Tyyny taaperolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyyny taaperolle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyyny taaperolle

Vieras
Missä vaiheessa olette siirtyneet käyttämään kunnollista lasten tyynyä lapselle? Meillä on n. 1 vuotiaasta käytetty vauvojen litteää harjoitustyynyä ja nyt on lapsi 1,5v. Jokohan pitäisi hankkia se kunnon tyyny? Lapsi nukkuu mahallaan.

Mä en ymmärrä mikä kiire laittaa tyyny lapselle, mikä ylipäätään on tyynyn idea ja miksi joillain on niin kiire syöttää jo vauvalle kaikkea mahdollista jäätelöstä tiramisuun.

Meillä otettiin se pieni litteä tyyny käyttöön vuoden iästä, mutta eipä poika sitä juuri alussa käyttänyt. Tuossa 1½v jälkeen alkoi aivan selvästi kaipaamaan suurempaa tyynyä; tykkäsi minun vieressä ollessaan pitää päätään minun tyynyllä ja kun poika ei käytä peittoa, laittoi peiton päänsä alle. 1v9kk ostettiin hänelle se lasten tyyny.

Minä vaan* kommentti oli outo!

Ruotsissa muuten suositellaan tyynyä jo vastasyntyneelle.

Meillä otettiin lapselle tyyny käyttöön 1v7kk iässä. Selvästi tykkäsi laittaa pään tyynylle. Ei vielä yöllä yleensä pysy tyynyllä kun pyörii ympäri sänkyä ;). Pää tyynyllä ja pehmopupu kainalossa kyllä useimmiten nukahtaa.

Esikoiselle annettiin tyyny reilun 2 vuoden iässä kun siirtyi "isojen" sänkyyn. Oli niin pitkä että pelkäsin että kiipeää pinniksestä pois tyynyn avulla...... eli sen takia ei ollut aikaisemmin.

Yhteistyössä