Tyttöystävä kääntää sanomiseni vääriksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksi vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yksi vain

Vieras
Olen oikeastaan ensimmäistä kertaa rakastunut. Tyttöystäväni on minua vähän vanhempi. Kumpikin olemme yli kolmenkymmenen.

Ongelmana on se, että tyttöystäväni vääntää sanojani. Hän esimerkiksi eilen luki lehdestä, että joku mies haluaa pitkätukkaisen tyttöystävän, jota nainen sitten ihmetteli, että miten hiusten pituudella voi olla merkitystä. Minä vastasin siihen, että minua ei haittaa, vaikka nainen olisi kalju. Nainen vähän suutahti siitä ja sanoi, että olisko kiva jos hän olisi kalju. Mitä siihenkään voi vastata? Tyttöystävälläni on kaunis pitkä tukka. Nyt tunnelma jäi vähän viileäksi tuon tapahtuman jälkeen.

Hän on tosi taitava verbaalisesti. Tunnen olevani alakynnessä hänen kanssa. En osaa vastata hänelle oikein. Rakastan häntä ihan mielettömästi, mutta mitä pitäisi sanoa ja tehdä, kun nainen tuntuu pahastuvan sanoistani.

Kuvittelee tietävänsä kaikki asiat aina paremmin. Tyypillinen nainen. Kaverini seurustelee tuollaisen kanssa. Ja koska kyseinen nainen ei minusta pidä, kaikesta mitä sanon löytyy aina jotain minkä voi kääntää päälaelleen.

Naisen epälogiikkaa parhaimmillaan

Älä vaan ryhdy selittelemään mitään tai lepyttelemään naistasi. Tuon ikäluokan mimmi n pitää olla jo irti moisista alemmuudentunteista. Voithan joskus sanoa, että sinä olet kyllä paras kaikista.

Niin tuohon olisi voinut vaikka vastata, että sinulla on kyllä ihanat hiukset ja niistä pidän, mutta yleisesti ottaen naisena ihmisenä minua ei haittaa vaikka olisi kalju. Tai luulen että sitä alkuperäsiellä lausahduksella yritit sanoa.

Mua kyllä ärsyttää omassa miehessä se että hän ei toisaankaan muista mitä on sanonut. Silloin kun hän opiskeli ja minä maksoin viulut, niin kaikki tuntui olevan edullista. Nyt kun hänkin meni töihin ja joutuu maksamaan osan kuluja, niin eipä tunnu olevan edullista enään... joissakin muissakin asioissa vastaavaa 'muistamattomuutta'. Nyt kun joskus huomautan hänelle, mitä hän on aikanaan minulle sanunut esim. 'eihän tuo sinun työruokailu ole kallista'. Hän luokkaantuu (kun itse joutuu maksamaan nyt samoja hintoja)... jotenkin ei vaan malta olla sanomatta asiasta aina sopivien tilaisuuksien tullen.

Valtapelistä kyse, tahtoo vähän sua pitää tossun alla, mutta jos sinne alistut, on kohta tylsistynyt sun kanssas...
Niinpä, otapa selvää... Lapsellista kiukutteluahan tuo on.

Jospa kyseessä on se, että et osaa kehua häntä? Ainakin itse elin edellisessä suhteessa kuin kehujen erämaassa. Toisinsanoen kehuja ei tippunut ikinä. Kun nykyinen miesystävä kehuu, niin se tuntuu tosi hyvältä. Voipi siis olla, että naisesi yrittää omalla tavallaan tarjota sinulle ns. "täkyjä", joihin tarttua kiinni. Tuossa aiemmin jo nimimerkillä "Nainen___" sanoikin, että voisit sanoa jotain sellaista, että et ole niin hiusten perään, mutta tykkäät kyllä kosketella ja katsoa hänen kauniita hiuksiaan jne.

Vaikea sanoa, onko naisesi kuinka oikullinen, mutta eikös meissä kaikissa ole omat heikkoutemme, joten jos nyt kyse ei mistään mykkäkoulujutuista ole, niin eiköhän kommunikointitaitoja voi yrittää kehittää, ettei kummankaan tarvitse arvailla, mitä toinen tarkoittaa.

Tunnistan itseni tuosta, miten kuvaat tyttöystävääsi. Valitettavasti. Minun omassa kiukuttelussani kyse on siitä, mitä Jen1 sanoo. Se on varmaan huonoa itsetuntoa, mutta oi kun olisi joskus mukavaa kuulla jotain kaunista. Pitäisi ymmärtää, että mies ei ole ajatustenlukija, mutta silti heitän itsekin tuollaisia "täkyjä" ilmaan ja toivon, että mies osaisi niihin tarttua. Eipä osaa. Ja sitten kiukuttaa.

Jos ja kun rakastat tyttöystävääsi, se on tärkeintä. Jokaisella meistä on vikamme.

Hmp. eikös tuo olekkaan normaalia =)

"Oikea" vastaus tuohon on näin karrikoituna, rakastan hiuksiasi mutta sinua eniten. Rakastan juuri sinua vaikka jostain syystä sinulla ei hiuksia olisikaan (esim. sypähoitojen takia).

Etkös sitä tarkoittanut. Opettele puhumaan, opit sen kuitenkin ;) Ennemmin tai myöhemmin, ainakin jos jatkat suhdetta tämän naisen kanssa. Mutta eikös tuo nyt ole ihan normaalia, heittää "täkyjä" miehelle ja katsoa mitä mies vastaa.

En oikein usko näitä muita viestien kirjoittajia, eikö tuo ole ihan normaalia (?) Naistasi taas ymmärrän oikein hyvin. Mutta täytyy ottaa selkoa miehen arvomaailmasta ja mielipiteistä. Mistä muuten oppii toista tuntemaan. Puhumalla makkarakastikkeesta ;) vai..

oli todella kömpelö vastaus ja sinun eli ap:n siis on vaan opeteltava puhumaan ymmärrettävästi, kuten nainen 30+ kin totesi. Ehkä kannattaisi kokeilla jotain puhe-, tyylikurssia?

no kyllä oli tytössäkin vikaa, taitaa olla niitä ihmisiä jotka väkisinkin haluavat löytää henkilökohtaisen loukkauksen sanoista tai teoista joita ei ole millään tavalla loukkaukseksi tarkoitettu. SEllaiselle ei voi edes sanoa "onpa kaunis ilma" ilman että hän vääntää sen jotenkin häntä koskevaksi loukkaukseksi. Tällainenkin tapaus on meinaa tullut vastaan!

Tekeekö hän näin isommissakin asioissa?
Saako hän sinut tuntemaan syyllisyyttä asioista joista ei tarvitsisi?

Saattaahan sulla olla narsisti tyttöystävänä.

Joka tapauksessa ei normaalia.

pirun narsistikeskustelu taas avaa päätään eli yrittäkää nyt hyvät ihmiset tajuta, että todellisia narsisteja on hyvin vähän keskuudessamme. Edellinen kirjoittaja on sitten varmaan se psykopaatti ja ap harhainen skitsofreenikko ja muut ketjun kirjoittajat jotakin sadistisia nudisteja ym.

Hohhoijaa - unohtakaa siis jostakin yhdestä 10 rivin avauksesta jonkun ihmisen diagnisointi narsistiseksi persoonallisuushäiriöiseksi :)))). Apua!

On muuten todella pirullinen yhdistelmä tollainen epätasapainoinen nainen joka on vielä keskivertoa nokkelampi/älykkäämpi.

En suosittele että alkaisit mitenkään varomaan tai sensuroimaan sanojasi tai muuten nössöilemään. Älykäs nainen pitää tämmöistä epämiehisenä ja kulutat itsesi loppuun nopeasti. Eikai siinä auta kuin yrittää korjailla naista tarpeeksi jämäkästi ja selkästi ilmoittaa mitä tarkoitti kommentilla ja mitä ei tarkoittanut, eikä varsinkaan lähteä mukaan skitsoiluun.

Oikukas hevonenkin pistetään kuriin ja sama pätee naisiin. Kunnon koulutus, mutta loogisesti, niin kohta nainen jo kiittää...
Ehkä tuo naisesi yrittää testata rakkauttasi noilla kommenteilla. Jos haluat ärsyttää kunnolla (mikä joskus on paikallaan) naura kunnolla noitten kommenttien päälle. Mutta: pysy aina kannassasi, älä peräänny. Sinulla on oikeus omiin mielipiteisiin, vaikka mimmi kuinka pulttia ottaisi. Myötäilevä mies on täysi tossukka ja siitä roolista on kyllä paras pysyä poissa.

Itse olen ainakin kiukkuinen luonne ja väsyneenä tai nälkäisenä sammakot loikkii suusta ilman sen kummempaa taka-ajatusta, mikään ei maailmassa mene oikein siinä vaiheessa. Oma mieheni jaksaa luojan kiitos käyttää huumoria kiukutteluni taltuttamiseen ja saa minut huomaamaan oman käytökseni naurettavuuden.

En tosin tiedä onko tästä neuvoksi koska moni nainen on jo ehdottanut että sinun olisi pitänyt kehua tyttöystävääsi, joten se lienee sitten todennäköisempi vastaus kuin omani. Itse en tunne kehuja sillä tavalla tarvitsevani, ainakaan ulkonäön perusteella annettuja.

jos nainen on sinua eli ap:ta älykkäämpi, niin vaihda nainen tyhmenpään, niin voit loistaa älylläsi itse ... ja ota vielä ex-muijan kiusaksi se kalju tai muuten vaan "blondi" ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kklk:
Itse olen ainakin kiukkuinen luonne ja väsyneenä tai nälkäisenä sammakot loikkii suusta ilman sen kummempaa taka-ajatusta, mikään ei maailmassa mene oikein siinä vaiheessa. Oma mieheni jaksaa luojan kiitos käyttää huumoria kiukutteluni taltuttamiseen ja saa minut huomaamaan oman käytökseni naurettavuuden.

En tosin tiedä onko tästä neuvoksi koska moni nainen on jo ehdottanut että sinun olisi pitänyt kehua tyttöystävääsi, joten se lienee sitten todennäköisempi vastaus kuin omani. Itse en tunne kehuja sillä tavalla tarvitsevani, ainakaan ulkonäön perusteella annettuja.

Onnellinen on se nainen, joka saa olla miehensä kanssa sellainen kuin on - eikä kummankaan tarvi miettiä sanojaan.

Olen sellainen nainen.

Teidän vaan pitää oppia tuntemaan toisenne ja sen "oppimisen" tekee vaan aika ja toistensa kanssa keskustelu.

Vaimolla oli seurustelun alkumetreillä tapana käännellä sanomisiani ja lukea rivien välistä. Aikani seliteltyäni sain siitä tarpeekseni. Sanoin lopulta, että jos kaikki näyttäisi olevan OK, miksi minä yhtäkkiä pilaisin hänen mielensä sanomalla jotain epäkohteliasta? Eli jos sanomiseni voi ymmärtää kahdella tavalla, kannataa valita se positiivinen vaihtoehto.

Sitäpaitsi jos minä oikeasti haluaisin loukata jotakuta, niin tarkoitusperäni ei taatusti imbesilleimmällekään jää epäselväksi.

Noin muuten kehuja kerjäävä nainen on tosi rasittava. Naisen itsetunnon pönkityksestä tulee samanlainen itseohjautuva pakko kuin siivoamisesta. Pakko tehdä, ettei helvetti pääse irti. No, käyhän se toki niinkin, mutta ei siinä spontaanisuudella tai kuulijan onnellisella ilmeellä enää mitään virkaa ole.

Mitä ihmeen täkyjä? mä olen nainen, enkä ikinä oo käyttänyt mitään täkyjä, jos kehuja oon halunnut... Eikö sitä voi sanoa/kysyä ihan suoraan, että tykkäätkö mun hiuksista/pyllystä/silmistä/tisseistä? Tai sitten sanon, että "kehu mua, nyt tarviin sellasta..." ja homma toimii ilman väärinkäsityksiä . Kyllä tollaiset tarpeetkin voi hoitaa pienellä huumorilla ja ilman kehuja en noissa tilanteissa oo jäänyt :)

Kiitoksia kiintoisasta keskustelusta. Viikonlopun taas vietimme yhdessä. Kokeilin kehumista ja ainakin se tuntui nyt toimivan. Hän suorastaan kehräsi kiltisti.

En minä häntä halua vaihtaa toiseen naiseen ja etsiä parempaa. Hän on minun silmissä kaunis, kokkaa hyvin ja on naisellinen. En ole tainnut oikein kehdata kertoa hänelle miten hieno nainen hän on. Kun kehuin häntä uutena vuotena hän näytti tosi iloiselta siitä kehusta. En oikein kaipaa semmoista kehumista mutta ehkä naiset on vähän eri puusta veistettyjä vissiinkin. Kunhan ei vaan ylpisty kehuista.

Tätä ihmettelen kovasti: miksi naista pitäisi koko ajan kehua? Eihän miestäkään kehuta jatkuvasti. Positiivista palautetta on hyvä antaa, kun asiat sujuvat, ja aina välillä voi kommentoida ulkonäköä kun on esim. uusia vaatteita hankittu.

Mutta jatkuva kehumisen tarve kertoo jostain ongelmasta päässä. Ei välttämättä narsismista, mutta jotain on vialla jos koko ajan pitäisi olla kehumassa/lohduttamassa tai muuten tukena.