Tyttöni kaverin äiti oli huutanut tytölleni kylässä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijan lapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25742795]Milloin teidän 2 v käy illalla nukkumaan? Jos koulupäivän ja läksyjen jälkeen on vielä päikkäreillä.[/QUOTE]

Tytöllä loppuu koulu useimmiten klo: 12.00 ja kotona läksyt on useimmiten valmiita klo: 13.00 ja välipalakin on silloin jo syöty. Samalla, kun tyttö lähtee pihalle/kavereille, niin laitan 2-vuotiaan nukkumaan.

Juoma nyt ei kallista ole, joten tuskin kukaan pahitteeksi laittaa tarjota lapsensa kaverille vettä tai mehua.
Siitähän sinä et voi tietää, kun teillä ei koskaan käy kavereita...

Kyllä mua alkaisi vituttamaan jos päivästä, viikosta, kuukaudesta toiseen olisi aina sama vieras tenava nurkissa, ja sille pitäisi jotain perkuleen mehuakin vielä laittaa :snotty:

[QUOTE="vieras";25742841]Ole hyvä ja ota sinä naapurin tyttö nyt teille yhtä pitkäksi aikaa, kun sinä olet hoidattanut tyttösi muualla. =)

Olet erittäin säälittävä akka.[/QUOTE]

Mielestäni ei ole minun vikani, jos naapuri on ärsyyntynyt tyttöni kyläilyistä. Kyllä sitä nyt aikuisen ihmisen pitäisi osata kieltää omassa kodissa vierailut, jos ei niitä jaksa. Itse olen olettanut, että on ihan ok, kun tyttöni käy naapurissa leikkimässä, kun ei ole mitään soraääniä ennen tätä kuulunut. On tervehditty ja oltu ystävällisen näköisiä, kun on pihalla ohikävelty.

Jos oma pentusi olisi ne päivän tunnit kotonaan, syömässä ja sotkemassa ja vinkumassa sinua kaveriksi, kiusaamassa pienempänsä (sitä 2-vuotiasta vauvaa, jonka olemassaolo voi vaarantua muisat lapsista) kun tulee koulusta ja on läksyt tehnyt, niin sinä et olisi koskaan kertaakaan karjaissut hänelle mistään?

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
Mielestäni ei ole minun vikani, jos naapuri on ärsyyntynyt tyttöni kyläilyistä. Kyllä sitä nyt aikuisen ihmisen pitäisi osata kieltää omassa kodissa vierailut, jos ei niitä jaksa. Itse olen olettanut, että on ihan ok, kun tyttöni käy naapurissa leikkimässä, kun ei ole mitään soraääniä ennen tätä kuulunut. On tervehditty ja oltu ystävällisen näköisiä, kun on pihalla ohikävelty.

Mieti aina asia ensin omalle kohdallesi. Älä koskaan oleta jonkun rakastavan sitä, mitä itsekin inhoat. Näitä asioita ei ole helppo ääneen lausua. Tiedän se.

Sinä hoidatat lapsesi muualla. Ja se on noloa, typerää ja naapurin hyväksikäyttöä. Silti vaikuttaa siltä, että et edelleenkään tajua, että olet tehnyt totaalisen väärin. Kyläilyt sovitaan aikuisten kesken pienten koululaisten kohdalla. AINA.

JA sinä varmistat ja huolehdit ja kasvatat tenavasi niin, että hän korjaa jälkensä, siivoaa leikkinsä, ei vingu herkkuja ja tulee vain, jos asia on sovittu ja luvattu.

Eiköhän teidänkin torpassa puhalla uudet tuulet nyt. =)

Kyllä meillekkin saa tulla isompien lasten kavereita vaikka tuo meidän 2v nukkuiskin päikkäreitä :) Nuo toiset voi silloin leikkiä vaikka yläkerrassa omassa huoneessa jossa suurin osa leluistakin on :) Ja meillä lapset on 7v,6v,5v,4v ja 2v. Välillä itteeni kyllä kans ärsyttää että kun tuo naapurin likka ois ollu täällä joka päivä aamusta iltaan kun hänen äitinsaä tuli vaa törkkäämään sen tosta ovesta sisään :O mut eipä tee sitä enää kun otin hänen kanssaan asian puheeksi ja ollaan saatu sovittua niin että lapset kyläilee vuorotellen toistensa luona ja välillä saavat olla yötäkin toisillaan jos haluavat :)

uskomatonta! Ihmettelen että naapuri on näinkin pitkään jaksanut. Minä olisin saattanut huutaa jo aikaisemmin. Se on vuoroin vieraissa, ja jokaisella on huonot päivänsä.

Sinä olet ihan selvästi käyttänyt tätä tilaisuutta hyväksesi. Isompi lapsi vaan muualle kun tilaakin on vähän. 2v ei nuku kuin pari tuntia päivässä ja varmasti haluaisi olla isompien mukanakin seuraamassa leikkejä.

Minulla on täysi myötätunto naapurin naisen puolella! Tuo on hyväksikäyttöä!

Kyllä sun ap täytyis jo ihan maalaisjärjelläkin ymmärtää, että tuo naapuri ottaa päivittäin vastuuta lapsestasi, kun heidän kotonaan on, että se on aika paljon ylimääräistä vaivaa. Pitäisi sun ainakin vastavuoroksi tarjota aina, että teillekin voi tulla. Ketä tahansa alkaisi ennenpitkää rassata, jos jonkun toisen lapsi on päivittäin omissa nurkissa.

Tietenkään tuo naapuri ei nyt hoitanut tilannetta parhaalla mahdollisella tavalla..

[QUOTE="utelias";25742889]Jos oma pentusi olisi ne päivän tunnit kotonaan, syömässä ja sotkemassa ja vinkumassa sinua kaveriksi, kiusaamassa pienempänsä (sitä 2-vuotiasta vauvaa, jonka olemassaolo voi vaarantua muisat lapsista) kun tulee koulusta ja on läksyt tehnyt, niin sinä et olisi koskaan kertaakaan karjaissut hänelle mistään?[/QUOTE]

Tässä on minusta asian ydin! Lapsesi on ollut niin paljon naapurissa, että hänestä on tullut jo kuin perheenjäsen, jolle voidaan näyttää myös ne kielteiset tunteet. Ei olla enää vain vieraskoreita. Saisit olla tyytyväinen että lapsellasi on toinen perhe ;)

[QUOTE="Minä";25742904]Kyllä sun ap täytyis jo ihan maalaisjärjelläkin ymmärtää, että tuo naapuri ottaa päivittäin vastuuta lapsestasi, kun heidän kotonaan on, että se on aika paljon ylimääräistä vaivaa. Pitäisi sun ainakin vastavuoroksi tarjota aina, että teillekin voi tulla. Ketä tahansa alkaisi ennenpitkää rassata, jos jonkun toisen lapsi on päivittäin omissa nurkissa.

Tietenkään tuo naapuri ei nyt hoitanut tilannetta parhaalla mahdollisella tavalla..[/QUOTE]

toisaalta noin törkeille ihmisille kuten ap, se nätisti sanominen harvoin tuottaa mitään tulosta.
tai siitä voi tulla jopa kiusantekoa, ap voi alkaa haukkua tuota perhettä muille tai laittaa lapsensa kiusaamaan kaveriaabn, jos nätisti olisi sanottu. Sitähän ei voi tietää.

Jos ihminen ei osaa asettua muiden asemaan, vaan vaatii toisilta sellaista, mitä itse ei tee, hän ei yleensä opi. Ei millään. Ei tajua. Eimilläään.

[QUOTE="utelias";25742931]toisaalta noin törkeille ihmisille kuten ap, se nätisti sanominen harvoin tuottaa mitään tulosta.
tai siitä voi tulla jopa kiusantekoa, ap voi alkaa haukkua tuota perhettä muille tai laittaa lapsensa kiusaamaan kaveriaabn, jos nätisti olisi sanottu. Sitähän ei voi tietää.

Jos ihminen ei osaa asettua muiden asemaan, vaan vaatii toisilta sellaista, mitä itse ei tee, hän ei yleensä opi. Ei millään. Ei tajua. Eimilläään.[/QUOTE]

Kokemusta on tällaisista ihmisistä. A p on tottunut nyt palveluksiin, hyväksikäyttöön. Jos tuo viedään, häntä alkaa harmittaa, ja sillä voi olla ikävät seuraukset naapurille.

Huutaminen vieraalle lapselle ei kyllä ole oikeutettua, ellei siihen ihan oikeasti ole jotain todella pakottavaa syytä. Vesilasi on ilmeisesti ollut se korsi joka katkaisi kamelin selän, ja kyseinen mamma on sitten purkanut patoutuneet tunteensa lapseesi, mikä on tietysti ikävää. Jos asia vaivaa sinua kovasti, voisit ehkä vaihtaa tämän toisen äidin kanssa muutaman sanan siitä, onko huutaminen lapselle nyt ollut ihan tarpeellista.

Kuitenkin herää kysymys siitä, eikö teillä voi käydä leikkimässä mihinkään aikaan päivästä tai että kuinka myöhään parivuotiaanne niitä päikkäreitä oikein nukkuu? :) Elämän ääniin olisi hyvä tottua pienenkin tarkoittaen sitä, ettei tarvitse olla ihan niin hiljaista kuin huopatossutehtaalla jotta se uni tulee silmään. Kahdesta lapsesta voi tietysti lähteä yllättävänkin paljon melua, mutta silloinhan heitä voi toppuutella olemaan hieman hiljempaa.

Kyllä muakin toisinaan ärsyttää kun lasten kaverit on aina meillä! Yhdessä vaiheessa tarjosin leipää kun pyysivät kun tulivat tänne juurikin läksyjen teon jälkeen tai jopa suoraan koulusta 12-13 maissa ja ajan pois seiskalta ilalla ja kävi sääliks. Nykysin kun pyytää leipää käsken kotiin syömään. Kvoja lapsia ne on mut ärsyttää kun tuntuu välillä et ollaan niille hoitopaikka kun vanhemmat ei piittaa yhtään missä menee. Niin et ymmärrän kyl sitä sun likan kaverin äitiä. Ja kyl noi vieraat muksut on tässä sen verran roikkuneet et saavat kyl osansa mun keuhkoomisesta ja kurinpidosta. Ja kyllä - mua ärsyttää suunnattomasti kasvattaa muiden lapsia. Ja tosiaan ne on täällä sen vuoks just kun sielläkin vedotaan päiväuniin. Mihinkähän ne sit menee kun tää meidän vauva syntyy ja mä alan vedota päiväuniin, vai alanko sittenkään niin pikkumaiseks kun mun mielestä lapsen pitää osta nukkua pienessä melussa päiväunensa, ainakin meillä on osanneet.

Tytöllä loppuu koulu useimmiten klo: 12.00 ja kotona läksyt on useimmiten valmiita klo: 13.00 ja välipalakin on silloin jo syöty. Samalla, kun tyttö lähtee pihalle/kavereille, niin laitan 2-vuotiaan nukkumaan.

Voisivathan he olla teilläkin, tietysti volyymista huolta pitäen. Ja lähteä sitten menon rauhattomaksi käydessä ulos?

[QUOTE="olli";25742952]Oli miten oli niin lapsen ei voi enää antaa olla tuon kaverin kanssa. Yhtään ei voi tietää milloin tuollainen hermoheikko äiti pimahtaa lopullisesti.[/QUOTE]

Joo peesi. Älä koskaan, ikinä päästä lastasi naapuriin enää. Ota naapurin lapsi teille. Koita sinä kasvattaa vierasta ja olla ystävällinen ja aikuinen.

[QUOTE="olli";25742952]Oli miten oli niin lapsen ei voi enää antaa olla tuon kaverin kanssa. Yhtään ei voi tietää milloin tuollainen hermoheikko äiti pimahtaa lopullisesti.[/QUOTE]

Hieno homma, että sinä et ole koskaan lapsillesi huutanut! Paljonko muuten vietät aikaa heidän kanssa ja monatko niitä on?

Mites teillä homma toimi näinä päivinä, kun sun tyttösi ei ole naapurissa? Onko hän sit ulkona sen ajan kun 2v nukkuu? Ja sitten kun pikkusisarus herää, niin tule sisälle?
Moneltako sun lapsesi tulee yleensä kotiin kavereilta?

Yhteistyössä