Tyttöystävä petti toisen naisen kanssa, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teeri86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

teeri86

Vieras
Sain hiljattain tietää avopuolisoni pettäneen minua koko 3-vuotisen suhteemme ajan naispuolisen ystävänsä kanssa. En tiedä, miksi hän siitä päätti nyt kertoa. Viha on päälimmäinen tunteeni. Tuntuu kuin koko suhteemme olisi ollut hänelle silkkaa valhetta. En usko, että kykenen jatkamaan tätä suhdetta, tyttöystäväni haluaisi. Hän haluaisi avoimen suhteen, jossa voisi harrastaa seksiä minun lisäkseni myös naisten kanssa. En tiedä mitä ajatella.

Alkuperäinen kirjoittaja teeri86:
. En tiedä mitä ajatella.

En minäkään tiedä mitä sinun tulisi ajatella. Ei kukaan ulkopuolinen voi sinulle kertoa, mitä sinun kuuluisi ajatella tai tuntea.

Voin ainoastaan sanoa, että mieti mitä elämältäsi haluat ja mitä olet valmis tekemään saadaksesi haluamasi.

Itse en avoimeen suhteeseen kykenisi, joko ollaan sen yhden kumppanin kanssa, tai sitten yksin sinkkuna.

Tyttöystäväsi vaikuttaa aika epäkypsältä ihmiseltä, päätös on sinun, mutta mieti asioita siltä kantilta, että millainen suhteenne on esim. viiden vuoden kuluttua.

On vähän ikävää, että tästä avoin suhde -asiasta keskustellaan vasta sitten, kun hän on jo jäänyt kiinni pettämisestä. Avoin suhde saattaa toimia, jos kumpi tahansa osapuoli on oikeutettu seksiin vieraiden kanssa (eli myös sinä vieraitten naisten kanssa). Itse en ainakaan suostuisi sellaiseen yksipuoliseen järjestelyyn, jossa vain toiselle pettäminen olisi sallittua. Lisäksi pariskunnan välisen rakkauden pitäisi olla niin vahva, että se kestää pelkät seksiseikkailut. Myös ehkäisyasiat sukupuolitautien varalta, luottamus, hienotunteisuus yms. pelisäännöt pitäisi tehdä selväksi, sillä ilman sääntöjähän voi käydä niin, että esim. sinä olet puolet viikosta baarissa ja netissä kärkkymässä seksiseuraa ja tyttöystäväsi puolestaan pettää sinua naisten ja miesten kanssa sekä vaki- että irtosuhteissa, jolloin teidän kahden välinen seksielämä jää todella laimeaksi.

Usein lopputulos on huono, jos mies ei halua avointa suhdetta, koska pääsääntöisesti naiselle seksin saaminen on niin äärettömän helppoa mieheen verrattuna. Siitä siis aiheutuu epätasapainoa, jos toinen saa seksiä helposti ja toinen tosi työläästi (ehkä jopa vain maksullisilta naisilta).

Yhteistyössä