Tyylikkyydestä ja etiketistä tietäviä kuulolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Ois vielä yksi kysymys liittyen siihen että ollaan menossa häihin vieraiksi ja vaatetus pohdituttaa.

Hääparia en siis tunne, jotta en voi siksi "pukeutua rennosti" vaan pitää koittaa olla riittävän tyylikäs, korrekti ja etiketin mukainen. Etten pahasti ainakaan mokaa.

Kirkossa pitää peittää olat. Mutta riittääkö pitsinen bolero? Sehän ei peitä 100%, eli miten kirjaimellisesti moinen etikettisääntö pitää ottaa? Pitsistähän paistaa ikäänkuin kuitenkin vähän läpi.

Ja entäs korut? Mulla on punainen mekko ja mustat asusteet. Sormukseni ovat valkokultaa timantein. Minkäväriset korut? Puvussani on solmittava niskalenkki, joten kaulakorus ei tule...mutta ajattelin kuitenkin ranteeseen ehkä jotain laittaa ja ainakin korviin.

Ja sitten vielä miehen kravatti. Hälle tulee muista puku ja punainen paita. Ajattelin mustaa krakaa, mutta saako siinä olla kuvioita vai pitääkö siinä olla kuvioita vai onko se ehdoton ei?

Toi pitsisysteemi kuulostaa ihan hyvältä, ei tarvitse mitään 100 % peittoa olla. Korujen kuuluisi yleensä olla saman värisiä keskenään, eli jos on jo valkokultaa niin sitten hopeanvärisiä muutkin. Kravatti voi häissä olla ihan millanen vaan, eikös kuviollinen olisi vähän hauskempi.

Itse laittaisin hopeiset tai valkokultaiset korut kun sormuksetkin ovat valkokultaa.. ei se tietty mikään ehdoton sääntö ole, mutta näkisin, että sopii musta-punaiseen asustukseen kauniisti. Itse käytän kyllä kultaa ja hopeaakin sekaisin, koska sormukset ovat kultaiset enkä aina jaksa sen tähden vain kultaista käyttää.

Pitsinen bolero on mielestäni riittävän peittävä kirkkoon, materiaalia ei ole tuollaisissa asioissa mielestäni kauhean tarkkaan "säädetty" ja näkeehän sitäkin, että kirkossa mennään avoselin ja olkapäin, vaikkei ihan korrektia olisikaan..

Tuosta mustasta krakasta.. itsellä on ollut sellainen käsitys, että kokomusta kraka kuuluu vain hautajaisiin, mutta en mene vannomaan sen nimeen. Eli jos mustan haluaa laittaa, niin varmaan kuvioitu olisi varmempi ratkaisu.

Vähän mututuntumalta tämä menee, mutta toivottavasti on jotain apua :)

Tuo bolero on aivan riittävä ja itse tykkään ajatuksesta että se on kuitenkin tavallaan kevyt kun kesähäät ovat kyseessä. Yleinen vanha periaate on että eri metallisävyjä ei saa sekoittaa keskenään. Kuitenkin olen kuullut että tämä sääntö ei koske vihkisormusta. Eli muitten korujesi ei tarvi olla valkokultaa ellet halua, vaan voit käyttää myös keltakultaa. Kaikkien muitten korujen tulisi kuitenkin olla sitten sitä samaa sävyä. Eli ei keltakultaisia korviksia ja sitten valkokultaista/hopeaa rannekorua. Miesten pukeutumiseen en uskalla sanoa mitään.

Kiitos teille :)

Mä haluan sointua miehen kanssa yhteen, jotta siksi mieskin pukeutuu punamustaan. Alkuun pohdin mustaa paitaa ja punaista krakaa, mutta mahtais tulla kuuma sillä kesähäät kuitenkin kyseessä. Siksi päädyin punaiseen paitaan ja mustaan krakaan. Mutta voishan se kraka olla punamustakin, jos kokomusta on huono. Kokomustalle ois varmaan helpommin käyttöä jatkossakin, mutta ei sen varmaan niin väliä :)

Ja iso kiitos koruvinkistä...se kun tuotti eniten päänvaivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Tuo bolero on aivan riittävä ja itse tykkään ajatuksesta että se on kuitenkin tavallaan kevyt kun kesähäät ovat kyseessä. Yleinen vanha periaate on että eri metallisävyjä ei saa sekoittaa keskenään. Kuitenkin olen kuullut että tämä sääntö ei koske vihkisormusta. Eli muitten korujesi ei tarvi olla valkokultaa ellet halua, vaan voit käyttää myös keltakultaa. Kaikkien muitten korujen tulisi kuitenkin olla sitten sitä samaa sävyä. Eli ei keltakultaisia korviksia ja sitten valkokultaista/hopeaa rannekorua. Miesten pukeutumiseen en uskalla sanoa mitään.

Mulla on kihla, vihki ja sitten tuommoinen "muuten vaan" sormus ja ne kaikki on valokultaa, jotta hankin sitten korutkin valkokultaisena...tai hopeisena, jos menee mahdottoman kalliiksi :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
voishan se kraka olla vaikka musta-kultainenkin, vois sopia jatkossa paremmin ja olisi "sun sävyissä"

eihän ap:lla ole mitään kullan väristä missään?

valkokultaset/hopeiset korut niinku joku tuossa jo sanoikin, myös vaaleat helmet käy (korviin helminapit ja ranteeseen joku kolmerivinen helmirannekoru).

miehelle ehottomasti se kuviollinen kraka, ei täysmustaa.

mimmoset sinun muut asusteet on (laukku, kengät)?

ja se pitsibolero on tarpeeksi peittävä, tarkotus on ettei se nahka ihan loista siellä kirkossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
voishan se kraka olla vaikka musta-kultainenkin, vois sopia jatkossa paremmin ja olisi "sun sävyissä"

valkokultaset/hopeiset korut niinku joku tuossa jo sanoikin, myös vaaleat helmet käy (korviin helminapit ja ranteeseen joku kolmerivinen helmirannekoru).

ja se pitsibolero on tarpeeksi peittävä, tarkotus on ettei se nahka ihan loista siellä kirkossa.

Mustat kengät ja ns. kirjekuorilaukku jotka on molemmat ikäänkuin lakeria, eli semmoiset kiiltävät.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Mustat kengät ja ns. kirjekuorilaukku jotka on molemmat ikäänkuin lakeria, eli semmoiset kiiltävät.

okei, noi on just hyvät!

mikä hääparilla on väriteemana? vai onko heillä semmosta?

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

okei, noi on just hyvät!

mikä hääparilla on väriteemana? vai onko heillä semmosta?

No kun ei tosiaan niin mitään tietoa siittä hääparista. Mä otaksuisin että valkoinen ja lila, koska kutsu oli valkoinen jossa oli lilaa.

Tuon mukan ajattelin että kun lahja paketoidaan sellofaaniin niin siihen laitettais lila rusetti tjtn. Ja kortti samaan lilahenkeen myös.

Yhteistyössä