tyynyn/peiton viskominen maahan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neitihöpö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neitihöpö

Vieras
heipparallaa!

Ollaan poikaystävän kanssa kanssa seurusteltu vähän yli 3 vuotta. Riitoja on aina ollut ja ne on sovittu. Useimmiten riidat ovat aivan typeriä, ei mitään vakavia (tai siis vakavista asioista)

asiaan, noh kerran kun mies halusi nukkua ja minä olisin halunnut jutella (mulla oli jostain paha mieli, pillerit aiheutti tällästä) niin se vaan tokaisi että jutellaan aamulla. Se oli kärtynen koska oli niin väsynyt. No mä möksähdin kun piti saada kaikki tänne heti nyt, no menin toiseen huoneeseen itkien ja soitin miespuoliselle ystävälleni ja valitin kun oma poikaystävä ei kuuntele huoliani. No kaverimies kysyi että :"mikä huolesi on?" vastasin :"on vaan paha mieli, en tiedä" seki kehotti että menisin vaan nukkumaan yms.. mut ääh, en mennyt. Pian mies maksimivsymyksen seurauksena tulee huutamaan (huom. HETI huutamaan) että keskellä yötä ei puhuta puhelimessa kun hänen vanhempansa nukkuvat (emme asu siis yhdessä, tai olemme juuri muuttamassa) no en totellut, säikähdin hieman kun hän tuli niin vihaisena ja huusi. No hän kävi 2 kertaa HUUTAMASSA minulle kun oli niin väsynyt ja hermostunut käyttäytymiseen, no sitten se tuli 3 kerran huusi taas samaa, otti sängyltä jossa istuin peiton ja viskaisi maahan.
no mä säikähdin tietysti.
Jälkeenpäin mies pyysi anteeksi (minä en kokenut olevani mihinkään syyllinen eli en pyytänyt anteeksi, olin vain niin vihainen miehen käytöksestä koska minä säikähdin) no, mies otti täysin syyn niskoilleen ja sanoi :"Anteeksi, tiedän että ei todellakaan ois saanu repästä sitä peittoa lattialle ku sää säikähit, mutta en ajatellut säikäyttäväni sinua, paloi vaan pinna ja sitten repäisin, anteeksi en enään tee noin"

No sen jälkeen se on kerran viskassut tyynyn omien töppösten juureen ja kerran lyöny sohvaa ittekseen.
Mitään hän ei ole rikkonut saati heittänyt ketään päin, nämä ovat satunnaiset tilanteet. Pehmoisissa on pysynyt aina. (kertoo jopa pienenä pari kertaa vanhempien kanssa riidellessään viskasseen itsekseen tyynyn lattialle, eli taitaapi olla sieltä opittu)

Haluaisin tietää, olisiko minun pitänyt myös pyytää anteeksi? ja se, että syyllistänkö liikaa miestä? onko se kamalaa viskasta tyyny/repästä peitto tai väärin?
Ajattelin sitä että oishan siinä oikealla puolella (HUOMATTAVASTI lähempänä) toki olleet stereot että parempihan se oli se peitto siitä sängyltä repästä vaikka istuinkin siinä.

Mutta olenko epäreilu?

Älä aloita täälläkin..

Ei, sun poikaystäväsi ei ole väkivaltainen, vaan erittäin kiltti ja pitkäpinnainen kun jaksaa olla kanssasi. Sinulle suosittelen hoitoon hakeutumista ja asenteiden muuttamista vielä kun sinulla se poikaystävä on.

Apua. Ei pahalla, mut kasva aikuiseksi ennenkuin muutat poikakaverin kanssa yhteen asumaan. Jooko. Ja sitten itse kysymykseen: Aina voi pyytää anteeksi, oli sitten syytä tai ei. Saatpa ainakin mielenrauhan ja poikakaverisi hyvän mielen. Anteekspyytäminen ei maksa mitään.

^ Mietin vaan että teinkö oikein poikaystävää kohtaan ku se sai kuulla kunniansa siitä peiton repäisystä?
vai olinko oikeesti liian epäreilu? ansaitsiko se tiedän mielestä saada siitä torjumiset ja käskyt että enään ikinä et noin tee? (myönnän olen puolenkin vuoden jälkeen vaatinut anteeksipyyntöä joskus)

Alkuperäinen kirjoittaja neitihöpö:
^ Mietin vaan että teinkö oikein poikaystävää kohtaan ku se sai kuulla kunniansa siitä peiton repäisystä?
vai olinko oikeesti liian epäreilu? ansaitsiko se tiedän mielestä saada siitä torjumiset ja käskyt että enään ikinä et noin tee? (myönnän olen puolenkin vuoden jälkeen vaatinut anteeksipyyntöä joskus)

Kuuli (siis cool juunou :D ) käytös on hyväksi tilanteessa kuin tilanteessa, reuhaamaan ei kannata alkaa puolin eikä toisin. Ja anna poikaystäväsi vastata itse käytöksestään, ei sinun tarvitse häntä kasvattaa. Anteeksipyytämällä ja -antamalla saadaan paljon hyvää aikaan.

Minulle vain sanottiin että poikaystävän ei tarvitsisi pyytää anteeksi koska MINÄ olen syypää kaikkeen. ja pari ihmistä on sanonut (aika montakin) muilla keskustelupalstoilla että miehen reaktio oli täysin ymmärrettävä ja sitäpaitsi vaaraton. Kuulemma asiassa olisi vatvomista ja syyttelyä sitten tarpeen jo se tyyny ois lentäny mun naamaan tai siis se peitto.

siksi halusinkin kysyä onko asia teidänkin mielestänne näin jotta voin sitten lopettaa mielessä syyllistyksen ja tajuta että minä olen se syypää ja miehen reaktio oli ihan ymmärrettävä?

Rakas jumala, anna neitihöpön poikaystävälle ymmärrystä ja viiisautta lähteä suhteesta, että hänellä voisi olla mahdollisuus onnelliseen elämään jonkun tasapainoisemman ja pakkomielteistä vapaan naisen kanssa. Amen.

^ siis nimenomaan miks mä saan tälläsiä vastauksia?! teinkö mä tosissaan niin väärin ku käskin poikaystävää pyytään anteeks? teidänkö mielestä poikaystävä teki oikein? ja ymmärrettävästi?

^ siis nimenomaan miks mä saan tälläsiä vastauksia?! teinkö mä tosissaan niin väärin ku käskin poikaystävää pyytään anteeks? teidänkö mielestä poikaystävä teki oikein? ja ymmärrettävästi?

No kukaan mu ei varmaan olisi alkanut edes vatvoa koko asiaa. Mun mielestä tossa ei ollut oikeestaan mitään, molemmat olisivat tehneet toisin, mutta kukaan ei vahingoittunut tms. Riidan jälkeen molempien kannattaa antaa ja saada anteeksi, olisi syytä vain toisessa tai molemmissa.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmekymppinen:

No kukaan mu ei varmaan olisi alkanut edes vatvoa koko asiaa. Mun mielestä tossa ei ollut oikeestaan mitään, molemmat olisivat tehneet toisin, mutta kukaan ei vahingoittunut tms. Riidan jälkeen molempien kannattaa antaa ja saada anteeksi, olisi syytä vain toisessa tai molemmissa.

molemmat olisivat voineet tehdä toisin, piti sanoa.

Yhteistyössä