Tyttöystävän villihkö nuoruus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdintaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdintaa

Vieras
Hei!

Aattelin kirjottaa tänne omia ajatuksia auki kun kaipaan jotain ulkopuolisia mielipiteitä. Oon seurustellut tyttöystäväni kanssa puolisen vuotta (hän on 20, minä muutaman vuoden vanhempi) ja kaikki sujuu muuten hyvin, mutta menneisyyden haamut kummittelee mun mielessä. Hän on elänyt aika paljon hurjempaa nuoruutta kuin minä ja tätä on tosi vaikea hyväksyä tai käsitellä. Suurimmaksi huoleksi on jäänyt erilaiset päihdekokeilut ja melko villi luonne. Hän käyttää alkoholia aika runsaasti, polttaa pilveä aina välillä, on kokeillut kokaaiinia jotain kertoja, ensimmäisen kerran jo 15-vuotiaana ja myös ekstaasia. Nämä eivät ole myöskään jääneet kokonaan taakse, vaikka käyttö onkin todella satunnaisella tasolla. Hän myös viihtyy yökerhoissa ja juhlissa aamuun asti.

Itseä nämä asiat ahdistavat. Menneisyyden huume- ja seksikokeilut tuntuvat todella ikäviltä, mutta nyt asian nosti pinnalle hiljattain tapahtunut ekstaasin käyttö. Jotenkin tämä herätti että asia ei ole jäänyt vain menneisyyteen. Huomaan myös että olen kateellinen ja tunnen jonkinnäköistä alemmuutta etten ole itse elänyt hurjempaa nuoruutta. En kuitenkaan haluaisi sitä elää nyt, ennemminkin toivoisin että teininä olisi kokeillut enemmän. En kuitenkaan pidä ajatuksesta että tyttöystäväni käyttäisi huumeita, edes satunnaisesti.

Miten tälläiseen huumeiden kokeiluun pitäisi suhtautua? Miten saan hyväksyttyä tämän asian ja sen, että hän viihtyy ulkona, baareissa ja kännissä aika mielellään? Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia, helpottaako se ahdistus ajan kanssa?

Hei, jos toisella on villimpi MENNEISYYS niin eihän sille voi mitään, eihän hän itsekään saisi sitä tehtyä tekemättömäksi - vaikka haluaisikin. Eli se sinun täytyy vain hyväksyä, valitettavasti.

Toinen juttu on se, että jos hän vieläkin elää villimmin ja ehkä vähän mieltäsi pahoittaenkin...
Ihmisen on hyvin vaikea muuttaa itseään ja halujaan, vaikka tahtoisikin.
Hän on menevää tyyppiä ja sinä olet rauhallisempi - voi olla vaikeaa yhdistää teitä kahta, ainakaan ennen kuin hän rauhoittuu.
Kännääminen ja juhliminen kuuluu jossain määrin (ainakin toisten) nuoruuteen, eikä siinä nyt sinänsä ehkä mitään pahaa ehkä ole - mutta tuo huumeiden kanssa pelleily ei ole ok. Ja jos hänen käytöksensä pahoittaa sinun mieltäsi niin silloin niin ei voi jatkua, ymmärrät varmaan itsekin sen.

Viinan kanssa läträämisessäkin on se huono puoli että se voi jäädä päälle.

Ehkä voisit ottaa vähän etäisyyttä asiaan, toivottavasti ette ainakaan ole muuttamassa yhteen ennenkuin tilanne tasaantuu!

Ei tuo teidän suhteenne pidemmän päälle toimi. Et hyväksy tyttöystäväsi alkoholinkäyttöä etkä huumeidenkäyttöä. Suoraan sanottuna ei kannata hyväksyä niitä.
Tyttöystäväsi pitää edelleen tärkeänä bilettämistä. Se on tärkeämpää kuin sinä. Lisäksi siihen liittyy nuo kaksi edellistä.

Kun rakastelet, niin pidä kortsua.

Sinun kannattaisi etsiä kaltaisesi tyttöystävä. Sellainen, jonka kanssa näin tärkeät asiat kulkisivat samoja linjoja.

Onko ihmisiltä kadonnut terve maalaisjärki? Huumeiden käyttö on niin vakava juttu, että hälytyskellojen pitäisi jo soida. Kohta olet itsekin sotkussa mukana, rikoksen tai kiristyksen uhri. Vetäydy äkkiä pois kuvioista, vaikka olisit miten ihastunut tahansa. Itsesi takia.

Sun pitää päättää, onko menneisyys kaikkineen sulle liian suuri pala nieltäväks vai ei, ihan sama juttu näiden menojen ja kamojenki käytön suhteen.
Jos et pysty, niin vaihtoon vaan. Ei siihen ole kaunista tietä olemassakaan.

Olen samaa mieltä kuin kaikki muut vastaajat. Nuo ovat niin isoja ja tärkeitä asioita, että ei kannata yrittää suhdetta sellaisen kanssa, joka on noin eri linjoilla kuin sinä itse. Äläkä vaivu johonkin kuvitelmaan, että huumeidenkäyttö olisi normaali asia, jonka suhteen teidän täytyy löytää joku kompromissi - sinä olet teistä tässä asiassa se järkevä, ja tytön touhut ovat pelkästään typeriä. Hyvä vaan, jos itseäsi ei kiinnosta tyhmyydet nytkään niinkuin ei kiinnostanut teininä.

Älä myöskään luule, että hänellä on nuoruus takana - tehän olette vasta parikymppisiä, teillä on se nuoruus juuri meneillään! Ehkä sitten kun on 25 vuoden ikä ylitetty, voi alkaa katsella nuoruutta taaksepäin, mutta ei vielä. Jos tyttöystäväsi kokee, että hänen täytyy saada kokeilla kaikenlaista, niin hän todennäköisesti jatkaa sitä vielä useamman vuoden ajan. 20 ei ole vielä se ikä, jossa ollaan jo löydetty itsensä ja lopetetaan kokeilut.

Joten: tee itsellesi hyvä teko ja lopeta suhde tuon ihmisen kanssa ellei huumeidenkäyttö lopu. Viinan käyttökään ei ole fiksua, mutta se on sentään laillista. Joku kokaiini on oikeasti tosi vakava asia, et halua sekaantua siihen.

Ihmisen elämä on yhtä kriisiä. Teini-ikä on alkusoittoa...
Ts. Tyttöystäväsi nuoruus ei ole ollut villi. Hän on itse villi.

Lähde ennen kuin olet liemessä itsekin, äläkä ole kateellinen sellaisesta, mitä kukaan ei lopulta halua.

tollasesta seurustelusuhteesta.
Narkkari on narkkari kunnes päättää lopettaa aineiden käytön ja käy asianmukaiset hoidot läpi.
Älä koske pitkällä tikullakaan ennenkuin tyttöystäväsi on kuivilla.

Jos oot niin lapsellinen, että kadehdit narkkaria joka paneskelee siellä sun täällä, niin mee äkkiä takasin kotiin vanhempiesi helmoihin kasvamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ei tule hyvää;11656269:
Ei tuo teidän suhteenne pidemmän päälle toimi. Et hyväksy tyttöystäväsi alkoholinkäyttöä etkä huumeidenkäyttöä. Suoraan sanottuna ei kannata hyväksyä niitä.
Tyttöystäväsi pitää edelleen tärkeänä bilettämistä. Se on tärkeämpää kuin sinä. Lisäksi siihen liittyy nuo kaksi edellistä.

Kun rakastelet, niin pidä kortsua.

Sinun kannattaisi etsiä kaltaisesi tyttöystävä. Sellainen, jonka kanssa näin tärkeät asiat kulkisivat samoja linjoja.

Tulevaisuuden paras ennustaja on menneisyys.

Jaa että mitenkö sinun pitää suhtautua ko. naiseen? Just niin että siirryt elämässä eteen päin, hän ei ole arvoisesi missään tapauksessa, tulet sen huomaamaan jonkin ajan kuluttua.
Älä hyvä mies pilaa elämääsi moisen ihmisen kanssa.

Yhteistyössä