Tyytyväinen yh, joka ei mangu exältä lisää rahaa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2006 klo 22:13 ihanaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 16:06 minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 13:15 vieras kirjoitti:
Jokainen saa tulla toimeen omillaan tai minimillä, mutta minusta kyllä lapsen isän kuuluu maksaa lapsen menoista KYKYJENSÄ mukaan. Kysyn vaan, että kukapa kieltäytyisi jos saisi rahaa enemmän, muodossa tai toisessa???? Ja ei liene muilta pois jos joku saa vaatimalla lapsen isältä rahaa enenmmän kuin toinen? Köyhistely ja penninvenytys ja Suomessa pysyminen eivät ole erityisiä hyveitä jos ei nyt paheitakaan, mutta sädekehää ei niistä päänpäälle kasva.

Toki rakkaus ja hyvä hoito on lapselle parasta, mutta tuskin hieman vauraampi vointi häntä pilaa.
Köyhistely ja penninvenytys on MINUSTA paras ja ekologisin tapa elää.
Lapsilla on nykyään niin paljon tavaraa ja vaatteita, että huimaa.
Mihin ne kaikki muovilelutkin lopulta päätyvät?
Mun mielestä kuluttaminen kuluttamisen vuoksi on karmea ja eriskummallinen tapa: pitää ostaa sitä ja tätä ja tota vaikka ilmankin pärjää.
Jenkeistä adaptoitunut shoppailu-kulttuuri laihuuden, ulkonäön "täydellisyyden" ja trendikkyyden ihannoimisineen on oikeesti ihan täyttä b***s*****ä.
Musta on kiva elää halvalla enkä halua opettaa lapsilleni kerskakulutuksen ihanteita.... B)
Olen onnellinen, että kerrankin joku muukin ajattelee samoin kuin minä. En ole yh, mutta tulin lukaisemaan, ja mukavaa, että löytyy samoin ajattelevia. Meillä on lapsilla lappuhaalareita joita ei kukaan muu lapsi pidä. Kun kaikilla on trendikkäitä kuvioituja farkkuja, jopa 1-vuotiaat on puettu trendipelleiksi, meillä serkuilta saatuja 10 vuotta vanhoja vaatteita. KÄyttökelpoisia.
Meillä on yksi planeetta vaan, ja se on jo melko lailla tuhottu. Pohjavesi ja meret ja maaperä on öljyn ja kemikaalien saastuttamia.

Kiitos samoin, hienoa että on muitakin :flower: ...
 
kyvykäs
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 13:15 vieras kirjoitti:
Jokainen saa tulla toimeen omillaan tai minimillä, mutta minusta kyllä lapsen isän kuuluu maksaa lapsen menoista KYKYJENSÄ mukaan. Kysyn vaan, että kukapa kieltäytyisi jos saisi rahaa enemmän, muodossa tai toisessa???? Ja ei liene muilta pois jos joku saa vaatimalla lapsen isältä rahaa enenmmän kuin toinen? Köyhistely ja penninvenytys ja Suomessa pysyminen eivät ole erityisiä hyveitä jos ei nyt paheitakaan, mutta sädekehää ei niistä päänpäälle kasva.

Toki rakkaus ja hyvä hoito on lapselle parasta, mutta tuskin hieman vauraampi vointi häntä pilaa.
Miten mitataan se, mikä on että KYKYJEN mukaan?
Lasten lähiäiti näkee, että me elämme hyvin leveästi ja olemme varakkaita, ja on sanonut lapsilleen että isi on valehdellut tulonsa elatussopimusta tehdessä, ja isin pitäisi maksaa enemmän elatusmaksuja koska on niiiin hyvätuloinen!

Lapset taitavat olla samaa mieltä, sillä emme ikinä valita rahan vähyyttä lasten kuullen, emme kyllä muutenkaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 16:06 minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 13:15 vieras kirjoitti:
Jokainen saa tulla toimeen omillaan tai minimillä, mutta minusta kyllä lapsen isän kuuluu maksaa lapsen menoista KYKYJENSÄ mukaan. Kysyn vaan, että kukapa kieltäytyisi jos saisi rahaa enemmän, muodossa tai toisessa???? Ja ei liene muilta pois jos joku saa vaatimalla lapsen isältä rahaa enenmmän kuin toinen? Köyhistely ja penninvenytys ja Suomessa pysyminen eivät ole erityisiä hyveitä jos ei nyt paheitakaan, mutta sädekehää ei niistä päänpäälle kasva.

Toki rakkaus ja hyvä hoito on lapselle parasta, mutta tuskin hieman vauraampi vointi häntä pilaa.
Köyhistely ja penninvenytys on MINUSTA paras ja ekologisin tapa elää.
Lapsilla on nykyään niin paljon tavaraa ja vaatteita, että huimaa.
Mihin ne kaikki muovilelutkin lopulta päätyvät?
Mun mielestä kuluttaminen kuluttamisen vuoksi on karmea ja eriskummallinen tapa: pitää ostaa sitä ja tätä ja tota vaikka ilmankin pärjää.
Jenkeistä adaptoitunut shoppailu-kulttuuri laihuuden, ulkonäön "täydellisyyden" ja trendikkyyden ihannoimisineen on oikeesti ihan täyttä b***s*****ä.
Musta on kiva elää halvalla enkä halua opettaa lapsilleni kerskakulutuksen ihanteita.... B)

Meitä on niin moneen junaan tässäkin asiassa. Minä en pidä "köyhäilyä" ja pennin venytystä hyveenä, joskus niin on vain PAKKO tehdä.
Ei siitä varmaan kukaan rehellisesti voi sanoa nauttivansa?! En minä ainakaan. Nautin siitä, että on rahaa ostaa sitä minkä haluaa ja tarvitsee, eikä tarvitse ostaa halvinta mahdollista. Ihana pukea lapset laadukkaisiin vaatteisiin ja itsekin olla hyvin puettu... jne. Mutta en minäkään ole mikään tuhlari...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2006 klo 20:53 Essu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 16:06 minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 13:15 vieras kirjoitti:
Jokainen saa tulla toimeen omillaan tai minimillä, mutta minusta kyllä lapsen isän kuuluu maksaa lapsen menoista KYKYJENSÄ mukaan. Kysyn vaan, että kukapa kieltäytyisi jos saisi rahaa enemmän, muodossa tai toisessa???? Ja ei liene muilta pois jos joku saa vaatimalla lapsen isältä rahaa enenmmän kuin toinen? Köyhistely ja penninvenytys ja Suomessa pysyminen eivät ole erityisiä hyveitä jos ei nyt paheitakaan, mutta sädekehää ei niistä päänpäälle kasva.

Toki rakkaus ja hyvä hoito on lapselle parasta, mutta tuskin hieman vauraampi vointi häntä pilaa.
Köyhistely ja penninvenytys on MINUSTA paras ja ekologisin tapa elää.
Lapsilla on nykyään niin paljon tavaraa ja vaatteita, että huimaa.
Mihin ne kaikki muovilelutkin lopulta päätyvät?
Mun mielestä kuluttaminen kuluttamisen vuoksi on karmea ja eriskummallinen tapa: pitää ostaa sitä ja tätä ja tota vaikka ilmankin pärjää.
Jenkeistä adaptoitunut shoppailu-kulttuuri laihuuden, ulkonäön "täydellisyyden" ja trendikkyyden ihannoimisineen on oikeesti ihan täyttä b***s*****ä.
Musta on kiva elää halvalla enkä halua opettaa lapsilleni kerskakulutuksen ihanteita.... B)

Meitä on niin moneen junaan tässäkin asiassa. Minä en pidä "köyhäilyä" ja pennin venytystä hyveenä, joskus niin on vain PAKKO tehdä.
Ei siitä varmaan kukaan rehellisesti voi sanoa nauttivansa?! En minä ainakaan. Nautin siitä, että on rahaa ostaa sitä minkä haluaa ja tarvitsee, eikä tarvitse ostaa halvinta mahdollista. Ihana pukea lapset laadukkaisiin vaatteisiin ja itsekin olla hyvin puettu... jne. Mutta en minäkään ole mikään tuhlari...
Samalla linjalla ollaan.

Ja ei toki isän tarvi lapselle rahaa syytää, ei toki äärimmäisyyksiin tarvi mennä (joku aiemmin kommentoi kirjoittamaani). Mutta sitä ihmettelen, että jos rahaa on, niin miksi ei lastaan haluaisi tukea? Ei se tarkoita sitä, että äiti ei lapseen rahaa laittaisi tai ei töissä kävisi.

Kieltäytyisittekö sitten siitä rahasta, millä isä lastaan haluaisi auttaa esim. vaihto-oppilasmatkalla tms. jos kerran omilla vaan haluatte toimeen tulla?

Minusta kummankin vanhemman velvollisuus on tukea ja avustaa lastaan varojensa mukaan.

Katkera ei tarvi olla niille, joilla mies ei kukkaronnyörejään tiukalla lapsen suhteen pidä.
 

Yhteistyössä