Tyttöseni jätti rikkaan elämänsä taakseen...ja hyvä niin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marilii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marilii

Vieras
...ja muutti kotiseudulleen. Pohjanmaalla anoppi määräsi milloin siivotaan ja mitkä verhot pitää laittaa. Jos tuli vieraita niin likka istui anopin valitsemissa vaatteissa hiljaa ja tarjoili. Nuorelle parille rakennettiin hieno pytinki, johon tyttö ei itse saanut valita edes lattiamateriaalia...anoppi valitsi.

Tulos: tyttö lähti ja pakkasi vähät kamansa ja koiransa autoon ja tuli kotiseudulleen. Otettiin hänet riemulla vastaan vaan tykättiin vävypojastakin. Hän ei kuulemma osaa muuta, kuin hoitaa maataloa ja piste. Tosin kukaan muu ei osannut sitä robottinavetan tietsikkaa hoitaa, mutta opetelkoot.

Minusta tää oli tytöltä rohkea veto. Hän sentäs on vain 20-vuotias.

Onni on se, että isänsä ja minä asutaan eri osoitteissa ja koira voi olla siellä (mulla kun on kaksi kissaa). Tosin ei nuo kissat hirveesti hermostu tuosta koirasta, kun se on niin rauhallinen. Tyttö pelasti sen huonoista oloista. Paksukarvainen collie oli heitetty humalaisten toimesta järveenkin eikä sille annettu ruokaa. Nyt se saa kaikkien meidän huomion ja hyvänä pidon.

Kyllä näin on, että lapsille on aina avoimet ovet kotona. Minustakin vaati rohkeutta tytöltä lähteä sieltä. Se vaan, että tykkään siitä pojasta ja ajattelen hänenkin elämäänsä. 3 poikaa on talossa ja hän yksin on vastuussa kaikesta. Jäivät kuitenkin kavereiksi, jota loppuaikoina mielestäni olivatkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Miksi tyttäresi ei ottanut paikkaansa. Anoppi jyrää jos näkee että voi jyrätä.

Hän vaan oli niin hyväntahtoinen. Ei koskaan kertonut meille vanhemmillekaan miten siellä oikeesti meni. Harmittaa vaan sen pojan kohtalo...pakko hoitaa sitä isoa tilaa ja muut pojat koulutettiin ihan muuhun.

Mulle tulee aina kaikki näköjään yhessä rysäyksessä. 3 rakasta ihmistä on kuollu ja he ovat olleet yksinäisiä ihmisiä, joten minä järjestän hautajaiset.

Viime kesänä ostin jostain kumman syystä markkinoilta pikkuset turkistöppöset ja näin kävi, että poika ilmoitti tulevansa isäksi. Ehkä ne töppöset lämmittää heidän vauvansa varpaita...juhannuksena :D

Kuinka kauan tyttö ehti siellä miehelässä olla?
Kuulostaa tosiaan nuoren kokemattoman tytön harharetkeltä... Olisi se hyvä oppia elämän perusasioita ennenkuin muuttaa äidin helmoista anopin helmoihin. Varmasti anoppi sanoo miten olla, jos tyttö on kovin epävarma. Ei siis riittänyt rakkaus, koska antoi anopin tulla väliin!

Joo kyllä tyttö kerran ennenkin läks sieltä. Meni vaan sinne lähikylille, josta anoppi ja poika haki hänet pois. Nyt tuli ihan tänne kotiin Keski-Suomeen. Tyttö lähti peruskoulun jälkeen 16-vuotiaana raviopistoon, mikä minua ei tietenkään miellyttänyt alkuunkaan vaan (tiedä häntä teinkö oikein?) ja se tuntui olevan hänelle tärkeintä. Nyt hän kulkee niiden kopukoidensa kanssa kilpailuja ja tuntuu olevan onnellinen..ehän siinä. Kaikki hyvin.

Joku tuossa ihmetteli, että en ole ottanut lääkkeitäni. Teillä on nyt lapset pikkusia...tulee uusia huolia edessäpäin ja toivon, että kaikki menee hyvin. Minäkin sain tietää, että rakas ihana poikani on keittänyt kiljua pappilan vintillä ja vielä myynytkin sitä.

Yhteistyössä