H
"harmaana"
Vieras
Siis ei tämmösiä, ei! Koko perheellä (kaksi koululaista, äiti, isä ja vauva) alkoi aamu tosi takkuisasti, kaikki väsyneitä eikä käyntiinlähtöä oikein ollut. Oli tarkoitus vain siivota suurimmat ja alkaa leipomaan iltapäivällä saapuvia vieraita varten. Kyläilevään tulevassa perheessä vaan alkoi vatsatauti, joten se peruuntui. Sitten löffäiltiinkin ihan rauhassa, iltapäivän puolella alettiin laittamaan ruokaa. Juuri kun ruoka oli valmistumassa, tuli miehen sisarus kylään (toisella koululaisella tiistaina synttärit) ja kertoi tullessaan, että miehen vanhemmatkin tulevat kohta. Siis voi itku, ei meillä ollut mitään tarjottavia valmiina ja ihan kotivaatteissa köhnättiin. Vauvalla vielä masun kanssa vähän heikko päivä, reppana ei saanut nukutuksikaan. Oli ollut valveilla suurimman osan päivää (on nyt kuusiviikkoinen) joten en minä ainakaan ihmeempiä ollut saanut aikaiseksi.
Ja hetken päästä olikin tupa täynnä populaa, meillä keittiö just sen näköinen kun se miehen kokkauksen jälkeen vaan voi olla ja minä istun tissi vauvan suussa sohvassa. Luojan kiitos miehen äiti oli leiponut yllätysvierailulle kakun, sitten vain niitä keksejä ja karkkeja kaapeista pöytään.
Mun mielestä tästä kyllä olisi voinut etukäteenkin sopia tai ilmoittaa...
Ja hetken päästä olikin tupa täynnä populaa, meillä keittiö just sen näköinen kun se miehen kokkauksen jälkeen vaan voi olla ja minä istun tissi vauvan suussa sohvassa. Luojan kiitos miehen äiti oli leiponut yllätysvierailulle kakun, sitten vain niitä keksejä ja karkkeja kaapeista pöytään.
Mun mielestä tästä kyllä olisi voinut etukäteenkin sopia tai ilmoittaa...