eri asia sitten jos menee yksin niin uintitaitoa pitää ollakkin enemmän.
 
On sen uimavalvojan työtä pitää huolta siitä että sääntöjä noudatetaan. Ei se ole niitä itse keksinyt :(
Itse olen ollut monta kertaa uimahallissa jossa ei edes uimavalvojat välitä pitää huolta että sääntöjä noudatetaan ja meno on ollut sen mukaista :( On saanut esim. pelätä että joku hyppää altaanreunalta päälle , sukeltaa 2v päälle lastenaltaassa tai kaataa riehuessaan.
Emme käy enää näissä uimahalleissa . Menen lastenkanssa mieluumin niihin joissa pidetään säännöistä kiinni ja uimavalvojat puuttuu jos rikotaan sääntöjä ettei mun asiakkaana tarvitse sitä tehdä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
On sen uimavalvojan työtä pitää huolta siitä että sääntöjä noudatetaan. Ei se ole niitä itse keksinyt :(
Itse olen ollut monta kertaa uimahallissa jossa ei edes uimavalvojat välitä pitää huolta että sääntöjä noudatetaan ja meno on ollut sen mukaista :( On saanut esim. pelätä että joku hyppää altaanreunalta päälle , sukeltaa 2v päälle lastenaltaassa tai kaataa riehuessaan.
Emme käy enää näissä uimahalleissa . Menen lastenkanssa mieluumin niihin joissa pidetään säännöistä kiinni ja uimavalvojat puuttuu jos rikotaan sääntöjä ettei mun asiakkaana tarvitse sitä tehdä.
Häiritsevä käytös on minusta aivan eria asia kuin uimaan opettelu. Usemmassakin hallissa näkee niitä nuoria jotka kaiteen vieressä ui ja sitten välillä pysähtyy ottamaan tukea ja jatkaa siitä matkaa.
 
Kyllä meidänkin uimahallissa on sääntö, että pitää osata uida se 25 metriä, eikä muuten riittänyt, että kundi osasi uida selkää sen 25 metriä, kun ois pitänyt osata uida vatsallaankin saman verran. Sit samassa hallissa kuitenkin terapia-altaaseen saa mennä, vaikkei sielläkään lapsella jalat yltä pohjaan, siellä ei sitten saa olla kellukkeita päällä.

Mutta musta se oli tyhmää, että lapset eivät saaneet edes juoksuvyötä kokeilla. Mun 12-vuotiaani ainakin on jo ihan aikuisen kokoinenkin. Siis 160 pitkä, tuon kokoisia aikuisiakin löytyy.
 
vieras
No jos kuitenkin olisi joku vahinko sattunut vöiden kanssa tai se 6-v olisi vajonnut pinnan alle niin silloin sä kirjottaisit täällä kuin tyhmä uimavalvoja oli kun ei tehnyt työtänsä. Kyllä ne säännöt on tehty ihan varmasti sen mukaan että turhilta vaaratilanteilta säästyttäisiin.

Ja minkä ihmeen takia 6-v edes tarvii päästä sellaseen altaaseen missä sen jalat ei yllä pohjaan?
 
höh
Samalla reissullako nuo sattui? Ymmärrän, että sääntöjä tarttee osata noudattaa, mutta mutta... Samaa mieltä olen siitä, että vähän turhan tiukat säännöt. Tiiä sit vaihteleeko halleittain. Ainakin itse olen hetkeksi vienyt oman lapsen isoon altaaseen pelkällä uimarenkaalla. Eihän sitä opi uimaan, jos jalat yltää pohjaa koko aika.

Kaikenlisäksi en usko, että läheskään kaikkai aikuiset edes täyttää sitä 25 metrin uimataitoa! Uimahalli kuitenkin on varmaan turvallisin paikka opetelle uimista, niin kurjaa on, jos siellä ei saa harjoitella.
 

Yhteistyössä