tyyny

• Viestiketjun aloittaja nasunen
  • Ensimmäinen viesti
Juu (vaikkei kai saisi). Tyttö kun nukkuu meidän välissä, niin ilman tyynyä kiipesi aina äitin tyynylle. Ja mulla on semmonen korkea muototyyny, niin meinasin, että semmonen ihan littanaksi kulunut iso tyyny on parempi. Siinä se sitten nukkuu tyynyä napaan asti.

meillä ollaan laitettu molemmille lapsille omat lasten tyynyt( eli ei mitään aikuisten vanhoja littanoita) siinä vaiheessa kun siirtyivät pinnasängystä jatkettavaan eli meillä siirtyivat 1v3kk ikäisinä.

ovat tykänneet ja sitten osanneet aika pian sitä myös pyytä. Myös nuorempana kyöhnäsivät monesti meidän tyynyille.

JEP! Poikani on kohta puolitoista vuotias ja ollaan käytetty (aika litteä)lasten tyynyä jo kauan! Nukkuu tyynyn kanssa paremmin ja samalla on myös pitänyt tyynyänsä ns."unileluna" ...nukkumaan mennessä oma tyyny tosi tärkeä...

On käytetty aikuisten tyynyä jo yli puoli vuotta. Tyttö on nyt 1v8kk. Hän nukkuu paremmin. Olenkin ajatellut, että onko siitä haittaa esim. selälle? Tyyny menee kuitenkin selkään asti eikä ole ihan littana.

Piipero harmaana
Mä olen kuullut että silloin viimeistään kun lapsen kädet alkavat mennä nukkuessa pään alle on tyyny tarpeellinen. Joissain ohjeissa on että noin 1v voi tyynyn hyvin jo laittaa (sellaisen vauvatyynyn). Meidän poika vaan viime lakananvaihdon yhteydessä totesi että se oma tyyny (joka oli se littana) ei kelpaa ja vaati saada samanlaisen tyynyn kuin äitillä ja isillä. No, laitoin sen ja tyytyväisenä nukkuu pää tyynyllä. Melko usein tosin tyynyn vierellä... =) Niin, poika nyt 1v11kk.

Yhteistyössä