Tyttöni kaverin äiti oli huutanut tytölleni kylässä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijan lapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tota noin... anteeksi kovin, mutta aika älyttömältä kuulostaa, ettei lapsellesi voi tulla kavereita kylään syystä, että hänellä on pinempi sisarus!!
En ole koskaan kuullut moista. Tuskin se nyt mitään viittä tuntia päiväunia posottaa. Ja muutenkin tuommoinen luonnoton hissuttelu... unien aikana voi olla sääntönä leikkiä hiljempaa. Ja tuo "vierastus" syynä... No joo, en edes jaksa aloittaa, kuinka outoa se on.

Pitäisikö sun käydä perheneuvolassa kysymässä vähän tukea vanhemmuuteen?

En, sillä mielestäni on lasten vastuulla kysyä, koska ovathan lapset jo koululaisia. Olisi ihan asiallista, jos lapseni kaveri kysyisi äidiltään: "saako meille tulla?"

Minä tiedän omasta kokemuksesta,että se ei mene niin. "Emppu tulee meille!" kiljastaan korkeintaan ja Emppu on jo hyvää vauhtia kiipeämässä kohti yläkertaa. Nämä asiat ei ole koskaan Lapsen vastuulla. Ei koskaan.

Sinä olet nyt tässä se syyllinen. Sanon tämän viiden lapsen äitinä, joista kolme on ala-asteelle ja joiden kavereita meillä lähes päivittäin käy. Monenlaista mahtuu sekaan ja välillä ihmettelen vanhempia tosissani ja laitan stopin jonkun tenavan jatkuvalle tulemisella.

Meilläkin on pieniä, päiväuni-ikäisiä. Se ei estä isompien kavereiden kyläilyä. Ei se voi estää. Sehän ois aivan järjetöntä.

Olisi ihan asiallista, jos lapseni kaveri kysyisi äidiltään: "saako meille tulla?"

Tai jopa sinun lapsesi kysyä: "saako teille tulla?" :)

No, tyhmästi teki joka tapauksessa ja varsinkin jos puskan takaa tuli ja huusi. Mutta tosiaan, eipä sitä ehkä lapsesi 'huomaa' kertoa, millä muilla tavoilla kaverin äitee on yrittänyt esittää, että meille ei nyt sovi.

Mutta kun meillä on tuo 2v. lapsi, joka sitä paitsi on edelleen kova vierastamaan ja vaatii päiväunet. Kaverillaan ei ole sisaruksia, joten siellä olisi senkin takia hyvä leikkiä. Olen ajatellut, että ei ole mitään ongelmaa lapseni vierailuissa, kun on aina tähän asti sisään päässyt.

Pitäisköhän aapeen katsoa peiliin. Miksi käytät naapuria, joka päivä lapsenvahtina, että saat itse viettää aikaa vauvan kanssa? En minä naapurina ainakaan jaksaisi vierasta lasta meillä joka päivä.

Ei aikuisen käytös ole puolustettavissa, mutta virheitä tekee kaikki välillä. Se on ymmärrettävää.

Enemmänkin ihmettelen, että miksi leikkipaikkana on yksinomaan kaverin koti? Jos on koululaisista kyse, niin eikö 2v lapsi ole päikkärit jo nukkunut kun isommat lapset tulee koulusta? Tai vaikka ei olisikaan, niin eihän se ole soveliasta, että aina luuhataan toisten nurkissa. Etkö itse halua seurata mitä lapset touhuavat? Kysyn sillä, että itse en missään nimessä antaisi lapseni olla aina toisten nurkissa tietämättä ja näkemättä välillä niiden touhua...

Meillä on muitakin lapsia. Pienin on 2v. ja vaatii päiväunet, jotka häiriintyisivät meluavista lapsista.
Jotenkin myötätuntoni on naapurin äidin puolella. Meillä oli pojan kanssa samantapainen tilanne. Naapurin poika oli päivittäin meidän pojan kanssa koulun jälkeen meillä kotona. Mitään haittaa siitä ei ollut. Naapurissa he eivät ilmeisesti voineet olla lainkaan, koska siellä oli pieniä lapsia. Touhu meni niin pitkälle, että naapurin poika alkoi viettää iltapäiviä meillä, vaikka meidän poika oli vielä koulussa. Sanoimme omalle pojallemme, ettei tällainen peli vetele ja ettei poika saa tulla meille, jos oma poikamme ei ole kotona. Itse olimme päivisin töissä, mutta pienempi sisarus, jonka kanssa naapurin poika ei leikkinyt, oli kotona. Poikamme kielsi kaveriaan tulemasta meille iltapäivisin, kun hän ei ole kotona. Tästä syystä välit menivät kokonaan poikki eivätkä pojat olleet enää yhdessä lainkaan.

Olisko tässä nyt sama juttu kuin teillä? Jos rajaton oleskelu ei sovi, niin vanhempien käskystä laitetaan välit poikki kokonaan. Miksi kiellät leikkimästä kaverin kanssa?

Pitäisköhän aapeen katsoa peiliin. Miksi käytät naapuria, joka päivä lapsenvahtina, että saat itse viettää aikaa vauvan kanssa? En minä naapurina ainakaan jaksaisi vierasta lasta meillä joka päivä.

Ei tuota koululaista enää tarvitse vahtia. Kaverin luonakin leikkivät keskenään ja äitinsä touhuaa missä milloinkin. :D

Haluan vielä sanoa, että meillä on tosiaan paljon pienempi koti kuin kyseisellä kaverilla ja asumme siis ahtaasti. Lelujakin meillä on vähemmän...

[QUOTE="mä vaan";25742716]Ei aikuisen käytös ole puolustettavissa, mutta virheitä tekee kaikki välillä. Se on ymmärrettävää.

Enemmänkin ihmettelen, että miksi leikkipaikkana on yksinomaan kaverin koti? Jos on koululaisista kyse, niin eikö 2v lapsi ole päikkärit jo nukkunut kun isommat lapset tulee koulusta? Tai vaikka ei olisikaan, niin eihän se ole soveliasta, että aina luuhataan toisten nurkissa. Etkö itse halua seurata mitä lapset touhuavat? Kysyn sillä, että itse en missään nimessä antaisi lapseni olla aina toisten nurkissa tietämättä ja näkemättä välillä niiden touhua...[/QUOTE]

Miksi haluaisin katsella heidän leikkejään? Tiedän kyllä, että he leikkivät brazeilla.

Voi sinua... huomaa, ettei teillä käy koululaisia kylässä. :D

Kyllä niitä täytyy vahtia. Ja jos ei komenna ja vahdi, niin "kaikki on hyrskyn myrskyn"
Välillä niille monesti täytyy jotain rauhallista tekemistä kehittää, jos meinaavat hepuloida.
Ja niin kuin itsekin totesit, niistä lähtee ääntä. :)

Ei tuota koululaista enää tarvitse vahtia. Kaverin luonakin leikkivät keskenään ja äitinsä touhuaa missä milloinkin. :D

Haluan vielä sanoa, että meillä on tosiaan paljon pienempi koti kuin kyseisellä kaverilla ja asumme siis ahtaasti. Lelujakin meillä on vähemmän...

Miksi haluaisin katsella heidän leikkejään? Tiedän kyllä, että he leikkivät brazeilla.

Mitä tiedät tästä naapurin tytöstä tai heidän perheestään, jos lapset ovat aina leikkineet naapurissa. Tunnetko lasta/vanhempia millään tasolla muuten? Kyllä minä ainakin haluaisin tosiaan tietää/tuntea lapseni leikkitovereit/heidän vanhempiaan hieman paremmin, kuin ajatuksella, että "ne leikkivät kuitenkin brazeilla". Ajatusmallisi ei istu omaani, mutta näinpähän taas voidaan todeta, että maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...

Joku toinen äiti olisi ehkä saattanut menettää hermonsa jo paljon aikaisemmin, kun vieras lapsi luuhaa heillä päivästä toiseen.

Nyt tuo äiti on varmasti onnensa kukkuloilla kun ap:n lapsi ei enää heille tule :D. Omaa rauhaa! Ei ilmaisena lastenvahtina ja ruokkijana oloa enää.

Onkos se tyttösi äidin vika? Minä en ala ilmaiseksi iltapäiväkerhotädiksi, vaikka meilä on tilaa ja leluja. Ymmärrän niin hyvin tuota äitiparkaa naapurissa, että kaikki sympatiat on siellä nyt.

Montako vuotta olette jo häntä piinanneet. Herranjumala sentäs. Häpeä, mutta ethän sitä osaa.

[QUOTE="mä vaan";25742770]Mitä tiedät tästä naapurin tytöstä tai heidän perheestään, jos lapset ovat aina leikkineet naapurissa. Tunnetko lasta/vanhempia millään tasolla muuten? Kyllä minä ainakin haluaisin tosiaan tietää/tuntea lapseni leikkitovereit/heidän vanhempiaan hieman paremmin, kuin ajatuksella, että "ne leikkivät kuitenkin brazeilla". Ajatusmallisi ei istu omaani, mutta näinpähän taas voidaan todeta, että maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...[/QUOTE]

En tunne heitä, mutta mitä olen lapseltani kuullut ja heitä nähnyt niin tiedän jotain. Heillä ei ole muita lapsia, omistavat ison farmariauton, enemmän neliöitä talossa, kaks vessaa ja toki tiedän heidät ulkonäöltä ja on tervehditty, kun on nähnyt. Sen paremmin ei olla juteltu.

Joku toinen äiti olisi ehkä saattanut menettää hermonsa jo paljon aikaisemmin, kun vieras lapsi luuhaa heillä päivästä toiseen.

Nyt tuo äiti on varmasti onnensa kukkuloilla kun ap:n lapsi ei enää heille tule :D. Omaa rauhaa! Ei ilmaisena lastenvahtina ja ruokkijana oloa enää.

Olen käskenyt tyttö tulemaan aina ruoka-aikaan kotiin syömään, joten ei ole naapurin ruokavarastoja tyhjennetty. :)

En tunne heitä, mutta mitä olen lapseltani kuullut ja heitä nähnyt niin tiedän jotain. Heillä ei ole muita lapsia, omistavat ison farmariauton, enemmän neliöitä talossa, kaks vessaa ja toki tiedän heidät ulkonäöltä ja on tervehditty, kun on nähnyt. Sen paremmin ei olla juteltu.
Ja aattele, he ovat kaiken tuon OMAA perhettään varten hankkineet. Ei sun arkeasi helpottaakseen & sun lapsesi leikkikentäksi.

Ai ei vai? Minä ainakin vahdin. En jätä koululaisia tänne keskenään tuhoamaan kämppää. Pitää niitä seurata ja ohjata järjelliseen tekemiseen välillä. Ei koululainen vielä ymmärrä täysin miettiä loppuun asti sitä, mitä jalkeä tulee, kun muutaman tunnin tekee, mitä haluaa. Se on kolmen tunnin urakka siivota ne sotkut, jos kukaan aikuinen ei ole vahtimassa. Ja puhun nyt pikkasen rajattomista lapsista, jotka on lipsahtaneet naapuriin kasvamaan ja pienenä. Ei naapurin äiti kasvata sielä, hän vain koittaa sietää ja kestää.

Mutta uskon, että tällä hetkellä eräs äiti erään naapurissa on keittänyt hyvät kahvit vain itselleen ja nauttii sitä pullan kera. Ja pitkästa aikaa hymyilee. =)

Yhteistyössä